پیش‌بینی تقاضای اولیه برای آیفون ۱۰ تا ۵۰ میلیون دستگاه

عصر کالا- با وجود محدودیت‌های احتمالی در زمینه‌ی تولید آیفون ۱۰، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند سفارش اولیه برای این محصول به ۵۰ میلیون دستگاه خواهد رسید.

پیش‌بینی تقاضای اولیه برای آیفون ۱۰ تا ۵۰ میلیون دستگاه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، به‌واسطه‌ی گزارش دیجی‌تایمز مبنی بر کاهش سفارش قطعات آیفون 10 و همچنین نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد تقاضای نه‌چندان زیاد برای آیفون 8، سهام اپل با افت جزئی روبه‌رو شده‌ است؛ اما از سوی دیگر، KGI پیش‌بینی کرده که با توجه به علاقه‌ی زیاد کاربران، تقاضای اولیه برای آیفون 10 ممکن است به 40 تا 50 میلیون دستگاه برسد.

    بنا بر گزارش دیجی‌تایمز، تولید‌کنندگان در حال حاضر تنها 40 درصد از سفارش اولیه‌ی قطعات آیفون 10 را به اپل تحویل خواهند داد. بر اساس همین گزارش، اپل در مورد آیفون 7 نیز استراتژی مشابهی در پیش گرفته‌ و از تولید‌کنندگان خواسته بود باقی سفارش را یک تا دو ماه بعد تحویل دهند. احتمال می‌رود پیش از شروع تولید آیفون 10، اپل در حال بررسی تقاضا برای آیفون 8 است.

    به عقیده‌ی مینگ-چی کو از KGI، تقاضا برای آیفون 10 ممکن است به 50 میلیون دستگاه نیز برسد. احتمالا تحویل سفارش اولیه‌ی آیفون مدت زیادی به طول خواهد انجامید. بنا بر پیش‌بینی KGI، تحویل آیفون 10 تا نیمه‌ی اول سال 2018 با محدودیت روبه‌رو خواهد بود. یکی از دلایل این محدودیت، پیچیدگی‌های تولید دوربین TrueDepth آیفون جدید است که تولید آن‌ را با محدودیت روبه‌رو کرده است. در مقایسه با سیستم‌های مورد استفاده در گوشی‌های رقیب، سیستم TrueDepth از ترکیب چندین حسگر تشکیل شده که تولید انبوه آن را مشکل می‌کند.

    طبق نظر مینگ‌چی کو، تولید انبوه آیفون ‍‍10 از ماه اکتبر شروع خواهد شد. اپل نیز اعلام کرده است که پیش‌فروش آیفون 10 از بیست و هفتم اکتبر (پنجم آبان) شروع خواهد شد و اولین گوشی‌ها از سوم نوامبر (دوازدهم آبان) به دست خریداران خواهند رسید. عرضه‌ی آیفون 8 و 8 پلاس نیز از جمعه‌ی گذشته شروع شد. با شروع عرضه‌ی آیفون 8 و 8 پلاس، موجودی برخی از انواع این دو گوشی به پایان رسید؛ اما کارشناسان معتقدند استقبال از این دو گوشی بسیار کمتر از آیفون‌های قبلی بوده است.

    البته بسیاری از طرفداران پر و پا قرص و خریداران اولیه‌ی آیفون منتظر خرید آیفون 10 هستند و به همین دلیل، فروش اولیه‌ی کمتر آیفون 8 امری قابل پیش‌بینی است. در مورد ارزش سهام اپل نیز برخی سرمایه‌گذاران نگران هستند که فروش آیفون ‍10 نتواند کاهش فروش آیفون 8 را جبران کند. محدودیت‌ طولانی‌مدت در زمینه‌ی تأمین قطعات آیفون 10 می‌تواند از دلایل احتمالی این مسئله باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر