شباهت آیفون ۸ به گلکسی S۸ در تازه ترین تصاویر فاش شده

عصر کالا- گزارش جدید وب‌سایت iDrop News از شباهت زیاد آیفون جدید شرکت اپل به گلکسی اس ۸ و البته چند گوشی اندروید دیگر حکایت دارد.

شباهت آیفون ۸ به گلکسی S۸ در تازه ترین تصاویر فاش شده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر؛ جزئیات منتشرشده در گزارش وب‌سایت iDrop News به نقل از یکی از کارکنان فاکسکان بیان شده است. با این تفاسیر نمی‌توان به‌طور کامل صحت و سقم این گزارش را تأیید کرد.

    در این گزارش، پیش از هر چیز به ادعای وب‌سایت Mac Otakara استناد شده که مدعی است پرچم‌دار بعدی اپل، آیفون 8 نام نخواهد داشت و از عنوان آیفون ادیشن (iPhone Edition) یعنی سیستم نام‌گذاری که در اپل واچ کوپرتینویی‌ها شاهد هستیم، استفاده خواهد شد. این در حالی است که مشخص نشده برای دو گوشی دیگر اپل چه عناوینی در نظر گرفته خواهد شد.

    وب‌سایت iDrop News با استناد به اطلاعات به‌دست‌آمده، رندرهایی از آیفون جدید اپل تهیه کرده که نتیجه آن مشابه با چیزی است که در طراحی گوشی‌های جدید اندروید شاهد هستیم.

    علاوه بر این، مقایسه‌ای هم میان آیفون جدید و آیفون اولیه اپل انجام شده است. بر این مبنا، اگرچه ارتفاع گوشی افزایش یافته؛ اما حاشیه‌های محدود صفحه‌نمایش عملا باعث شده‌اند عرض گوشی بیشتر نشود.

    این ترکیب، مشابه با چیزی است که از گلکسی اس 8 و ال‌جی جی 6 شاهد هستیم. علاوه بر این، حذف کلید فیزیکی از جلوی گوشی نیز بر شدت این شباهت افزوده است.

    از جمله تغییراتی که در رندرهای جدید (در مقایسه با نمونه‌های قبلی) شاهد هستیم، استفاده از چینش عمودی در دوربین دوگانه پشت گوشی است. تا پیش از این در تصاویر منتشرشده، ساختاری افقی برای دو دوربین آیفون جدید شاهد بودیم. استفاده از ترکیب عمودی، حداقل از نظر تئوری می‌تواند چشم‌انداز تازه‌ای برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از اطلاعات مربوط به عمق تصاویر، آن‌هم در تعامل گوشی با هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به دست دهد. برخلاف گزارش‌های قبلی که تاچ آیدی در قسمت پایین صفحه‌نمایش آیفون جدید ادغام خواهد شد، گزارش جدید از الگوبرداری اپل از گوشی‌های اندروید و تعبیه این سنسور در پشت گوشی حکایت دارد. این احتمال وجود دارد که اپل با به‌کارگیری سیستم تشخیص چهره یا اسکنر چشم، راهکارهای جدیدی برای استفاده از گزینه‌های امنیتی باز کردن قفل گوشی در مقابل کاربران قرار دهد.

    بر اساس گزارش جدید، اپل از ترکیب شیشه یا سرامیک در ساختار پشت گوشی استفاده نخواهد کرد و راهکاری سنتی‌تر یعنی استفاده از ساختار فلزی در دستور کار قرار خواهد گرفت. این در حالی است که صفحه‌نمایش 5.8 اینچی OLED نیز برخلاف آنچه در دستگاه‌های تولیدی شرکت سامسونگ شاهد هستیم، به‌طور کامل خمیده نخواهد بود و ساختار لبه به لبه را در قالب ترکیب 2.5D در این بخش شاهد خواهیم بود.

    اگرچه به‌طور سنتی انتظار داریم آیفون جدید شرکت اپل، آیفون 8 یا حتی آیفون 7S نامیده شود؛ اما این احتمال وجود دارد که کوپرتینویی‌ها به مناسبت دهمین سالگرد تولید آیفون، از شیوه متفاوتی برای نام‌گذاری استفاده کنند. با وجود این، آن‌طور که از شواهد امر پیدا است، نسخه‌های معمولی‌تر 4.7 و 5.5 اینچی آیفون‌های جدید همچنان از همان سبک و سیاق قدیمی برای نام‌گذاری بهره‌مند خواهند شد.

    اگر این شایعات درست از آب درآیند، باید اعتراف کرد که با توجه به تولید محصولات جدید سامسونگ، ال‌جی و حتی شیائومی بر پایه طراحی جدید با حاشیه محدود صفحه‌نمایش، طرفداران اپل هیجان زیادی از رویارویی با آیفون جدید نخواهند داشت. با این تفاسیر، به نظر می‌رسد اپل باید جادویی فراتر از کاهش حاشیه صفحه‌نمایش از آستین خود درآورد. جادویی که می‌تواند در قالب استفاده بهینه از واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده در آیفون‌های جدید، چشم کاربران و طرفداران کوپرتینویی‌ها را خیره کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر