سیر فروش آیفون اپل طی ۱۰ سال اخیر چگونه بوده است

عصر کالا- با توجه به اینکه آیفون پررنگ‌ترین نقش را در درآمدزایی اپل دارد، در ادامه سیر فروش این گوشی را از اولین فصل عرضه به بازار از نظر خواهیم گذراند.

سیر فروش آیفون اپل طی ۱۰ سال اخیر چگونه بوده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ؛ اپل هفته‌ی گذشته گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال 2017 را منتشر کرد که البته همچون همیشه، اصلی‌ترین فاکتور در گزارش مالی اپل مربوط به میزان فروش آیفون‌‌های این کمپانی است. اپل در یک سال اخیر به‌شدت از ناحیه‌ی کاهش رشد فروش آیفون‌ رنج می‌برد و می‌توان امید این کمپانی را موفقیت آیفون 8 خواند که به گفته‌ی تیم کوک، انتشار شایعات در مورد آن و انتظار کاربران دلیل اصلی کاهش فروش آیفون‌ در فصل زمستان بوده است. بر اساس آخرین اطلاعات، اپل موفق شده است طی فصل اول سال 2017، فروشی 50.8 میلیون دستگاهی را تجربه کند. هرچند فروش این تعداد گوشی هوشمند برای هر کمپانی یک هدف بزرگ است؛ اما برای اپل با پیش‌بینی فروش 52 میلیون دستگاه، یک افول محسوب می‌شود.

    هرچند اپل در پاییز 2017 که سه‌ماهه‌ی پس از رونمایی از آیفون‌های جدید است، موفق شد دوباره شاهد رشد فروش باشد؛ اما زمستان 2017 تقریبا کاهش غیر محسوسی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن نشان می‌دهد. کاهش فروش آیفون، زنگ‌های خطر را برای اپل از مدت‌ها پیش به صدا درآورده و از این‌رو است که کوپرتینویی‌ها در هر کنفرانس ارائه‌ی گزارش مالی، بر افزایش درآمد سرویس‌های این کمپانی نیز تأکید بسیاری دارند.

    استاتیستا، نموداری تهیه کرده است که میزان فروش آیفون‌های اپل را در 10 سال اخیر نشان می‌دهد. با نگاهی به این نمودار می‌توان به جهش فوق‌العاده‌ی این گوشی هوشمند پس از عرضه‌ی آیفون 6 به بازار - که حاصل تغییر ظاهری آیفون بود - پی برد. در سال‌های اخیر، اپل با پیروی از یک الگوی طراحی تکراری به ارث رسیده از آیفون 6، غیر از پاییز هر سال شاهد کاهش رشد فروش بوده است. البته بخشی از این کاهش به علت افت فروش در چین است که اصلی‌ترین عامل افزایش فروش آیفون‌ در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. باید دید آیا اپل می‌تواند دوباره خلاقیت و نوآوری را به چرخه‌ی تولید محصولاتش بازگرداند و محصول انقلابی جدیدی برای به دوش کشیدن درآمدزایی فوق‌العاده‌ بالایش جایگزین کند یا خیر؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر