آیا آیفون ۸ به دوربین سلفی دوگانه مجهز می‌شود؟

عصر کالا- یکی از جدیدترین شایعاتی که در مورد iPhone ۸ منتشر شده است، حکایت از آن دارد که این گوشی احتمالا با لنز سلفی دوگانه عرضه خواهد شد.

آیا آیفون ۸ به دوربین سلفی دوگانه مجهز می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از جی‌اس‌ام، یکی از جدیدترین شایعاتی که در مورد iPhone 8 منتشر شده است، حکایت از آن دارد که این گوشی احتمالا با لنز سلفی دوگانه عرضه خواهد شد.
    همان‌طور که روز به روز به زمان معرفی آیفون 8 اپل نزدیک می‌شویم، شایعات بیشتری از این گوشی منتشر می‌شود. در جدیدترین مورد، وب‌سایت بلومبرگ، که پیش از این نیز شایعاتی از ویژگی‌های احتمالی آیفون بعدی اپل منتشر کرده بود، گزارش داده است که احتمالا آیفون 8 به لنز سلفی دوگانه مجهز خواهد شد.

    در این گزارش همچنین اشاره شده است که احتمالا کمپانی اپل می‌خواهد 3 مدل آیفون روانه بازار کند. دو مدل از این آیفون‌ها با سایز نمایشگر 4.7 و 5.5 اینچ و یک مدل هم با نمایشگر لبه به لبه و از نوع OLED عرضه می‌شود و اگر این حرف واقعیت داشته باشد، به این معنی است که آیفون با نمایشگر لبه به لبه از لحاظ سایز تا حدودی از آیفون 7 پلاس با سایز 5.5 اینچ بزرگ‌تر خواهد بود.

    همچنین به تازگی خبرهایی منتشر شده که حکایت از آن دارد که کمپانی اپل طراحی آیفون 8 با نمایشگر OLED را نهایی کرده است. در این اخبار آمده است که فریم فلزی دستگاه به مقدار بسیار اندکی خمیده خواهد بود. البته تمام این موارد فقط شایعه است و تا امروز هیچ‌گونه خبر رسمی در این مورد منتشر نشده. از جمله دیگر شایعات منتشرشده در مورد آیفون 8 می‌توان به احتمال استفاده از لنز دوربین عمودی اشاره کرد. استفاده از لنزهای عمودی امکان افزایش عمق تصویر را فراهم می‌کند و می‌تواند تصویر را واقعی‌تر جلوه دهد.

    استفاده از چیپست A11 با معماری 10 نانومتری نیز از جمله شایعات دیگری است که در مورد آیفون 8 به گوش می‌رسد. البته استفاده از چیپ A11 را باید یک گزینه نسبتا محتمل بدانیم، زیرا بعید است که اپل بخواهد از پردازنده‌ای قدیمی در آیفون 8 استفاده کند.

    همان‌طور که گفتیم، به گزارش وب‌سایت بلومبرگ، احتمالا کمپانی اپل قصد دارد از لنزهای سلفی دوگانه برای دوربین جلو آیفون 8 استفاده کند. پیش از این نیز گفته شده بود که دوربین جلو آیفون جدید به تکنولوژی تشخیص چهره مجهز خواهد شد و با توجه به استفاده از این تکنولوژی، بعید نیست که کوپرتینویی‌ها بخواهند این قابلیت را با لنزهای دوگانه همراه کنند.

    در ادامه گزارش خبرگزاری بلومبرگ آمده است که مهندسان اپل سعی می‌کنند اسکنر اثرانگشت را در نمایشگر تعبیه کنند، اما تاکنون تلاش‌های آنان به نتیجه نرسیده و استفاده از چنین قابلیتی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

    آیفونی که در سال 2017 معرفی می‌شود و فعلا لقب «آیفون 8» را یدک می‌کشد، قطعا میراثی از آیفون‌های پیشین را نیز به همراه خود خواهد داشت و استفاده از نمایشگر OLED می‌تواند جذابیت‌های این محصول را برای خریداران دو چندان کند. به همراه آیفون جدید، سیستم‌عامل iOS 11 نیز عرضه خواهد شد. این ورژن از سیستم‌عامل اپل قطعا نسبت به نمونه‌های پیشین خود، بهبودیافته‌تر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر