مدیر طراحی اپل: از آی‌فون سو‌استفاده می‌شود

عصر کالا- جانی آیو شاید بیش از هر فرد دیگری، حتی بیش از استیو‌جابز به واسطه طراحی و ساخت گوشی‌های آی‌فون به بسط و تکامل عصر گوشی‌های هوشمند کمک کرده‌باشد. براساس گزارش CNN، اما زمانی که از او پرسیده می‌شود که نحوه تحول جهان به واسطه آی‌فون را چگونه ارزیابی می‌کند،‌ این غول طراحی شرکت اپل ارزیابی هشدار‌دهنده‌ای از این موضوع دارد.

مدیر طراحی اپل: از آی‌فون سو‌استفاده می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از همشهری آنلاین، آیو مدیر طراحی شرکت اپل در مراسمی که روز جمعه 6 اکتبر توسط نشریه نیویورکر برگزار شد گفت مانند هر ابزار دیگری، برای آی‌فون نیز کاربری‌های خوب و کاربری‌های بد وجود دارد. وی در پاسخ به این پرسش که منظور از کاربری بد یا سواستفاده چیست گفت: استفاده بیش از اندازه.

    آیو معمولا در این نوع از کنفرانس‌ها به بررسی مواد و فرایند ساخت محصولات مجلل شرکت اپل می‌پردازد، اما این‌بار وی به رد و بدل کردن اطلاعات درباره زوایای تاریک این محصولات پرداخت: اعتیاد به نمایشگر گوشی و جدا افتادن از محیط اطراف.

    البته آیو محصول دیگر شرکت اپل را به عنوان راه‌حل این مشکلات معرفی کرد: ساعت اپل. وی در پاسخ به این پرسش که آیا خود دائما درحال بررسی ایمیل‌های دریافتی‌اش در گوشی هست یا نه پاسخ داد با کمک ساعت اپلم تلاش می‌کنم که این‌کار را نکنم.

    شرکت اپل از سال 2007 که اولین مدل از آی‌فون را روانه بازار ساخت،‌تا به امروز بیش از یک میلیارد دستگاه آی‌فون به فروش رسانده‌است.

    از دیگر پاسخ‌های جذاب دیگر آیو به این پرسش بود که برای ساخت گوشی‌های آی‌فون از چه چیز الهام گرفته شده‌است و آیو در پاسخ گفت: از نفرت. زمانی که روی ساخت آی‌فون‌ کار می‌کردیم، یکی از بزرگترین انگیزه‌های ما حس نفرتی بود که نسبت به گوشی‌های مورد استفاده‌مان داشتیم، فکر می‌کنم آن گوشی‌ها روح انسان را نابود می‌کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر