پایان اشتیاق کاربران جهانی برای خرید «آی‌فون ایکس»

عصر کالا- یکی از تحلیلگران سرشناس حوزه فناوری به نام «نیکولاس بارات» در بانک سرمایه‌گذاری CLSA در هنگ‌کنگ مشغول به‌کار است. بارات می‌گوید تمام همکاران او و بانک مذکور پیش‌بینی کرده‌اند در فصل نخست سال مالی جدید ۳۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند «آی‌فون ایکس» اپل در بازار جهانی فروخته شود و این دستگاه که به مناسبت دهمین سالگرد تولد گوشی‌های اپل عرضه شده است، حضور چندان موفقی نداشته باشد.

پایان اشتیاق کاربران جهانی برای خرید «آی‌فون ایکس»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، بارات در این خصوص اظهار کرده است که اپل در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی را مبنی بر کاهش فروش «آی‌فون ایکس» در بازار جهانی منتشر کرده است؛ چنان‌که در دومین فصل مالی اپل تعداد فروخته شده از این گوشی هوشمند از 50 میلیون دستگاه به 30 میلیون دستگاه کاهش یافت. شرکت‌های چینی تامین‌کننده قطعات مورد نیاز اپل هم این خبر را تایید کردند. تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری CLSA اعلام کردند هر کاربری که ماه گذشته تصمیم به خرید گوشی هوشمند «آی‌فون ایکس» داشت هم‌اکنون یک دستگاه از آن را در اختیار گرفته است و این مساله به آن معنی خواهد بود که از این پس درخواست بازار برای در اختیار گرفتن این محصول تقریبا یک روال خطی را دنبال می‌کند.

    با این وجود بارات و «پایپر جفری» تحلیلگر ارشد مرکز «میشل اولسون» بر این باورند که اپل می‌تواند با کاهش قیمت پرچمدار گوشی‌های خود بازار جهانی را برای خرید این محصول تحریک کند. جفری بر این باور است که شرکت اپل تصمیم دارد یک مدل ارزان‌قیمت از گوشی هوشمند «آی‌فون ایکس» را روانه بازار کند و این مساله باعث می‌شود بار دیگر تمایل کاربران به خرید این محصول افزایش یابد. پیش‌بینی شده است اواخر سال‌جاری میلادی شرکت اپل یک مدل 5/ 6 اینچی از گوشی هوشمند «آی‌فون ایکس» را با قیمت ارزان‌تر و نمایشگر LCD به دست کاربران جهانی برساند و این در حالی است که مدل کنونی این گوشی هوشمند هم‌اکنون با نمایشگر 8/ 5 اینچی از نوع OLED عرضه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر