راهنمای خرید محصولات اپل

عصر کالا- در زمانی نه چندان دور اپل محصولات خود را با تنوعی کم و البته با فاصله زمانی یک ساله به بازار می فرستاد. ولی بعد از گذشته سال ها این استراتژی تغییر کرده و کمی رنگ و بوی کره ای به خود گرفته است.

راهنمای خرید محصولات اپل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از روزنامه هفت صبح، در زمانی نه چندان دور اپل محصولات خود را با تنوعی کم و البته با فاصله زمانی یک ساله به بازار می فرستاد. ولی بعد از گذشته سال ها این استراتژی تغییر کرده و کمی رنگ و بوی کره ای به خود گرفته است. به خصوص در بخش آیپدهای این شرکت. شرکت اپل محصولات جدید خود را نه تنها در ظرفیت های مختلف عرضه می کند، بلکه هر کدام را با ویژگی های خاصی متمایز می کند.

    ویژگی هایی که اگر بخواهید در آنها ریز بشوید شاید به مجموعه ای ده گانه از محصولات در یک سال برسید. این تنوع محصولی در دو بازار گوشی و آیپد به خاطر مشتریان بشترشان خیلی چشم گیر است و ممکن است خریداران بسیاری را گیج کند. به خصوص کسانی که برای اولین بار می خواهند به سراغ این برند بیایند و به قولی اپل باز شوند.

    به خاطر همین موضوع سری به بازار محصولات اپل در ایران زده ایم و با مقایسه آنها در دو دسته آیپدها و آیفون ها، مزیت ها و کمیت های هرکدام را ذکر کرده ایم. اگر به دنبال خریدن آیفون یا آیپد هستید بهتر است نگاهی به این مطلب بیندازید. زیرا اختلاف قیمت این محصولات زیاد است و اگر محصولی برخلاف سلیقه خود بگیرید برایتان به معنای واقعی کلمه گران تمام می شود.

     

    آیفون 7 پلاس

    آیفون 7 پلاس قوی ترین آیفونی است که اپل در تاریخ خود ساخته است. این قوی تر بودن به نوعی بزرگترین پوشی اپل هم محسوب می شود. پس اگر به دنبال یک گزینه جمع و جور می گردید دور آن را خط بکشید. بزرگترین مزیت آن نسبت به سری قبل ضدآب شدن و استفاده از لنز دوگانه است که به شما این امکان را می دهد تا با دو لنز 12 مگاپیکسلی عکس برداری باکیفیت و البته با زوم سه برابری را تجربه کنید. علاوه بر زوم بهتر و بیشتر نسبت به مدل های قبلی و البته مدل 7 معمولی، دوربین را روی سوژه مورد نظر شما می گذارد.

     

    بزرگترین مشکل این گوشی قیمت آن است. این گوشی یکی از گران ترین مدل ها به خصوص در بازار ایران محسوب می شود و به نظر بسیاری از افراد ارتقا در بخش دوربین به اختلاف قیمت میان این دو برادر نمی ارزد. اگر اهل موسیقی هستید ممکن است نداشتن جک 3.5 میلی متری کم روی اعصابتان برود. ولی با توجه به سخت افزار قدرتمند جدید این گوشی و دوربین آن احتمالا سریع به نبودنش عادت می کنید.

    آیفون 7

    اگر از سایز و قیمت مدل پلاس خوشتان نمی آید، مدل 7 با امکاناتی در همان حد و البته قیمتی معقول تر برای خدمتگزاری آماده است. این گوشی نیز همانند پلاس جک هدفون ندارد ولی ضدآب است و از همان قدرت سخت افزاری بهره می برد. دوربین این مدل بااینکه از لنز دوگانه بهره نمی برد ولی نسبت به آیفون 6 ارتقا پیدا کرده و عکس های بهتری در تاریکی می گیرد.



    عکس های عادی آن نیز به لطف دوربین 12 مگا پیکسلی ارتقا یافته اش، بسیار طبیعی تر و با وضوح رنگ بیشتری ثبت می شوند. اگر اکنون صاحب مدل آیفون 6 هستید احتمالا تغییر چندانی بین دو گوشی خود حس نمی کنید. ولی اگر اولین بار است به سراغ آیفون می آیید، مدل 7 معمولی چه از لحاظ امکانات و چه از لحاظ قیمت می تواند بهترین گزینه روی میز شما باشد.

    آیفون SE

    بعد از اولین عرضه گوشی چهار اینچی اپل در سال 2013، آیفون SE با همان سایز کوچک هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. حتی این گوشی در مواردی بسیار بهتر از پرچمداران اپل عمل کرده است. خارج از سایز کوچک این گوشی، دلیل اصلی پرطرفدار بودن آن قیمت مناسبش در کنار امکاناتی در حد یک پرچمدار است. طراحی و جنس بدنه آن دقیقه مثل آیفون های دیگر است و از پردازنده قدرتمند A9 شرکت اپل بهره می برد. هر چند این گوشی از قابلیت لمس فشاری و یا همان 3D Touch بهره نمی برد و البته وضوح صفحه نمایش آن نیز پایین تراز برادران خود است. همچنین کنتراست تصویر آن نیز کمتر است ولی با توجه به هم رده های خود از شرکت های دیگر، عملکرد خوبی دارد.

     

    این گوشی در یک کلام قدرتمندترین گوشی چهار اینچی موجود در بازار است. با اینکه قیمت آن اکنون بیشتر از قیمت مدل 5S است، ولی باز هم قابلیت هایی دارد که ممکن است نظر شما را جلب کند. در کل اگر طراحی قدیم اپل را می پسندید  و علاقه ای به فناوری های پیشرفته صفحه نمایش های جدید آیفون ندارید این گوشی چهار اینچی قدرتمند اقتصادی ترین گزینه برای خرید است.

    قیمت آیفون ها با ظرفیت 128 گیگابایت

        آیفون 7 پلاس: سه میلیون و 660 هزار تومان
        آیفون 7: سه میلیون و 120 هزار تومان
        آیفون SE: دو میلیون 50 هزار تومان


    آیپد

    سایز صفحه نمایش: مشخص ترین تفاوت میان آیپدها سایز صفحه نمایش آنهاست. سایزی که از اندازه 7.9 اینچی مدل مینی شروع شده و تا 12.9 اینچی مدل Pro ادامه پیدا می کند. حقیقتا نمی توان گفت کدام سایز می تواند بهتر نیاز شما را برآورده کند ولی با اینحال می توان گفت کدام یک عملکرد بهتری دارد. سایز 7.0 مدل مینی بااینکه صفت کوچک خود را با خود به همراه دارد ولی در دنیای تبلت ها یک سایز معمولی محسوب می شود. بیشتر شرکت ها مدل های خود را در سایز هشت اینچ به بازار می فرستند. سایزی که هم آن را تبدیل به گزینه ای خوب بری حمل کردن می کند و هم صفحه بزرگی در اختیارتان می گذارد.

    در بین آیپدهای اپل مدل مینی بیشترین میزان پیکسل نسبت به صفحه نمایش را دارد. یعنی عددی حدود 326 پیکسل بر اینچ. ولی بقیه آپیدها نه تنها با افزایش سایز صفحه پیکسل شان بیشتر نشده، بلکه در مواردی مثل مدل Pro حتی این عدد به 264 پیکسل بر اینچ کاهش پیدا کرده است. در واقعیت شما متوجه اختلاف این میزان پیکسل در صفحه آیپدهای مختلف نمی شوید. به غیر از مدل آیپد 9.7 اینچی، بقیه مدل ها از صفحه نمایش ضد بازتاب نور و محافظ خاص صفحه نمایش بهره می برند که باعث می شود پیکسل ها جلوه ای بسیار طبیعی تر پیدا کنند.
     

    وقتی کار به عملکرد صفحه نمایش می رسد مدل Pro یک سر و گردن بالاتر از بقیه قرار می گیرد. این مدل از نرخ بازایابی تصویر برای قلم اپل بهره برده و همچنین از طیف رنگی گسترده تری پشتبانی می کند. عاملی که باعث می شود تصاویر بسیار واقعی تر و با رنگ های دقیق تر به نمایش دربیایند.

    به علاوه فناوری True Tone به کاررفته در صفحه نمایش آن از چهار کانال برای پخش نور استفاده می کند و با توجه به انور اتاق میزان نور خود را تنظیم کرده تا بهترین تصویر را در لحظه شاهد باشید. امری که باعث می شود رنگ سفید واقعا سفید به نظر بیاید و خبری از هاله آبی در آن نباشد.

    در مجموع بین سایزهای مختلف این نمایشگر و با توجه به قابلیت هایشان آیپد 9.7 اینچی مدل Pro به نظر گزینه بسیار مناسب تری نسبت به بقیه است. اگر خیلی اهل خواندن متون و وبگردی نیستید، می توانید به سراغ مدل مینی هم بروید.

    وزن و سایز: از لحاظ وزن مدل مینی با حدود 300 گرم و مدل 12.9 اینچی پرو با سایز 730 گرم، به ترتیب سبک ترین و سنگین ترین آیپدها محسوب می شوند. اگر به دنبال سبک ترین گزینه برای حمل روزانه و مدام و البته استفاده در محیط های مختلف می گردید، به سراغ مدل مینی بروید. هر چند مدل های 9.7 اینچی هم با 100 گرم اضافه وزن نسبت به مدل مینی و البته سایز بیشتر چندان تفاوتی ندارند. ولی به راحتی در کیف های کوچک جا نشده و نمی توان به راحتی از آن در فضاهای عمومی استفاده کرد.

    مدل 12.9 اینچی تقریبا اندازه و وزنی در حد یک لب تاپ دارد و بهتراست فقط برای استفاده در خانه و محل کار به سراغ آن بروید.
     

    رنگ ها: همه آیپدها در سه رنگ نقره ای، خاکستری و طلایی وارد بازار شده اند. ولی سایز 9.7 اینچی مدل Pro برخلاف بقیه از رنگ رزگلد هم بهره می برد. همه مدل ها فقط پشت رنگی داشته و جلوی همه آنها سفید است ولی مدل خاکستری رنگ مشکی خاص و با ابهتی به جلوی آیپد بخشیده است. اگر به دنبال تفاوت واقعی می گردید، این مدل ممکن است در صدر گزینه های شما قرار بگیرد. خلاصه اگر به دنبال یک آپید خاص می گردید دو مدل رز گلد 9.7 اینچی Pro و مدل خاکستری بهترین گزینه ها هستند.

    قلم و کیبورد اپل: همانطور که گفتیم مدل Pro از قابلیت های زیادی بهره می برد. ولی مهم ترین آنها یکی کیبورد است و دیگری قلم مخصوص اپل. قلم اپل فقط یک ابزار ساده برای نوشتن نیست. این قلم نه تنها حس یک مداد واقعی را به شما می دهد، بلکه به فشار حساس بوده و با توجه به میزان فشار دست شما می تواند از یک خط پررنگ تا یک سایه محو را نقاشی کند. اگر نیاز به این قابلیت پشرفته را حس می کنید و می خواهید از رابط کاربری خوب اپل در این بخش لذت ببرید حتما به سراغ مدل  Pro بروید.

    سخت افزار: از لحاظ سخت افزاری همه آیپدها با توجه به کاربری خود به خوبی از پس همه کارها بر می آیند. ولی اگر به دنبال جایگزینی برای مک بوک می گردید و می خواهید بیشتر از سرعت و قدرت استفاده کنید باید به سراغ مدل های Pro و به خصوص مدل 12.9 اینچی آن بروید.

    این مدل با داشتن پردازنده A9X با فرکانس 2.26 گیگاهرتز و رم چهار گیگابایتی قدرتی فراتر از بقیه مدل ها در اختیار شما گذاشته و به کمک آن حتی می توانید بعضی کارهای گرافیکی سنگین را نیز انجام دهید.

    قیمت آیپدها با ظرفیت 128 گیگابایت

        آیپد Pro/ 9.7 اینچ: سه میلیون و 200 هزار تومان
        آیپد Pro/ 12.9 اینچ: سه میلیون و 300 هزار تومان
        آیپد AIR2: دو میلیون و 700 هزار تومان
        آیپد mini4: یک میلیون و 900 هزار تومان

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر