پیچیدگی دوربین TrueDepth، عاملی اصلی کندی تولید آیفون ۱۰

عصر کالا- در تازه‌ترین گزارش، موسسه‌ی تحلیلی KGI ادعا می‌کند که دوربین TrueDepth، عامل اصلی در به تعویق افتادن تولید آیفون ۱۰ محسوب می‌شود.

پیچیدگی دوربین TrueDepth، عاملی اصلی کندی تولید آیفون ۱۰
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، در حالی که سیستم‌های تشخیص چهره، فناوری جدیدی در گوشی‌های موبایل نیستند؛ اما ویژگی فیس‌آیدی آیفون 10 ظاهرا در مقایسه با باقی رقبا، از دقت و امنیت بالاتری برخوردار است. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا عملکرد آن به خوبی نمونه‌های نمایش داده شده در تبلیغات و بهتر از تاچ‌آیدی است یا نه. اما اکنون به نظر می‌رسد که دلیل اصلی کندی تولید آیفون 10، وجود این قابلیت است.

    در یادداشتی توسط مینگ‌چی‌کو، تحلیلگر موسسه‌ی KGI که به‌دست وب‌سایت MacRumors رسیده، وی اشاره می‌کند که تولید دوربین TrueDepth (که ویژگی فیس‌آیدی برای انجام وظیفه‌ی خود از آن بهره می‌برد)، دلیل اصلی به تعویق افتادن تولید آیفون 10 است. وی می‌نویسد دوربین TrueDepth، تولید آیفون 10 را با مشکل مواجه کرده است. تشخیص سه‌بعدی دوربین TrueDepth در آیفون 10 از یک سیستم ساختار نوری، سیستم مدت پروازی و یک دوربین جلو تشکیل شده است. این دوربین ساختار بسیار پیچیده‌تری نسبت به تمام رقبا دارد؛ در نتیجه تولید آن در مقیاس گسترده دشوارتر است.

    پیش از این نیز گزارش شده بود از آنجایی که اپل نیاز به تولید جداگانه‌ی پنل لمسی و نمایشگر دارد، نمایشگر اولد عامل اصلی به تعویق افتادن تولید آیفون 10 خواهد بود؛ در حالی که سامسونگ معمولا هر دوی این قطعات را با یکدیگر تولید می‌کند. افزون بر این شایعاتی نیز وجود دارند مبنی بر اینکه بدنه‌ی فلزی ضدزنگ ممکن است مانع دیگری بر سر راه تولید آیفون باشد.

    در هر صورت تا خرید آیفون 10 باید تا ماه نوامبر به انتظار بنشینیم. با این حال برخی گزارش‌های اولیه ادعا کرده‌اند که با توجه تقاضای بالا و کمبود تولید، خرید بی‌دردسر آیفون 10 تا پیش از سال 2018 میسر نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر