اپل در حال کار بر روی تامین قدرت لپ‌تاپ‌ها توسط آی‌فون یا آی‌پد است

عصر کالا- مفهوم استفاده از تلفن برای تامین قدرت یک کامپیوتر موضوع جدیدی نبوده و در قدیم شرکت‌هایی مانند اچ‌پی و موتورولا سعی در انجام چنین کاری داشتند که البته در نهایت با شکست روبرو شدند. این شکست باعث نمی‌شود که اپل این ایده را نادیده بگیرد.

اپل در حال کار بر روی تامین قدرت لپ‌تاپ‌ها توسط آی‌فون یا آی‌پد است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از آی‌تی‌رسان، براساس گزارش AppleInsider امروز صبح USPTO جزئیات یک پتنت را منتشر کرده که به تامین قدرت لپ‌تاپ توسط آی‌فون یا آیپد اشاره دارد. طبق معمول، ثبت اختراع به‌معنای تولید آن محصول نبوده و این پتنت در ماه سپتامبر سال گذشته ثبت شده است. با مشاهده این پتنت می‌توان به ایده کلی اپل برای محصولات تولیدی در آینده و نحوه تامین قدرت آن‌ها پی برد.

    براساس این پتنت، روش‌های مختلفی برای استفاده از “لوازم جانبی الکترونیکی” درنظر گرفته شده است. برای مثال در کنار ترک‌پد یک شکاف وجود دارد که کاربر می‌تواند با قرار دادن آی‌فون خود در آن، قدرت دستگاه شبیه به مک‌بوک را تامین کند. علاوه‌بر تامین قدرت لپ‌تاپ کاربر می‌تواند آی‌فون خود را به‌عنوان ترک‌پد نیز مورد استفاده قرار دهد. یکی دیگر از روش‌های موجود در این پتنت، قرار دادن آیپد در محل نمایشگر بوده تا قدرت دستگاه موردنظر را تامین کند. اپل امکان اتصال باتری‌های اضافه و کارت گرافیک را برای این دستگاه درنظر گرفته تا قدرت بیشتری در اختیار کاربر قرار بگیرد.

     

    شاید این ایده کمی احمقانه به‌نظر برسد، ولی بررسی شیوه‌های جدید برای استفاده هرچه بیشتر از قدرت سخت‌افزاری دستگاه‌های قابل حمل توسط اپل، یک کار منطقی محسوب می‌شود. هرساله قدرت و سرعت آی‌فون و آیپد افزایش می‌یابد و اپل با چنین تجهیزانی می‌تواند دستگاه‌های قابل حمل بیشتری را تولید کند. درحال‌حاضر دستگاه‌های سرفیس شرکت مایکروسافت خلاقانه‌ترین محصولات قابل حمل در بازار محسوب شده که اپل با تولید آیپد پرو سعی در رقابت با آن را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر