حاشیه‌های آیفون ۱۰ در بازار

عصر کالا- آیفون ۱۰ به عنوان جدیدترین گوشی اپل در همان ابتدا حاشیه هایی از جمله میزان شکنندگی، کار نکردن صفحه لمسی در هوای سرد، افزایش احتمال سوختگی پیکسل‌ها، پدیده نمایش نامتوازن و در روزهای آخر ایجاد خط سبز بر روی یک سمت نمایشگر داشته است.

حاشیه‌های آیفون ۱۰ در بازار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان آنلاین، آیفون 10 جدیدترین گوشی اپل است که به مناسبت دهمین سال معرفی آیفون به بازار عرضه شد که در همان روزهای ابتدایی حاشیه‌هایی را به دنبال داشت.

    در ابتدا میزان شکنندگی این گوشی به عنوان یکی از نقاط ضعف مطرح شد که این موضوع برخلاف تبلیغات آغازین در زمان معرفی گوشی تلفن همراه بود. حتی بر اساس تست سقوط صورت گرفته این مدل از گوشی اپل در مقایسه با نسل‌های قبلی آیفون نیز بسیار آسیب‌پذیرتر هستند.

    پس از بحث شکنندگی، کار نکردن صفحه لمسی آیفون 10 در هوای سرد ضعف دیگری بود که پس از اعلام آن توسط کاربران با به‌روز رسانی نرم‌افزاری این مشکل بر طرف شد.

    در این مدل از گوشی‌های تلفن همراه از نمایشگر اولد استفاده شده که این نمایشگر مزایا و معایبی را به دنبال دارد که از مزایای آن می‌توان به نمایش دقیق رنگ مشکی بوده و از طرف دیگر، احتمال سوختگی پیکسل‌ها که در صفحه‌نمایش اولد اشاره کرد.

    همچنین برخی کاربران به پدیده نمایش نامتوازن رنگ‌ها در صفحه‌نمایش پرداخته اند.

    از مشکلات دیگری که در صفحه نمایش این گوشی به چشم می‌خورد ایجاد خط سبز بر روی یک سمت نمایشگر بوده که از بین نمی‌رود. تاکنون علت ایجاد این خط سبز و تعداد گوشی‌هایی که به این اختلال دچار است مشخص نشده است که این مسئله در مقایسه با حاشیه‌های پیشین خود حساسیت بیشتری دارد زیرا این مشکل با به روز رسانی نرم افزاری حل نمی‌شود و به طور قطع باید این دست از گوشی ها شناسایی و جمع آوری شوند. 

    نکته جالب در این میان این است که علی رغم حضور نه چندان قوی آیفون 10 در بازار کارشناسان همچنان بر این باورند که میزان تقاضای آیفون 10 تا سال 2018 با رشد چشمگیری همراه خواهد بود.

    گفتنی است در حالی‌ که بازار سیاه آیفون 10 در ایران به‌ شدت داغ است، در سامانه‌ی گمرک نسخه‌ی 256 گیگابایتی این گوشی معادل 4 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر