کاهش فروش تلفن‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت

عصر کالا- مؤسسه گارتنر در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرده آمار فروش گوشی در جهان تا انتهای سال ۲۰۱۹ با کاهش ۲.۵ درصدی مواجه خواهد شد و تا نیمسال دوم سال ۲۰۲۰ این وضعیت ادامه خواهد داشت.

کاهش فروش تلفن‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از دیجیاتو، طبق گزارش شرکت گارتنر که دیروز منتشر شد، تا انتهای امسال 1.5 میلیارد گوشی در سطح جهان به فروش خواهد رسید که 2.5 درصد نسبت به آمار سال گذشته کمتر است. با این حال این شرکت تخمین می زند سال 2020 با فراگیر شدن نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) و زیاد شدن گوشی هایی که از این شبکه پشتیبانی می کنند، فروش تلفن های همراه دوباره اوج خواهد گرفت.

    «Annette Zimmermann» محقق ارشد گارتنر می گوید: «عدم رغبت کاربران به تعویض گوشی و ممنوعیت هواوی از مراوده با شرکت های آمریکایی، آمار فروش گوشی در جهان را نیمسال اول 2019 کاهش داده است. این کاهش تقاضا در نیمسال دوم نیز به دلیل عدم علاقه کاربران به خرید گوشی جدید، ادامه خواهد داشت.»

    این پژوهشگر معتقد است تلاش کمپانی هایی مثل ال جی، اوپو، سامسونگ و شیائومی برای عرضه گوشی 5G و ارائه اینترنت نسل پنجم با قیمت های پایین نیز ناجی این رکود نخواهند شد. او می گوید تا نیمسال دوم سال 2020 افزایش فروش تلفن های همراه را شاهد نخواهیم بود. پیش بینی می شود تا انتهای امسال تنها 15 میلیون تلفن 5G به فروش برسد که کمتر از 1 درصد از آمار کل فروش تلفن های همراه در سال 2019 خواهد بود.

    گارتنر جدولی منتشر کرده که در آن آمار فروش تلفن های هوشمند در مناطق مختلف دنیا نمایش داده شده است. طبق این جدول ژاپن، کشورهای غرب اروپا و آمریکای شمالی کمترین فروش تلفن همراه را در سال 2019 تجربه خواهند کرد.

     

    محقق ارشد گارتنر معتقد است تحریم های آمریکا ضربه سختی به آمار فروش هواوی وارد کرده است:

    «با وجود از سرگیری همکاری شرکت های آمریکایی با هواوی، محصولات این شرکت در سه ماهه دوم 2019 در بازارهای اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی فروش خوبی نداشتند. البته این شرکت همچنان رتبه نخست را در چین حفظ کرده است.»

    ممنوعیت هواوی تأثیر محسوسی بر آمار فروش تلفن های همراه گذاشته و تحلیلگران گارتنر معتقدند حتی با وجود برداشته شدن نصفه و نیمه ممنوعیت ها، باز هم کاربران دیدی منفی نسبت به این سازنده پیدا کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر