اپل تا ۳۰ درصد آیفون تولیدی در چین را متوقف می کند

عصر کالا- تشدید منازعات تجاری واشنگتن و پکن موجب شد تا شرکت آمریکایی اپل اعلام کند، تصمیم دارد بخشی از زیرساختهای تولیدی خود را از چین خارج کند و تا ۳۰ درصد از آیفون تولیدی خود را در این کشور متوقف سازد.

اپل تا ۳۰ درصد آیفون تولیدی در چین را متوقف می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا»  به نقل از ایرنا، شرکت اپل قرار است حداقل 15 تا 30 درصد از میزان تولید آیفون خود را در چین متوقف کند.

    بر اساس این گزارش، شرکت اپل از تولیدکنندگان خود خواسته است هزینه‌های احتمالی بازسازی زنجیره تولید خود را مورد بررسی قرار دهد. اکنون حداقل 90 درصد از تولیدات اپل در چین مونتاژ می‌شود.

    پیش بینی می‌شود جایجایی تجهیرات اپل از چین هزینه‌های زیادی را برای این شرکت آمریکایی در پی داشته باشد.

    این در حالیست در آستانه برگزاری نشست رهبران چین و آمریکا برای خاتمه دادن به جنگ تجاری، واشنگتن به تازگی تحریم‌های جدیدی را علیه شرکت‌های بزرگ رایانه‌ای و محاسباتی چین اعمال کرده است.

    بر اساس این گزارش، وزارت بازرگانی آمریکا حداقل پنج سازمان چینی مانند چهار شرکت و یک مؤسسه پژوهشی و محاسباتی را در میان نهادهایی که علیه امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکا عمل می‌کنند، طبقه‌بندی کرده است.

    اقدام جدید آمریکا در ادامه اقدام‌های مشابه ماه گذشته است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حکمی شرکت‌های آمریکایی را از انجام همکاری با شرکت هووای چین محروم کرد.

    همچنین اکنون شرکت‌های تکنولوژی و زیرساخت اینترنتی آمریکا فعالیت‌های تجاری و همکاری خود را با شرکت هووای چین به حال تعلیق در آورده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر