قفل غیرقابل هکِ آیفون روی آی‌او‌اس‌۱۱.۴

عصر کالا- متخصصان قفل‌شکن در یک شرکت امنیتی می‌گویند اپل قفل غیرقابل هکی را به‌صورت نرم‌افزاری روی آی او اس ۱۱.۴ تعریف کرده که تقریباً شکستن آن فعلاً ممکن نیست.

قفل غیرقابل هکِ آیفون روی آی‌او‌اس‌۱۱.۴
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرآنلاین, کمپانی الکوم سافت که در کار باز کردن قفل آیفون فعالیت دارد تائید کرد مُد غیرفعال کردن پورت یو اس بی برای شکستن قفل پسورد روی نسخه 11.4 عرضه‌شده و تقریباً اجازه باز کردن گوشی را غیرممکن می‌سازد.

    اپل باهدف ممانعت از بازشدن قفل گوشی حتی توسط مقامات قضایی اقدام به چنین کاری کرده است. اخیراً دو کمپانی GrayKey و Cellebrite باقیمت‌های گزاف، گوشی‌های آیفون را برای مقامات رسمی باز می‌کنند که این کار باعث عصبانیت اپل شده است.

    کسی نمی‌داند این دو کمپانی و کمپانی‌های مشابه چگونه قفل آیفون را باز می‌کنند اما قطعاً آپدیت جدید، دست آن‌ها را نیز از باز کردن قفل کوتاه می‌کند.

    مقامات قضایی بارها از اپل خواسته‌اند تا برایشان دسترسی پنهانی ایجاد کرده تا قفل گوشی مظنونین را باز کنند اما اپل از این کار سر باز زده است.

    اپل ابتدا قفل جدید روی پورت لایتنینگ را در آی او اس 11.3 چنین تعریف کرد که اگر گوشی 7 روز متصل نشود، به‌صورت خودکار قفل شود و تنها با واردکردن پسورد کار کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر