زنگ خطری برای اپل

عصر کالا- هنوز بیش از یک ماه از معرفی و رونمایی محصولات اپل نگذشته است که اخبار گوناگونی در خصوص مشکل باتری گوشی جدید آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس منتشر می شود؛ اخیرا یک دستگاه گوشی هوشمند آیفون ۸ در چین دچار ترک خوردگی‌شده و سپس دود از آن بلند شده است.

زنگ خطری برای اپل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت t2online، می‌توان گفت تقریبا هر چند روز یک بار، خبری درباره منفجر شدن، بزرگ شدن و ورم کردن باتری آیفون 8 و همچنین جداشدن صفحه نمایش این گوشی های جدید در سراسر جهان شنیده می شود.

    بر اساس گزارش های جدیدی که در رسانه های چین منتشر شده است، گوشی هوشمند آیفون 8 یک خانم چینی به نام شیائومین، پس از آنکه به منظور شارژ شدن به اداپتور برق متصل شده، دچار مشکل شده است. وی می‌گوید که مدتی پس از اتصال گوشی به شارژر، صدای ترک خوردن گوشی به گوشش رسیده و سپس شاهد بلند شدن دود از آن بوده است.
    البته این نخستین باری نیست که مشکل باتری گوشی های هوشمند جدید مشکل آفرین می شود، سال گذشته هم پس از معرفی و رونمایی از گلکسی نوت 7 سامسونگ، باتری آن هنگام شارژ شدن منفجر شد و آتش آن دامان این غول تکنولوژی کره ای را گرفت و متحمل خسارت‌های بسیاری شد.
    تکرار هر روزه این مشکل به طور قطع می تواند زنگ خطر و هشداری برای اپل به شمار بیاید. هر چند که این غول تکنولوژی پس از اعلام شکایت و نارضایتی بسیاری از کاربران در جهان، اعلام کرده بود که علاوه بر تعویض گوشی های آنها، به سرعت درصدد برطرف کردن مشکل باتری گوشی های آیفون خود به وسیله به‌روزرسانی در نرم افزار این گوشی‌ها، در خواهد آمد اما به هر حال، آمار و تعداد زیاد افرادی که با این با این مشکل روبرو شده اند، می تواند به طور قطع سودآوری اپل را به خطر انداخته و این غول تکنولوژی آمریکایی را در لبه پرتگاه ورشکستگی قرار دهد.
    البته در مورد مشکل گوشی آیفون خانم شیائومین، این امکان وجود دارد که او پس از مشاهده خارج شدن دود از گوشی خود و ترس از آتش گرفتن آن، بر روی آن آب ریخته باشد. اما وی پس از آن از گوشی خود عکس گرفته و برای شرکت اپل فرستاده است. اپل هم هنوز اطلاعیه ای درباره علت تخریب و امکان تعویض گوشی وی چیزی نگفته و سکوت اختیار کرده است.
    موارد بسیاری از جای جای جهان از جمله کانادا، چین، تایوان، آمریکا و یونان مبنی بر مشکل باتری آیفون 8 و 8 پلاس گزارش شده است که البته همه آنها مشکل بزرگ شدن باتری و یا خارج شدن دود را نداشتند، بلکه در بسیاری از موارد تنها صفحه نمایش گوشی آنها دچار مشکل و انحراف بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر