توصیه به خریداران مدل جدید آیفون؛

آیفون۷ موجود در بازار رجیستر نمی‌شود

عصر کالا- رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی در واکنش به عرضه گوشی آیفون ۷ در بازار تهران گفت: این گوشی ها به صورت قاچاق وارد بازار شده و در سامانه شناسایی گوشی موبایل (رجیستری) تایید نخواهد شد.

آیفون۷ موجود در بازار رجیستر نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، در فاصله نزدیک به 3 روز از عرضه گوشی های جدید برند اپل در بازارهای جهانی، آیفون 7 و 7 پلاس به بازار ایران وارد و با قیمتهای نجومی به ترتیب حدود 6.5 میلیون و 8 میلیون تومان عرضه شده است. این درحالی است که آیفون 7 در بازار جهانی به قیمت 649 دلار و نسخه‌ 7 پلاس آن با قیمت 760 دلار در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

    آیفون 7 موجود در بازار قاچاق است

    غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به عرضه این گوشی در بازار ایران و قیمت آن تاکید کرد: این گوشی ها قاچاق است و ما از مصرف کنندگان می خواهیم که در زمان خرید به این موضوع توجه کنند.

    وی با بیان اینکه ارزش این گوشی بسیار از کمتر از رقمی است که هم اکنون در بازار به فروش می رسد، اضافه کرد: ورود گوشی های آیفون از کانال غیررسمی، به موضوع کالای قاچاق در بازار دامن می زند.

    آیفون 7 قاچاقی رجیستر نمی شود

    رئیس اتحادیه صنف دستگاههای مخابراتی و تلفن همراه با اشاره به اینکه گوشی های آیفون 7 که به صورت قاچاق وارد بازار شده اند، امکان ثبت و رجیستری در شبکه موبایل کشور را ندارد ادامه داد: حتی در صورت رجیستر شدن به زودی از مدار خارج خواهد شد.

    کریمی با بیان اینکه خریداران در زمان خرید این گوشی ها باید به موضوع استعلام شناسه گوشی (IMEI ) در سامانه گمرک و وزارت صنعت، فاکتور اصلی خرید و نیز مهر فروشگاه دارای جواز صنفی، توجه کنند، اضافه کرد: برای اطلاع از اصلی بودن گوشی، خریدار باید شماره شناسه گوشی (IMEI ) را به سامانه 30008887 پیامک کند.

    گوشی های مسافری آیفون 7 نیز باید ثبت شوند

    وی با تاکید براینکه حتی گوشی های مسافری نیز باید ثبت و رجیستر شوند، ادامه داد: ما از خریداران می خواهیم که به هیچ عنوان این گوشی ها را خریداری نکنند، چرا که مسئولیت عواقب بعدی این گوشی ها در صورت از شبکه خارج شدن و نیز در نبود گارانتی معتبر فروش، به عهده خودشان خواهد بود.

    ثبت سفارش قانونی آیفون 7 انجام شد

    رئیس اتحادیه صنف دستگاههای مخابراتی و تلفن همراه از ثبت سفارش ورود آیفون 7 توسط چند شرکت به داخل کشور خبر داد و تاکید کرد: در کمتر از 2 هفته آینده، آیفون 7 به صورت رسمی توسط این شرکتها، وارد بازار ایران می شود.

    کف قیمت آیفون 7 حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان

    وی قیمت تقریبی آیفون 7 را 2 میلیون و 700 هزار تومان عنوان کرد و گفت: این گوشی با توجه به ظرفیت و مدل و رنگ، قیمتهای متفاوتی خواهد داشت، اما قیمت پایه آن 2 میلیون و 700 هزار تومان خواهد بود که واردکنندگان رسمی آن را با فاکتور رسمی فروش و تایید رجیستری عرضه می کنند.

    آیفون 7 قاچاق از بازار جمع می شود

    کریمی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای جلوگیری از ورود آیفون قاچاق به بازار و برخورد با عوامل ورود این کالا تاکید کرد: هم اکنون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان حمایت از مصرف کننده به صورت جدی در حال پیگیری برای جلوگیری از ورود آیفون 7 قاچاق به بازار و جمع آوری آن هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر