آیفون ایکس اپل: هر آنچه در مورد این گوشی پرچمدار می‌دانیم و نمی‌دانیم!

عصر کالا- آیفون ایکس اپل دو روز دیگر معرفی می‌شود اما هنوز همه جزییات آن مطرح نشده است؛ در این مطلب به بررسی همه مطالب موجود و مجهول مرتبط با این محصول، پرداخته‌ایم.

آیفون ایکس اپل: هر آنچه در مورد این گوشی پرچمدار می‌دانیم و نمی‌دانیم!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تکراتو، بدون شک شما هم می‌توانید با جست و جو در اینترنت نسبت به اطلاعات مرتبط با قیمت و سایر شایعه‌هایی که در رابطه با آیفون جدید منتشر شده است، مطلع شوید اما اگر که عجله دارید و می‌خواهید همه مطالب مرتبط با آیفون 8 را در یک نوشتار مطالعه کنید، توصیه می‌کنیم که این مطلب را تا آخر بخوانید؛ با این کار حتی اگر که در روز برگزاری رویداد اپل (21 شهریور) خبرهای مرتبط با محصولات این سازنده آمریکایی را دنبال نکنید، باز هم دقیقا می‌دانید که کوپرتینو می‌خواهد گوشی جدیدش را با چه ویژگی‌هایی در اختیار شما بگذارد.

    10 مشخصه آیفون ایکس که نسبت به آن‌ها مطلع هستیم:

    آیفون ایکس نمایشگر بزرگ‌تری دارد

    نمایشگر گوشی جدید اپل برجسته‌ترین مشخصه این محصول است به همین دلیل در هر نوشتاری ابتدا ویژگی‌های آن بیان می‌شود. آنچه که در مورد گوشی جدید اپل توجه همه را به خود مجذوب کرده این است که نمایشگر آیفون ایکس از نمایشگر همه گوشی‌هایی که این سازنده آمریکایی تا به امروز عرضه کرده، بزرگ‌تر است و اپل آن را در یک بدنه کوچک‌تر از بدنه گوشی آیفون 7 پلاس خود گنجانده است؛ به بیان دیگر اپل می‌خواهد با انجام این کار نمایشگر یک فبلت را در قالب یک گوشی با بدنه‌ای کوچک‌تر در اختیار کاربران بگذارد.

    طبق اطلاعات موجود، کوپرتینو در ساخت گوشی جدیدش از یک نمایشگر 5.8 اینچی لبه به لبه استفاده کرده است که تنها در قسمت فوقانی خود از یک حاشیه باریک که سنسور و فلش دوربین را در خود جای داده است، بهره می‌برد. این تغییر برجسته‌ترین تفاوت و بهبودی محسوب می‌شود که آیفون ایکس نسبت به گوشی‌های قبلی اپل در خود دیده است.


    آیفون ایکس سرعت بیشتری دارد

    اپل آیفون جدیدش را سریع‌تر کرده است تا از این طریق بتواند این گوشی پرچمدار را نسبت به انجام فرامین مورد نظر کاربر قدرتمندتر سازد. با در نظرگیری این امر می‌توان انتظار داشت که گوشی جدید کوپرتینو به پردازشگر ای 11 (A11) که توان و راندمان بیشتری دارد و علاوه بر این از یک واحد پردازش گرافیکی قدرتمندتر بهره می‌برد، مجهز شده باشد. نکته‌ای که در مورد تراشه ای 11 باید مطرح شود این است که اپل آن را با به کارگیری فرآیند 10 نانومتری ساخته است، از این رو ای 11 یک پردازشگر بسیار باریک و کوچک محسوب می‌شود.

    علاوه بر مطلب فوق شایعه شده است که آیفون ایکس از یک پردازشگر ای 11 فیوژن (Fusion) هم بهره می‌برد. این پردازشگر نسبت به سایر تراشه‌های موجود در بازار پیشرفته‌تر است و علاوه بر این یک تراشه هوش مصنوعی اختصاصی را نیز در خود دارد که به آن کمک می‌کند تا از میزان بار وارد شده بر تراشه اصلی بکاهد. اضافه شدن این تراشه هنوز به یقین برای همه منابع خبری اثبات نشده است اما در مجموع آنچه که حقیقت دارد این است که سازنده آمریکایی در ساخت نسل جدید گوشی‌های خود از یک پردازشگر سریع‌تر و قدرتمندتر استفاده کرده است.


    آیفون ایکس قیمت بسیار گرانی دارد

    این مشخصه آیفون جدید برای بسیاری از کاربران طرفدار اپل چندان خوشایند نیست زیرا احتمالا تا الان شنیده‌اید که آیفون جدید در ضعیف‌ترین مدل خود با یک برچسب قیمت گران 1000 دلاری وارد بازار می‌شود. در واقع این برچسب قیمت سنگین، آیفون ایکس را حتی در مقایسه با گران‌ترین گوشی‌های موجود در بازار هم گران‌تر نشان می‌دهد. دلیل این افزایش قیمت سنگین از یک طرف بروزرسانی‌هایی است که کوپرتینو در ساخت گوشی جدیدش دست به دامان آن‌ها شده است و از طرف دیگر هزینه‌هایی جانبی که سازنده آمریکایی مجبور شده است تا آن‌ها را نیز برای ساخت گوشی جدیدش بپردازد.

    اپل می‌خواهد در کنار آیفون ایکس از گوشی‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس هم رونمایی کند؛ این دو محصول در مقایسه با عضو جدید خانواده گوشی‌های سازنده مشهور آمریکایی قیمت ارزان‌تری دارند اما اگر که می‌خواهید آیفون جدید را بخرید باید بهای افزایش قیمت آن را نیز بپردازید.


    آیفون ایکس به دوربین اصلی دوگانه مجهز است

    استفاده از دوربین‌های دوگانه در ساخت یک گوشی پرچمدار جدید چندان عجیب نیست اما بهتر است بدانید که سنسورهای دوربین اصلی آیفون ایکس اپل به طور عمودی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و نکته مهمتر این که هر دو سنسور قابلیت پایدارسازی بصری تصاویر را پشتیبانی می‌کنند. داشتن توانایی پشتیبانی این قابلیت به این معنی است که دوربین گوشی جدید اپل جزییات بهتری را در عکس لحاظ می‌کند، در شرایط کم نور عملکرد بهتری دارد و علاوه بر این به کمک لنزهای تله فوتوی خود بزرگ نمایی بهتری را در اختیار کاربر می‌گذارد.

    آیفون جدید یک حالت تصویربرداری به نام حالت پرتره (Portrait mode) را نیز در خود دارد؛ این حالت تصویربرداری با افزایش افکت‌های نوری اثر بوکه بهتری را در عکس‌ها ایجاد می‌کند و از این طریق تصاویر زیباتری را به کاربر هدیه می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر