اپل در حال توسعه چیپ گرافیکی اختصاصی برای آیفون است

عصر کالا- شرکت Imagination Technologies که سازنده چیپ‌های PowerVR برای قرارگیری در آیفون‌های آینده است، اعلام نموده که اپل طی دو سال آینده، به تولید پردازنده اختصاصی برای محصولات خود خواهد پرداخت.

اپل در حال توسعه چیپ گرافیکی اختصاصی برای آیفون است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهر خبر؛ مدیران شرکت Imagination اعلام نموده‌اند طی اطلاعیه‌ای که توسط مسئولان اپل برای آنها ارسال شده است، طراحان کوپرتینویی در حال توسعه پردازنده اختصاصی خود هستند و قصد دارند تا از این قطعات در آیفون‌های نسل آینده استفاده کنند و به این ترتیب، سفارشات آنها به شرکت یاد شده تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

    توسعه پردازنده توسط متخصصان اپل باعث می‌شود تا سهام شرکت Imagination Technologies تا حد زیادی سقوط کند. چرا که در حال حاضر، قسمت اعظمی از درآمد این کمپانی توسط فروش پردازنده به اپل تامین می‌شود. سال گذشته مسئولان اپل مذاکراتی را با مدیران شرکت Imagination در مورد خرید تمام و کمال آن داشتند که در نهایت به نتیجه نرسید. در حال حاضر حدود 8 درصد از سهام این کمپانی به اپل تعلق دارد.

    اگر صحبت‌های مسئولان Imagination صحت داشته باشد، باید منتظر معرفی آیفون با پردازنده اصلی و گرافیکی طراحی شده توسط اپل باشیم. اهالی کوپرتینو در حال حاضر، در زمینه طراحی و تولید پردازنده‌های ARM به موفقیت زیادی دست پیدا کرده‌اند و قصد دارند تا با تولید چیپ‌های گرافیکی، این روند را ادامه دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر