اپل عرضه آیفون‌های جدید را کاهش می‌دهد

عصر کالا- به‌نظر می‌رسد اپل پیش‌بینی خود را برای عرضه گوشی‌های جدید آیفون ۲۰ درصد کاهش داده است.

اپل عرضه آیفون‌های جدید را کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, از آنجا که اپل در به فروش رساندن و موفقیت در میزان فروش گوشی هوشمند و پرچمدار آیفون 10 چندان موفق نشد و نتوانست به میزان پیش‌بینی خود برای فروش آن دست یابد، حالا تصمیم گرفته که اشتباه سال گذشته خود را برای آیفون‌های جدید سال 2018 تکرار نکند و برآورد خود را برای عرضه و تقاضای گوشی‌های تولیدی خود به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

    طبق گزارش‌های پایگاه خبری Nikkei، به نظر می‌رسد که شرکت آمریکایی اپل تصمیم گرفته است که امسال پیش‌بینی حدود 80 میلیون دستگاه آیفون را رقم بزند، این در حالیست که سال گذشته، اپل انتظار داشت فروش آیفون 10 که از آن بعنوان یک سورپرایز و محصول شگفت‌انگیز یاد کرده بود، به بیش از 100 میلیون دستگاه برسد. این در حالی بود که فروش آیفون 10 تنها توانست به 77 میلیون دستگاه برسد و این برای اپل موجب شرمندگی بود که نتوانسته است مطابق برآوردهای خود به پیش رود و محصول جدید و منحصر بفرد خود را به فروش برساند.

    البته بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که علت فروش کمتر از انتظار آیفون 10 قیمت بسیار بالای آن بود و طبق نظر کاربران، این محصول با توجه به قابلیت و هزینه‌اش، چندان نمی‌ارزد و صرفه اقتصادی ندارد.

    نیل کمپلینگ - تحلیل‌گر موسسه‌ Mirabaud Securities – در این باره می‌گوید : بزرگترین مشکل این گوشی قیمت بسیار بالای آن است؛ چراکه این پرچمدار قابلیت‌های اعجاب‌انگیز و چندان متفاوتی را برای کاربران فراهم نکرده است اما با این حال، آن‌ها برای خرید و استفاده از این محصول باید هزینه‌های گزافی را پرداخت کنند و همین هم موجب شده میزان فروش و استقبال از آیفون 10 در بازارهای جهانی قابل قبول و موفقیت آمیز نباشد.

    با اینکه طراحی بدون حاشیه و فناوری تشخیص چهره گوشی آیفون 10 سر و صداهای زیادی به پا کرد، اما با توجه به قیمت بالای آن، نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد.

    این در حالیست که پیشتر گزارش‌هایی از سوی TSMC منتشر شده بود که نشان می‌داد به احتمال زیاد روند تولید گوشی هوشمند و جدیدترین پرچمدار اپل یعنی آیفون 10 پس از معرفی گوشی‌های جدید متوقف خواهد شد.

    طبق اخبار قبلی می‌دانیم که در نیمه دوم سال جاری 2018 میلادی باید منتظر معرفی و رونمایی اپل از سه گوشی جدید باشیم که قرار است بعنوان جایگزین‌های آیفون 10 کنونی وارد بازار شوند.

    همچنین گزارش‌های دیگری مبنی بر معرفی و عرضه گوشی دیگری به نام آیفون ایکس اس (iPhone Xs) منتشر شده که قرار است به یک صفحه نمایش اولد با اندازه 5.8 اینچ مجهز باشد. مدل دیگری هم که اپل در نیمه دوم سال جاری 2018 میلادی از آن پرده‌برداری خواهد کرد، آیفون ایکس اس پلاس iPhone  Xs Plus است که آن نیز از نمایشگر اولد با اندازه 6.5 اینچ بهره می‌برد.

    پیش‌تر مینگ چی کو – تحلیلگر ارشد و معروف محصولات اپل در موسسه تحقیقاتی KGI Securities – پیش‌بینی کرده بود که  اپل به احتمال زیاد آیفون 9 با نمایشگر 6.1 اینچی را با صفحه نمایش ال سی دی (LCD) ارائه خواهد داد اما شرکت اپل می‌خواهد به منظور جلب رضایت و توجه تمام رده‌های کاربران، یک یا دو مدل از گوشی‌های هوشمند جدیدش را اندکی ارزان‌تر از آیفون 10 (ایکس) معرفی کند، چراکه به عقیده بسیاری از کارشناسان، خریداری گوشی آیفون 10 با توجه به قابلیت و قیمت آن اصلا مقرون به صرفه نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر