مراقب شارژرهای جعلی اپل باشید

عصر کالا- شارژرهای جعلی اپل ممکن است ارزان‌تر از نمونه‌های اصلی باشند، اما هزینه پایین‌تر واقعا ارزش آسیب رساندن به آیفون شما را ندارد، همان‌طور که طبق تحقیقات، ۹۹ درصد از شارژرهایی که در سایت‌های آنلاین به فروش می‌رسند، تقلبی هستند.

مراقب شارژرهای جعلی اپل باشید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا»به نقل از تک‌تایمز، یک موسسه خبره در تعیین استانداردهای تجاری در انگلستان یک سری آزمایشات انجام داده تا مشخص کند شارژرهای جعلی اپل چقدر امن هستند و نتایج این آزمایشات هشداردهنده است. شرکت متخصص ایمنی جهانی به نام UL  که در آمریکا قرار دارد، آزمایش‌هایی را روی شارژرهای آنلاین خریداری‌شده از هشت کشور مختلف از جمله چین، آمریکا و استرالیا انجام داده است.

    با توجه به تحقیقات جدید، عظیم 99 درصد از شارژرهای جعلی اپل که برای خرید آنلاین در دسترس هستند، در آزمون ایمنی عمومی شکست می‌خورند. این آزمون ولتاژ بالا را روی شارژرهای جعلی اپل آزمایش کرد و از میان 400 شارژر تنها سه مورد ثابت کردند که عایق کافی برای ارائه محافظت در برابر شوک الکتریکی هستند.

    مراقب آنچه می‌خرید باشید


    شارژرهای تقلبی اپل ممکن است به طور قابل توجهی ارزان‌تر از نمونه‌های اصلی باشند، اما آنها خطرات زیادی دارند و ممکن است در نهایت به دستگاه و خانه شما آسیب رسانده و حتی باعث آسیب‌های فیزیکی شوند.

    بنابراین به شدت توصیه می‌شود که محصولات الکتریکی از جمله شارژر یا موارد دیگر، تنها از منابع قابل اعتماد که محصولات باکیفیت ارائه می‌کنند خریداری شود.

    کالاهای تقلبی که به صورت آنلاین به فروش می‌رسند در حال تبدیل شدن به یک موضوع فزاینده و هشداردهنده هستند و حتی  سایت‌های خرده‌فروشی مانند آمازون در حال تلاش برای سرکوب محصولات تقلبی است.

    خود اپل نیز در ماه اکتبر هشدار داد که 90 درصد از شارژرهای اپل فروخته شده در آمازون جعلی هستند و از کاربران خواست تا قبل از خرید درباره این موضوع فکر کنند.

    چگونه می‌توانیم محصولات تقلبی را از واقعی تشخیص دهیم؟


    محصولات الکتریکی جعلی معمولا کیفیت پایین دارند و ناامن هستند، اما ممکن است تشخیص اینکه کدام محصولات واقعی هستند و کدام تقلبی دشوار باشد. برای این کار توصیه می‌شود از علائم موجود استفاده کرده و مثلا به آرم‌های متفاوت و یا نام‌های تجاری، غلط املائی و یا علائم ایمنی مختلف نگاه کنید.

    همچنین مراقب باشید که دستگاهتان را بیش از اندازه شارژ نکنید، زمانی که در حال شارژ شدن هستند آنها را نپوشانید و هرگز از شارژر با یک کابل آسیب‌دیده استفاده نکنید.

    در نهایت، اگر قیمت شارژر بیش از حد خوب بود که بتواند درست باشد و بسیار کمتر از آن قیمت داشت که معمولا برای خرده فروشی استفاده می‌کنند، بهتر است بدانید که به احتمال زیاد یک محصول تقلبی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر