عرضه گوشی جان سخت با قابلیت فیلمبرداری اکشن

عصر کالا- اپل در حال طراحی یک تراشه دارای هوش مصنوعی بالا برای مدل تازه آیفون است که احتمالا Apple Neural Engine نام خواهد گرفت.

عرضه گوشی جان سخت با قابلیت فیلمبرداری اکشن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ورج، از این تراشه برای مدیریت تمامی امور نیازمند به هوش مصنوعی در گوشی آیفون 8 استفاده خواهد شد.

    تراشه یاد شده می تواند اموری که نیازمند الگوریتم های پیچیده ای هستند را بر عهده بگیرد. از جمله این امور می توان به شناسایی چهره، صوت، اجرای برنامه های مبتنی بر واقعیت افزوده و ... اشاره کرد.

    این تراشه با تحلیل دقیق عملکرد و وظایف محول شده به گوشی موجب ارتقای عمر باتری آیفون 8 خواهد شد و عملکرد آن را هم ارتقا خواهد بخشید.

    منابع مطلع می گویند اپل تست تراشه یاد شده را آغاز کرده و تلاش می شود مدل جدید آیفون همراه با این تراشه روانه بازار شود. با نصب این پردازنده امور پردازش و فعالیت های گرافیکی به طور متمرکز بر روی یک پردازنده متمرکز می شود و همگام سازی اطلاعات مختلف ذخیره شده بر روی تولیدات اپل از طریق آیفون نیز با سهولت بیشتری صورت می گیرد.

    تیم کوک مدیر عامل اپل قبلا تصریح کرده بود که واقعیت افزوده و هوش مصنوعی دوپایه اصلی فعالیت های اپل در آینده خواهد بود و از این فناوری ها در حوزه هایی مانند تولید خودروهای خودران، طراحی دستیارهای هوشمند دیجیتال، تولید محصولات دارای قابلیت شناسایی چهره و ... بهره گرفته خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر