KGI: اپل روزانه ۱۰ هزار دستگاه آیفون X تولید می‌‌کند

عصر کالا- گزارش جدید مینگ‌چی کو به تولید محدود آیفون X اشاره دارد و ادعا می‌شود که رنگ «طلایی» در تعداد محدودی عرضه خواهد شد.

KGI: اپل روزانه ۱۰ هزار دستگاه آیفون X تولید می‌‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، فقط چند ساعت دیگر به رونمایی از آیفون‌های جدید اپل باقی مانده است و همین موضوع باعث شده شایعه‌پردازان و تحلیل‌گران، آخرین پیش‌بینی‌های خود را از آیفون‌های 2017 اپل ارائه دهند. مؤسسه‌ی KGI در آخرین گزارش خود، به وضعیت تولید محدود آیفون X اشاره کرده و ادعا می‌کند که تولید این محصول بسیار کم است.

    در همین رابطه، KGI اعلام کرده که تولید آیفون اولد کم‏تر از 10 هزار دستگاه به‌صورت روزانه است؛ به همین جهت، انتظار می‌رود آیفون رده‌بالای جدید اپل برای مدتی با محدودیت عرضه مواجه شود. یکی از رنگ‌هایی که اپل برای آیفون جدیدش ارائه خواهد داد، طلایی است؛ اما به‌ نظر می‌‏رسد کوپرتینویی‌ها برای تولید این مدل با مشکلات بیشتری مواجه هستند و KGI ادعا می‌کند که شاید به همین جهت، رنگ طلایی با تأخیر بیشتری نسبت به سایر رنگ‌بندی‌های آیفون X عرضه شود.

    انتظار می‌رود نسخه‌ی طلایی آیفون X، رنگ جدیدی باشد؛ این رنگ که بیشتر شبیه به مسی است، احتمالاً با نام «Bush Gold» عرضه خواهد شد و اطلاعات فاش شده از فرم‌ور اپل واچ، این ادعا را تأیید می‌کند. در رابطه با عرضه‌ی محدود آیفون X، پیش‌تر پیش‌بینی شده بود تنها 4 تا 5 میلیون واحد از آیفون اولد امسال اپل در سه‌ماهه‌ی اول عرضه، به فروش خواهد رسید.

    یکی از دلایل فروش آیفون اولد اپل، قابلیت‌هایی است که این مدل به واسطه‌ی حسگر سه‌بعدی خود ارائه خواهد شد؛ سنسور سه‌بعدی که در جلوی گوشی آیفون X وجود دارد، برای تشخیص چهره و احراز هویت کاربران به کار گرفته می‌شود. همچنین، آنلاک شدن دستگاه به سیستم تشخیص چهره آیفون X وابسته خواهد بود. در آیفون رده‌بالای جدید اپل، خبری از حسگر اثر انگشت نیست؛ پیش‌تر گمان می‌رفت حسگر اثر انگشت با نمایشگر ادغام می‌شود یا اپل آن‌ را به بدنه پشتی انتقال داده است. بااین‌حال در هیچ‌یک از شایعات جدید به حسگر اثر انگشت Touch ID برای آیفون X اشاره نشده است.

    استفاده از سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی و جایگزینی آن با حسگر اثر انگشت، لزوماً به منزله‌ی حذف این قابلیت از آیفون‌های اپل نیست. آن‌طور که به‌ نظر می‌رسد، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس که به همراه آیفون X معرفی خواهند شد؛ از سنسور اثر انگشت استفاده می‌کنند و فاقد سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی هستند.

    اپل حتی قابلیت‌های نرم‌افزاری را برای سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی آیفون X درنظر گرفته است که این مدل را از دو گوشی دیگر متمایز خواهد کرد. یکی از این ویژگی‌ها، قابلیتی به نام «انیموجی» است که امکان ایجاد اموجی‌های متحرک و سه‌بعدی را بر اساس حالت‌ چهره‌ی کاربران فراهم خواهد کرد. در توضیحات مربوط به این ویژگی، پیش‌تر در زومیت خواندید که اموجی‌های متحرک یا انیموجی‌ها، امکان انتقال صدا و حالت چهره‌ی کاربران را در برنامه‌ی Messages سیستم‌عامل iOS فراهم خواهند کرد.

    آیفون X به همراه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس معرفی می‌شود؛ بااین‌حال، عرضه‌ی گسترده آن تا اواخر اکتبر یا حتی چند هفته پس از آن، امکان‌پذیر نیست. آیفون X به دلیل تغییرات گسترده‌ای که دارد؛ بیشتر از 1000 دلار قیمت خواهد داشت و گران‌قیمت‌ترین گوشی اپل طی چند سال اخیر خواهد بود. بااین‌حال، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با قیمتی نزدیک به نسل قبل روانه بازار می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر