چشم امید اپل به فروش بالای آیفون‌های ارزان

عصر کالا- اپل انتظار دارد مدل‌های ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شوند.

چشم امید اپل به فروش بالای آیفون‌های ارزان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, اپل که از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود می‌خواهد با بهره‌گیری از نمایشگرهای ال سی دی (LCD)، مدل‌های ارزان‌قیمت‌تری را برای کاربران و علاقمندان به گوشی‌های جدید آیفون عرضه کند، حالا اعلام کرده است که منتظر فروش بالا و چشمگیر این آیفون‌های مقرون به‌صرفه خواهد بود.

    پیش‌بینی می شود که کاربران و علاقمندان زیادی از این مدل آیفون‌های جدید که قرار است در نیمه دوم سال جاری 2018 میلادی رونمایی شود، استقبال بی‌نظیری خواهند کرد، چراکه پنل های ال سی دی بکار رفته در این نوع آیفون‌ها موجب خواهد شد قیمت تمام شده این محصولات به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

    اپل این تصمیم را تحت تاثیر گران بودن آیفون 10 (ایکس) و عدم استقبال کاربران از آن اتخاذ کرده است چراکه پنل‌های اولد (OLED) بکار رفته در آن موجب شده بود قیمت تمام شده و نهایی برای مصرف کنندگان بسیار بالاتر از همیشه برود.

    تفاوت فاحشی که نمایشگرهای اولد با ال سی دی دارند، درحقیقت نمایش تضاد رنگ بیشتر و صفحه نمایش درخشان‌تر در پنل‌های اولد است. بنابراین پنل‌های اولد نسبت به ال سی دی از قیمت بسیار بالاتری برخودارند و تنها سامسونگ و سپس ال جی این نوع از نمایشگر را تولید می‌کنند.

    تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی بر این باورند که صفحه‌های نمایش اولد (OLED) از لحاظ فنی این امکان را به سازندگان نمایشگر می‌دهد تا درصورت لزوم، در آن بریدگی ایجاد کرده و یا آن را منحنی کنند. اما ماهیت نمایشگرهای نوع ال سی دی (LCD) همچنین قابلیتی ندارند و باید به‌صورت مستطیل کامل بدون هیچ بریدگی و انحنا باشند.

    اما گزارش‌های قبلی نشان می‌دهند که اپل سفارش صفحه نمایش برای نسل‌های جدید آیفون را ثبت کرده است. آیفون‌های 2018 دو نسخه 5.8 و 6.5 اینچی با صفحه نمایش اولد و نسخه ارزان‌تر 6.1 اینچی با نمایشگر ال سی دی معرفی و روانه بازار خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر