گرانترین و ارزانترین کشورها برای خرید آیفون ۷ اپل

عصر کالا- دویچه بانک آلمان در گزارش سالیانه خود لیستی از قیمت آیفون ۷ اپل در ۳۳ کشور جهان منتشر کرده است.

گرانترین و ارزانترین کشورها برای خرید آیفون ۷ اپل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ؛ در سال 2016، برزیل در صدر کشورهایی قرار داشت که برای خرید آیفون اپل در‌ آن باید مبلغ بالایی می‌پرداختید؛ اما در گزارش جدید دویچه بانک، کشور دیگری جایگزین برزیل شده است. البته در نظر داشته باشید که در گزارش سال گذشته دویچه بانک، قیمت آیفون 6 ملاک مقایسه قرار گرفته بود و در گزارش امسال، قیمت آیفون 7 به‌عنوان شاخص بررسی مطرح شده است.

    آن‌طور که از این گزارش مشخص است، در حال حاضر برای خرید آیفون در کشور ترکیه باید هزینه‌ای بیشتر از آنچه در دیگر کشورها شاهد هستیم، پرداخت. در حال حاضر قیمت آیفون 7 در کشور ترکیه، 1.5 برابر بیشتر از قیمت این گوشی محبوب در ایالات متحده آمریکا است.

    در متن گزارش دویچه بانک این‌چنین می‌خوانیم:

    ترکیب عواملی نظیر ناپایداری سیاسی در ترکیه و همچنین افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای جهانی، باعث افت ارزش لیره شده است. در نتیجه این امر، ترکیه در لیست گران‌ترین کشورها برای خرید آیفون، جایگزین برزیل شده و در مکان نخست قرار گرفته است.
    البته برای خرید آیفون 7 در کشور برزیل هم باید مبلغی تا 37 درصد بیشتر از مبلغ خرید این محصول در بازار آمریکا بپردازید. برزیل در لیست گران‌ترین کشورها برای خرید آیفون در جایگاه دوم قرار گرفته و نام آمریکا به‌عنوان ارزان‌ترین کشور برای خرید آیفون اعلام شده است.

    لازم به ذکر است که این مقایسه بر مبنای قیمت‌هایی انجام شده که در وب‌سایت اپل درج شده است. سیاست‌های مالیاتی متفاوت در کشورهای مختلف باعث شده عواملی به‌جز نرخ برابری ارز در این گزارش لحاظ شود. در این بین، قیمت آیفون 7 در کشور ایالات متحده آمریکا، بدون در نظر گرفتن مالیات فروش اعلام شده است. مالیات فروشی که در عمل توسط اکثر خریداران آمریکایی پرداخت می‌شود. در طرف مقابل، قیمت خرید آیفون در بازار بریتانیا، با در نظر گرفتن VAT یا همان مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است. با این تفاسیر، به نظر می‌رسد قیمت آیفون در بازار آمریکا، با توجه به در نظر نگرفتن مالیات، کمتر از آنچه در واقعیت شاهد هستیم اعلام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر