لقب بهترین طراحی به کدام آیفون تعلق دارد؟

عصر کالا- در طول این سال‌ها اپل گوشی‌های زیبا و منحصربه‌فردی طراحی و راهی بازار کرده است.

لقب بهترین طراحی به کدام آیفون تعلق دارد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرآنلاین، منهای بالا رفتن عملکرد و قابلیت‌های نرم‌افزاری، شکل ظاهری گوشی آیفون اپل نیز تغییرات زیادی کرده است که با یک نگاه مقایسه‌ای می‌توان این جنبه قضیه را به‌درستی دریافت.

    اما اگر بخواهیم به ترتیب ازنظر شکل ظاهری به آیفون‌های مختلفی که ساخته‌شده، امتیاز دهیم باید آخرین رتبه را به اولین گوشی بدهیم یعنی «آیفون»، آیفونی که در سال 2007 رونمایی شد.

    رتبه 12 - آیفون

    اولین آیفون در سال 2007 رونمایی شد که هدف از طراحی، راحتی در استفاده بود. کلیدهای فیزیکی و ضامن خاموش و روشن در بالای گوشی تعبیه‌شده بود. ترکیب نقره‌ای و پشت مشکی، به نظر می‌رسید نسخه باکیفیت آی‌پاد است. به‌هرحال آیفون مذکور بیس مابقی آیفون‌های بعدی شد.

    رتبه 11- آیفون 6 اس و 6 اس پلاس

    این دو گوشی بسیار شبیه 6 و 6 پلاس طراحی شدند. کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر و با آلومینیوم محکمی پردازش‌شده و بدنه محکم‌تری به خود گرفتند. برای نگه‌داشتن در دست هم کمی لغزنده‌تر شدند. اپل تمام هم‌وغم خود را در طراحی آیفون 6 بست.

    رتبه 10- آیفون 6 و 6 پلاس

    اپل طراحی شیشه‌ای در آیفون 5 اس را برداشت و جای آن را به آلومینیوم داد. طراحی آلومینیومی باعث سبک‌تر شدن و ظریف‌تر شدن گوشی در مقایسه با نسخه قبلی شد ولی باعث شد تا مردم گوشی را خم کرده و داستان BendGate و رسوایی ناشی از آن به وجود آمد.

    در مقایسه با 5 و 5 اس شاهد لبه‌های گرد شدیم و شبیه آی‌پاد شدند. بزرگ‌ترین تغییر حرکت از نمایشگر 4 اینچی به‌سوی 4.7 و 5.5 اینچی بود. خطوط آنتن در پشت جذابیت نداشت و دوربین عقب برجسته تعریف شد.

    رتبه 9 - آیفون ایکس (آیفون 10)

    آیفون ایکس یا 10 (انتخاب نام دردسرساز شد) مبدأ طراحی‌های آینده آیفون است و از منظر طراحی صنعتی محصولی متفاوت ارزیابی می‌شود. وقتی خاموش است شبیه یک‌تکه شیشه بدون درز است که این گرایش را در آیفون 7 و 8 هم می‌بینیم.  آیفون ایکس بسیار نزدیک به ایده گوشی هوشمند تمام صفحه اپل است که با نمایشگر اولد به کمال می‌رسد. به نظر می‌رسد طراحی بعدی کامل‌تر خواهد شد. خط طراحی از 6 به 7 و 8 را در آیفون ایکس و نسخه‌های بعدی خواهیم دید.

    رتبه شماره 8- آیفون 3 جی و 3 جی اس

    آیفون 3 جی و 3 جی اس در سال‌های 2008 و 2009 عرضه شدند و دارای طرحی یکسان بوده و از جلو بسیار شبیه اولین آیفون بود که ضخامت و مرزهای سفید و سیاه آن را نداشت. در نهایت بسیار جذاب‌تر از اولین آیفون بود و به‌صورت پلاستیکی تمام سفید یا مشکی ساخته شد.

    رتبه 7- آیفون 5 سی

    آیفون 5 سی/ iPhone 5C به‌نوعی متفاوت‌ترین از مدل‌های قبلی آیفون بود که با مدل هم‌سالی خود یعنی 5 اس نیز فرق داشت. بدنه پلی کربنات که حسی سرامیکی به کاربر منتقل می‌کرد و تفکری مانند آی مک جی 3 در سال 1998 (تفکر استیو جابز) بارنگ‌های متنوع داشت.

    رتبه 6- آیفون 4 اس

    اولین آیفون مجهز به سیری / Siri بود که شبیه آیفون 4 طراحی شد. آن سال ترکیب شیشه و فلز ایده خوبی بود

    رتبه 5 - آیفون 4

    متفاوت از نسخه قبلی یعنی 3 جی اس شد و از پلاستیک به شیشه و فلز روی آورد. فلز ضخیم در فریم مانند آنتن نیز عمل کرد و هنوز یکی از زیباترین آیفون‌های محسوب می‌شود. اولین آیفون با صفحه رتینا نیز بود.

    رتبه 4- آیفون 5

    آیفون 5 فرار از استیل و رفت به‌صورت طراحی شیشه و آلومینیوم بود که با آیفون 4 و 4 اس فرق کرد و لبه‌ها و فریم کاملاً متفاوت شد. نتیجه این شد که آیفون سبک شد و آیفون 5 بیش از 18 درصد ظریف‌تر و 20 درصد سبک‌تر از آیفون 4 اس شد. دوربین پشت نیز کمی برجسته طراحی شد.

    رتبه 3- آیفون 5 اس و SE

    5 اس اوج طراحی اولین آیفون محسوب می‌شود. سبک و محکم و مانند آیفون 5 مجهز به نمایشگر 4 اینچی شد. با استفاده از تاچ آی دی دکمه هوم عوض شد و اولین گزینه طلایی آیفون به شمار آمد. کلیدهای ولوم و پاور به‌خوبی طراحی‌شده و سایز خوش‌دستی تعریف شد. مدل SE همان 5 اس است که سخت‌افزار 6 روی آن آمده است

    رتبه 2- آیفون 8 و 8 پلاس

    شکل و شمایلی مانند 7 و 7 پلاس دارد اما پشت و رو شیشه‌ای شد. از سوی دیگر طراحی 4 را نیز روی آن مشاهده می‌کنیم. یکی از زیباترین و خوش‌دست‌ترین آیفون‌ها محسوب می‌شود.

    رتبه 1- آیفون 7 و 7 پلاس

    بهترین طراحی مربوط به آیفون 7 و 7 پلاس است و اوج طراحی 6 محسوب می‌شود. طراحی خطوط آنتن، گوشی را پاکیزه‌تر نشان می‌دهد. گزینه‌های رنگ زیادی دارد و مدل مشکی منحصربه‌فرد آن زبانزد است. آیفون 8 شیشه‌ای شد تا شارژ بی‌سیم را جواب دهد اما آیفون 7 هنوز زیباترین آیفون محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر