همه آنچه باید از آیفون‌های جدید بدانید

عصر کالا- شهریور ماه برای دوستداران اپل همیشه تازه‌های زیادی به همراه داشته است. اهالی کوپرتینو معمولا عادت دارند در روزهای آخر تابستان محصولات جدیدشان را رونمایی کنند. علاقه‌مندان آیفون به ویژه هیچ‌وقت دستشان خالی نمی‌ماند و با دو گوشی جدید روبرو می‌شوند.

همه آنچه باید از آیفون‌های جدید بدانید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایران آنلاین، کنفرانس چهارشنبه شب اپل که در سانفرانسیسکو برگزار شد یکی از جذاب‌ترین‌ آنها در سال‌های اخیر بود. هر چند آیفون‌های جدید به لحاظ طراحی تغییرات چندانی نکرده‌اند اما اپل قابلیت‌هایی را به آنها اضافه کرده است که برای بسیاری هیجان‌انگیز است. دوربین دوگانه، کیفیت بهتر، پردازنده چهارهسته‌ای، ضد‌اب بودن و رنگ‌های تازه از جمله مهمترین آنهاست. نسل دوم اپل واچ هم عرضه شد و خیال عاشقان ساعت‌های هوشمند را راحت کرد. در ادامه به مهمترین اتفاقاتی که در جریان ایت مراسم رخ داد پرداخته‌ایم.
    طراحی نه چندان انقلابی

    در این مطلب  قصد داریم تغییرات به وجود آمده در نسل جدید آیفون‌های اپل را با هم بررسی کنیم و ببینیم اهالی کوپرتینو چه دستپختی برای پادشاهی مجدد بر بازار تلفن‌های همراه هوشمند در نظر گرفته‌اند. این تغییرات را از طراحی آیفون 7 آغاز می‌کنیم. هر دو مدل در دو رنگ مشکی جدید عرضه خواهند شد که یکی از آنها با نام جت بلک (Jet Black) شناخته می‌شود و یک ظاهر شفاف و شیشه‌ای را در خود دارد. مدل مشکی رنگ دیگر نیز دارای طراحی مات است و حس کلاسیک‌تری را نسبت به مدل قبلی به کاربران خواهد داد.

    هر دو مدل آیفون 7 (iPhone 7) و آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) قرار است علاوه بر دو رنگ مشکی، در رنگ‌های طلایی، صورتی (رز گلد) و نقره‌ای نیز تولید شوند و البته همانطور که در تصاویر مشخص است، خبری هم از نوارهای پلاستیکی آیفون بر روی پنل پشتی آنها نخواهد بود. به غیر از حذف این نوارها، حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون و البته یک توناژ رنگ کمی متفاوت برای لوگوی اپل، دیگر تغییر چندانی در ظاهر آیفون‌های جدید اپل دیده نمی‌شود و تقریبا همان بدنه‌ی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس را در اینجا هم شاهد هستیم.
    تغییرات دکمه‌ی هوم آیفون 7

    دکمه‌ی هوم آیفون سرانجام در آیفون 7 دچار تغییر شده است و دیگر شما شاهد فشردن دکمه و پایین رفتن آن نخواهید بود. در عوض یک موتور تپ تیک و سنسورهای فورس تاچ برای این دکمه فراهم شده است و زمان لمس کاربر، همان حس فشردن یک دکمه‌ی سخت افزاری را بدون حرکت واقعی به او منتقل خواهند کرد. این سنسور قرار است علاوه بر عملکرد دکمه‌ی هوم و بازگشت، دارای عملکردهای متنوع دیگری با قابلیت سفارشی‌سازی توسط اپلیکیشن‌های شخص ثالث هم باشد که در مطلبی به طور کامل به آنها خواهیم پرداخت.


    مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

    آیفون 7 و آیفون 7 پلاس هر دو دارای استاندارد IP67 خواهند بود و این به معنای آن است که استفاده از آنها در زیر آب و در محیط‌های مرطوب و دارای گرد و غبار، مشکلی را برای اسمارت فون گران‌قیمت‌تان ایجاد نخواهد کرد. البته میزان این مقاومت کمتر از اپل واچ خواهد بود و احتمالا بهتر است که در عمق‌های بیشتر از نیم متر آنها را در زیر آب برای مدت طولانی فرو نبرید.
    دوربین؛ مهمترین تغییر آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

     

    بخش قابلیت‌های تصویربرداری و عکاسی آیفون 7 و 7 پلاس تقریبا شاهد مهمترین تغییرات این سری از آیفون‌های اپل بوده است و همه چیز به طور مجدد توسط اپل ساخته شده است. دوربین های هر دو مدل از تثبیت اپتیکال تصاویر برخوردار خواهند بود و لنزهایی با دریچه‌ی نوردهی f/1.8 اجازه می‌دهد که تصاویر روشن تری را با استفاده از دوربین این دو اسمارت فون ثبت کنید.

     

    سنسورهای دوربین 60 درصد سریعتر و 30 درصد بهینه تر شده اند و حالا می‌توانید بدون ایجاد نویزهای چشمک، به تصویربرداری از صفحه‌ی نمایشگر و محیط‌های دارای نور مصنوعی بپردازید. اپل از یک چیپست اختصاصی برای پردازش تصاویر در پردازنده‌ی A10 آیفون 7 و مدل 7 پلاس استفاده کرده است که این چیپست قادر است تعداد صد میلیارد پردازش را برای هر تصویر و تنها در 25 هزارم ثانیه انجام دهد تا بهترین تنظیمات در هر لحظه برای عکاسی و فیلمبرداری شما فراهم شود. جالب است بدانید که مدیران اپل عملکرد این پردازنده‌ی اختصاصی را با ابرکامپیوترهای غول پیکر مقایسه می‌کنند و توانی معادل آنها را برای این قطعه‌ی مینیاتوری تشریح کرده‌اند.

     

    قابلیت تثبیت ویدیوی تصاویر به عکس‌های Live Photos آمده است و حالا علاوه بر این که توسعه‌دهندگان می‌توانند Api ثبت این تصاویر متحرک را در نرم افزارهای خود قرار دهند، کاربران می‌توانند با استفاده از دوربین آیفون 7 به عکاسی با فرمت RAW بپردازند. دوربین جلوی این دو دیوایس که حالا FaceTime HD نام دارد، از 5 مگاپیکسل به 7 مگاپیکسل ارتقا یافته است و حالا می‌تواند تصاویر زنده‌تر و شفاف‌تری را با رنگ‌های واقعی‌تر به ثبت برساند.

     

    دوربین آیفون 7 پلاس نسبت به آیفون 7 دارای قابلیت‌های جذاب‌تری است و تغییرات بیشتری را به خود می‌بیند. این دوربین که دارای یک ساختار دوگانه است، از 10 درجه بزرگنمایی پشتیبانی می‌کند که دو درجه‌ی اول آن به صورت اپتیکال انجام می‌شود و کیفیت زوم فوق العاده‌ای را بدون از بین رفتن کیفیت تصویر اصلی به کاربران اعطا خواهد کرد. دو لنز این دوربین هر دو دارای سنسور‌های 12 مگاپیکسلی هستند و کاربران با استفاده از آنها قادر خواهند بود که مانند دوربین های DSLR به ثبت تصاویر bokeh بپردازند؛ واحد پردازشی این دوربین با کمک یادگیری ماشینی می‌تواند تصاویر را آنالیز کند و بعد از تشخیص عمق میدان، یک حالت بلوری را بر روی پس زمینه‌ی سوژه‌ی اصلی ایجاد کند.

    نمایشگرهای 4.7 اینچی و 5.5 اینچی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل با همان تکنولوژی ساخت همیشگی تولید شده‌اند اما این بار با بهره‌گیری از قابلیت‌های جدید که نام آنها را به Retina HD تغییر داده است، کاربران قادر خواهند بود که تصاویر بسیار روشن‌تر و شفاف‌تری را مشاهده کنند که کیفیت تصاویر را تا سطح استانداردهای سینمایی بالا می‌برد.

    نمایشگرهای جدید از گستره‌ی وسیعی از رنگ‌ها پشتیبانی خواهند کرد که جالب است بدانید یک آپدیت جدید نرم افزاری برای شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام نیز برای پشتیبانی از این رنگ‌های جدید عرضه خواهد شد و این روال برای توسعه‌دهندگان دیگر نیز ادامه خواهد داشت.
    اسپیکرهای استریو و حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون

     

    جک 3.5 میلی‌متری هدفون در آیفون 7 و مدل پلاس آن حذف شده است و اپل یک مبدل پورت 3.5 میلی‌متری به پورت لایتنینگ را به طور رایگان به همراه هندزفری‌های لایتنینگ در جعبه‌ی این دو محصول قرار می‌دهد. علاوه بر اینها، اپل هدفون‌های وایرلس جدیدی به نام ایرپاد را نیز تولید کرده است که 159 دلار قیمت خواهند داشت و به طور جداگانه فروخته می‌شوند.

     

    این هندزفری‌ها که دارای طراحی جالبی هم هستند، به صورت وایرلس به دیوایس شما، به مک بوک و به اپل واچ متصل می‌شوند و قابلیت پخش صدای باکیفیت به همراه برخورداری از میکروفون در قسمت انتهایی‌شان را به کاربران خواهند داد. یک باکس مخصوص برای نگهداری این هندزفری‌های وایرلس عرضه می‌شود که به عنوان شارژر آنها نیز عمل خواهد کرد.

     


    پردازنده و باتری

     

    بگذارید از باتری شروع کنیم. اپل اعلام کرده است که کاربران آیفون 7 و 7 پلاس می‌توانند عمر باتری حدود دو ساعت بیشتر از آیفون 6 اس را تجربه کنند و به همراه برخورداری از بهینه‌سازی‌های نرم افزاری آی او اس 10، باتری آیفون 7 به عنوان قدرتمندترین باتری تمام تاریخ آیفون معرفی شده است.

     

    در بخش پردازنده نیز اپل از پردازنده‌ی نسل جدید A10 Fusion خود به همراه شش هسته‌ی پردازش گرافیکی در تولید پرچمداران جدید خود استفاده کرده است که سه برابر سریعتر از پردازنده‌ی آیفون 6 اس عمل خواهند کرد و این در حالی است که مصرف باتری پردازنده‌ی A10 Fusion حدود دو سوم پردازنده‌ی نسل قبلی اپل است و این یعنی قدرت بیشتر در کنار مصرف بهینه‌تر.


    کاربران امکان خرید این دو گوشی هوشمند در ظرفیت های 64، 128 و 256 گیگابایتی را خواهند داشت که قیمت ظرفیت پایه‌ی مدل آنلاک شده آیفون 7 معادل 649 و مدل پایه‌ی آیفون 7 پلاس معادل 769 دلار قیمت گذاری شده است؛ قیمت مدل‌های دارای حافظه‌ی بالاتر، به ازای هر مرحله ارتقا، 100 دلار افزایش خواهد یافت.

    پیش فروش این دو محصول از دو روز دیگر یعنی جمع 19 نوزدهم شهریور ماه در 28 کشور آغاز خواهد شد و فروش عمومی و تحویل سفارشات کاربران نیز از یک هفته‌ی دیگر یعنی از تاریخ 26 شهریور آغاز می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر