آیفون X‌ در ایران؛ واقعیت یا روشی برای بالا بردن قیمت

عصر کالا- ساعاتی پیش اخباری در رابطه با فروش آیفون X در بازار ایران با قیمت‌های نجومی منتشر شد که با توجه به عرضه‌ی این گوشی از ۱۲ آبان در سراسر جهان، بیشتر شبیه به روشی برای ایجاد حباب قیمت برای این گوشی به نظر می‌رسد.

آیفون X‌ در ایران؛ واقعیت یا روشی برای بالا بردن قیمت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا » به نقل از زومیت ، اپراتور اسپرینت اعلامیه‌ای برای اولین گروه از پیش‌خریدکنندگان آیفون X ارسال کرده است که براساس آن، این افراد می‌توانند آیفون X خود را روز جمعه‌ی آینده یا 12 آبان، هم‌زمان با آغاز عرضه‌ی این گوشی توسط اپل، دریافت کنند. البته این موضوع تنها شامل پیش‌خریدکنندگان آیفون جدید از طریق اسپرینت نیست و پیش‌خریدکنندگان آیفون X از طریق سایت اپل نیز گوشی خود را روز سوم نوامبر تحول خواهند گرفت. با وجود اینکه هنوز هیچ‌یک از خریداران آیفون X موفق به دریافت این گوشی در خارج از کشور نشده‌اند، اخباری در رابطه با ورود آیفون X به بازار ایران منتشر شده است.

    براساس اطلاعات ارائه‌شده، آیفون X در بازار ایران با قیمت نجومی 16.5 میلیون تومانی برای نسخه‌ی 64 گیگابایتی با رنگ خاکستری و 17.1 میلیون تومانی برای نسخه‌ی نقره‌ای 64 گیگابایتی به فروش می‌رسد. همچنین باید به قیمت 23 میلیون تومانی برای نسخه‌ی 256 گیگابایتی آیفون X اشاره کرد که با رنگ خاکستری به فروش می‌رسد.

    در صورتی که سری به eBay بزنید و گزینه‌های موجود برای فروش آیفون X را جستجو کنید، متوجه خواهید شد که فروشندگان این نسخه از آیفون، تاریخ تحویل گوشی را بعد از سوم نوامبر اعلام کرده‌اند، یعنی هیچ‌یک از این پیش‌خریدکنندگان نیز آیفون X خود را پیش از این تاریخ دریافت نخواهند کرد. البته نکته‌ی قابل تأمل دیگر در آگهی‌های فروش eBay، قیمت بسیار معقول‌تری است که فروشندگان برای آیفون‌های خود تعیین کرده‌اند.

    با وجود تمام این اطلاعات، به نظر می‌رسد خبر منتشرشده در رابطه با ورود آیفون X به بازار ایران با قیمت نجومی، تلاشی از سوی افرادی است که سعی دارند از تقاضای اولیه‌ی ایجادشده در بازار ایران سوءاستفاده کنند و با ایجاد یک حباب قیمتی و آماده کردن مشتریان اولیه برای قیمت‌های بسیار بالا، این گوشی را به فروش برسانند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر