هفت دلیل برای نصب نکردن نسخه آزمایشی iOS ۱۱

عصر کالا- نسخه آزمایشی iOS ۱۱ منتشر شده است و در حال حاضر امکان دریافت و نصب آن وجود دارد؛ اما این نسخه از iOS دارای مشکلات زیادی است. در ادامه به بیان هفت دلیل می پردازیم که شما را برای نصب نکردن نسخه آزمایشی iOS ۱۱ متقاعد خواهد کرد.

هفت دلیل برای نصب نکردن نسخه آزمایشی iOS ۱۱
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از کلیک – اپل چند روز پیش در کنفرانس 2017 WWDC از جدیدترین نسخه iOS یعنی iOS 11 رونمایی کرد. از ویژگی های این نسخه می توان به طراحی جدید صفحه Lock Screen، بخش Control Center، بخش Notification Centerr، طراحی کاملا جدید اپ استور، ویژگی peer to peer در Apple Pay (کاربران با استفاده از ویژگی می توانند پول را از طریق سرویس iMessage برای یکدیگر ارسال کنند)، ویژگی های جدید برای تبلت های آیپد، و پشتیبانی سیری از زبان های بیشتر اشاره کرد.

    نسخه آزمایشی این نسخه از iOS منتشر شده است و کاربران می توانند از هم اکنون آن را دریافت و بر روی دستگاه های خود نصب کنند. بسیاری از کاربران اشتیاق زیادی برای نصب iOS 11 و امتحان آن دارند؛ اما در ادامه هفت دلیل بیان خواهیم کرد که شما را برای نصب نکردن نسخه آزمایشی جدیدترین نسخه iOS متقاعد خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشد.

    سازگار نبودن با برخی از اپلیکیشن ها
    نسخه آزمایشی iOS 11 با برخی از اپلیکیشن های ایجاد شده توسط توسعه دهندگان مختلف سازگار نیست. البته این موضوع ربطی به توسعه دهندگان اپلیکیشن ها ندارد و آن ها مقصر نیستند. لازم به ذکر است که توسعه دهندگان تنها زمانی می توانند مشکلات اپلیکیشن های خود را برطرف نمایند و نسخه جدید اپلیکیشن های خود را در اپ استور قرار دهند که نسخه رسمی iOS 11 یعنی نسخه Golden Master توسط اپل در ماه سپتامبر عرضه شود.

    وجود باگ های مختلف
    نسخه آزمایشی جدیدترین نسخه iOS دارای باگ های مختلفی است که از میان آن ها می توان به کرش کردن اپلیکیشن Springboard (اپلیکیشن مدیریت صفحه اصلی iOS) و توقف فعالیت آن و ریست شدن گاه و بیگاه دستگاه های iOS اشاره کرد. ریست شدن دستگاه های iOS می تواند بسیار آزار دهنده باشد؛ مخصوصا هنگام خواندن یا نوشتن ایمیل و پیام، هنگام برقراری تماس یا مکالمه با یک فرد و یا هنگامی که بالاترین امتیاز را در بازی مورد علاقه خود کسب کرده اید. به همین دلیل است که اپل این نسخه از iOS را نسخه آزمایشی نامیده است. در این نسخه دسترسی کاربران و توسعه دهندگان به آن محدود است.

    اپل معمولا نسخه آزمایشی نسخه های جدید iOS را سه یا چهار ماه در اختیار کاربران و توسعه دهندگان قرار می دهد تا مشکلات و باگ ها برطرف شوند و پس از آن اقدام به انتشار نسخه اصلی می کند.

    توسعه دهندگان هم معمولا از نسخه آزمایشی جهت به روزرسانی اپلیکیشن های خود و مطابقت آن ها با ویژگی های جدید نسخه جدید و همچنین برطرف کردن مشکلات مرتبط با سازگاری، استفاده می کنند.

    لازم به ذکر است که نسخه های آزمایشی iOS 8، iOS 9 و iOS 10 نسبت به نسخه آزمایشی iOS 11  پایدارتر بودند و مشکلات کمتری داشتند.

    خطر از دست رفتن اطلاعات در هنگام دانگرید کردن به نسخه قبلی
    با وجود اینکه دانگرید کردن از iOS 11 به نسخه 10٫3٫2 کار بسیار ساده ای است، اما اپل کاربران را از انجام این کار منع کرده است. زیرا امکان ریستور کردن فایل پشتیبانی تهیه شده در iOS 11 در iOS 10.3.2 ممکن نیست و این فایل پشتیبانی تنها با iOS 10 سازگار است؛ بنابراین خطر از دست رفتن اطلاعات در دانگرید کردن از iOS 11 به نسخه های قبلی وجود دارد.

    عدم امکان جیلبریک کردن دستگاه
    در iOS 11 امکان جیلبریک کردن گوشی همانند نسخه های 10٫3٫2 و 10٫2٫1 وجود ندارد که البته مشکل زیاد بزرگی نیست. البته این مشکل برای کاربرانی که دارای گوشی جیلبریک شده هست، یک مشکل بزرگ محسوب می شود؛ زیرا با ارتقای آیفون یا آیپد به iOS 11 نه تنها جیلبریک دستگاه آن ها از بین می رود، بلکه امکان جیلبریک کردن گوشی آن ها برای مدت زیادی وجود ندارد؛ زیرا هکرها در نسخه های آزمایشی iOS ابزارهای جیلبریک کردن را در اختیار کاربران قرار نمی دهند و اپل از این فرصت برای برطرف کردن مشکلات مرتبط با آسیب پذیری های مورد استفاده توسط ابزارهای جیلبریک کردن، استفاده می کند. هکرها ابزارهای جیلبریک کردن را تنها پس از انتشار نسخه رسمی iOS 11، در اختیار کاربران قرار می دهند.

    عدم وجود پشتیبانی
    متاسفانه هیچ بخش پشتیبانی برای نسخه آزمایشی وجود ندارد؛ نه توسعه دهندگان برای مشکلات نسخه آزمایشی پاسخگو هستند و نه خود اپل. پاسخ توسعه دهندگان به کاربران این است که منتظر نسخه آزمایشی باشند و پاسخ اپل هم این است که منتظر نسخه بعدی آزمایشی که مشکلات در آن برطرف شده است، باشند. لازم به ذکر است که هیچ یک از توسعه دهندگان نسخه های آزمایشی را بر روی دستگاه های اصلی خود نصب نمی کنند. آن ها از دستگاه های جداگانه ای برای آزمایش اپلیکیشن های خود بر روی نسخه های آزمایشی استفاده می کنند.

    بهینه نبودن سیستم عامل به طور کامل
    نسخه های آزمایشی به صورت کامل بهینه سازی نشده اند و دارای عملکرد بی نقصی نیستند. به احتمال زیاد اپل در نسخه آزمایشی iOS 11 اطلاعات دیباگ را به منظور برطرف کردن مشکلات و باگ ها و همچنین بهبود عملکرد این نسخه از iOS جمع آوری می کند. انتظار می رود که اپل عملکرد جدیدترین نسخه iOS را در مرحله آزمایشی ارتقا دهد.

    عملکرد نامناسب
    انتظار می رود برخی از ویژگی های بسیار خوب iOS 11 مانند امکان استفاده از فناوری واقعیت مجازی، تا پاییز امسال در دسترس باشند.

    می توان گفت کاربرانی که نسخه آزمایشی iOS 10 را دریافت و نصب خواهند کرد؛ از باگ ها و لگ های زیاد آن به ستوه خواهند آمد و این موضوع توسعه دهندگان اپلیکیشن ها را بیشتر آزار خواهد داد. اگر قبلا از نسخه های رسمی iOS استفاده کرده اید و عملکرد روان آن ها را تجربه کرده باشید، استفاده از این نسخه آزمایشی برای شما واقعا آزار دهنده خواهد بود.

    شاید شما مشتاق باشید هر چه زودتر iOS 11 را امتحان کنید؛ اما توصیه می کنیم که تا زمان انتشار رسمی آن منتظر بمانید تا با مشکلات ذکر شده در این مطلب مواجه نشوید.

    احتمالا اپل در هفته های پیش رو نسخه های آزمایشی جدید را با مشکلات کمتر و عملکرد بهتر منتشر خواهد کرد؛ بنابراین چنانچه خواستار عملکرد بهتر هستید، باید منتظر انتشار نسخه های آزمایشی بیشتر و در نهایت نسخه اصلی باشید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر