ال‌جی جای سامسونگ را می‌گیرد؟

عصر کالا- ال جی تنها تامین‌کننده نمایشگرهای ال سی دی آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل خواهد بود اما همچنان سامسونگ بزرگ‌ترین تامین‌کننده پنل‌های اولد آیفون به شمار می‌رود.

ال‌جی جای سامسونگ را می‌گیرد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, دو هفته پیش بود که معلوم شد اپل سرانجام با شرکت ال جی بر سر تامین و تولید پنل‌های اولد موردنیاز برای ساخت مدل‌های جدید آیفون به توافق رسیده است.

    طبق اخبار قبلی می‌دانیم که در نیمه دوم سال جاری 2018 میلادی، احتمالا ماه سپتامبر، باید منتظر معرفی و رونمایی اپل از سه گوشی جدید باشیم که قرار است بعنوان جایگزین‌های آیفون 10 کنونی وارد بازار شوند. اپل آیفون‌های 2018 را در دو نسخه 5.8 و 6.5 اینچی با صفحه نمایش اولد و یک نسخه ارزان‌ قیمت‌تر 6.1 اینچی با نمایشگر ال سی دی معرفی و روانه بازار خواهد کرد.

    حالا تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد شرکت کره‌ای ال جی قرار است  تنها تامین‌کننده پنل و نمایشگرهای ال سی دی (LCD) مدل ارزان قیمت و مقرون به‌صرفه آیفون‌های 2018 باشد. این بدان معناست که نمایشگرهای ال سی دی آیفون 6.1 اینچی از سوی شرکت ال جی تامین و تولید می‌شود. این در حالیست که به نظر می‌رسد همچنان بزرگ‌ترین و محوری‌ترین تامین کننده پنل‌های اولد برای اپل، سامسونگ است و هنوز اپل نتوانسته از وابستگی خود به این شرکت کره‌ای که از قدرتمندترین رقبایش است، بکاهد.

    این در حالیست که چندی پیش گزارش‌ها نشان می‌داد اپل بالاخره توانسته از وابستگی خود به سامسونگ بکاهد و با ال جی دیسپلی بر سر تامین بخش اعظمی از نمایشگرهای اولد ( OLED) با آن به توافق برسد. اپل مدت‌ها بود که برای جایگزینی سامسونگ با شرکت‌های بزرگی همچون ال جی، شارپ و ژاپن دیسپلی بر سر تامین پنل‌های اولد که نیازمند فناوری خاص و نوین بوده و هزینه نهایی زیادی برای تولیدکننده دارد، تلاش‌های فراوانی می‌کرد تا این که بالاخره موفق شد در این میان با ال جی بر سر قیمت و تعداد پنل‌های نمایشگر مورد نیازش کنار بیاید.

    اما ال جی تنها بخش کوچکی از پنل‌های اولد موردنیاز آیفون‌های 2018 را خواهد ساخت و هم‌چنان بخش اعظمی از آن توسط سامسونگ تامین خواهد شد. ال جی قرار است 20 میلیون پنل و نمایشگر ال سی دی به اپل تحویل دهد و تنها تامین کننده صفحه نمایش آیفون 6.1 اینچی مدل 2018 باشد. همچنین ال جی 2 ال 4 میلیون پنل اولد را نیز تولید کرده و در اختیار این غول تکنولوژی آمریکایی قرار می‌دهد تا درصورت لزوم، تعداد آن را افزایش دهد.

    یکی از مهم‌ترین دلایل جایگزینی سامسونگ با سایر شرکت‌های تولیدکننده پنل‌های اولد، میزان قیمت بالایی بود که سامسونگ در ازای تامین این نمایشگرهای با کیفیت و جدید از اپل درخواست و دریافت می‌کرد.

    هزینه پنل‌های اولد همان عامل افزایش قیمت گوشی آیفون 10 بود که موجب شد درنهایت میزان فروش این پرچمدار به میزان قابل توجهی کاهش یابد. بنابراین اپل احتمالا برای سه مدل جدید آیفون که در ماه سپتامبر سال جاری 2018 میلادی معرفی می‌کند، قصد دارد یکی از آن‌ها را با نمایشگر ال سی دی بسازد تا مقرون به صرفه شود و از آن طرف نیز، قیمت پنل‌های اولد بکار رفته در آیفون‌های دیگر را با قیمت نهایی کمتری تولید کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر