اپل ۸۳ درصد از سود بازار جهانی موبایل را به نام خود ثبت کرد

عصر کالا- بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics، کمپانی اپل با کنار گذاشتن همه رقبا، توانسته بالاترین میزان سود را در بازار جهانی اسمارت‌فونها از آن خود کند. طبق این آمار جدید، اهالی کوپرتینو با رسیدن به رقم ۸۳ درصد سود از بازار جهانی موبایل سودآورترین شرکت، در سه ماهه اول سال جاری بوده‌اند. تبلیغات

اپل ۸۳ درصد از سود بازار جهانی موبایل را به نام خود ثبت کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آی تی رسان، نکته قابل توجه این است که این میزان سود در مقایسه با مدت مشابه در سال 2016 نیز افزایش یافته، چرا که در سه ماه ابتدایی سال گذشته، کمپانی اپل به تنهایی به رکورد 79.8 درصد سود از بازار جهانی موبایل دست یافته بود. اما از سوی دیگر رقیب همیشگی اپل یعنی سامسونگ نیز سهمی معادل 12.9 درصد از بازار فروش جهانی را تصاحب کرده که نسبت به سال 2016، به طرز چشمگیری دچار افت شده و کاهش یافته است.
    سازنده کره‌ای در سال قبل، 21.9 درصد سود از بازار جهانی موبایل را به خود اختصاص داده بود ولی در حال حاضر سهم این کمپانی به حداقل خودش رسیده است. گزارشهای اخیر بیان می‌کنند که این غول دنیای فناوری به شدت در حال تلاش برای بهبود سودآوری و باز پس‌گیری سهم خود از بازار جهانی بوده ولی کارشناسان معتقدند که این کاهش سهم به دلیل اشباع بازار و سقوط حاشیه سود این کمپانی رخ داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر