اپل بلندگوی سیری را در WWDC ۲۰۱۷ رونمایی خواهد کرد

عصر کالا- آخرین گزارش‌ها نشان از این دارند که اپل بلندگوی هوشمند مجهز به دستیار صوتی هوشمند سیری را در جریان WWDC ۲۰۱۷ رونمایی خواهد کرد.

اپل بلندگوی سیری را در WWDC ۲۰۱۷ رونمایی خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا»به نقل از زومیت ؛ آمازون و گوگل به‌عنوان دو رقیب اپل در زمینه‌ی توسعه‌ی هوش مصنوعی، دستیارهای صوتی هوشمند خود را در قالب بلندگوی هوشمند راهی بازار کرده‌‌اند و نوبت به اپل رسیده است تا محصول خود را رونمایی کند. شایعات پیشین حکایت از این داشتند که اپل در نظر دارد بلندگوی هوشمند خود را مبتنی بر دستیار صوتی هوشمند سیری در آینده‌ی نزدیک رونمایی کند؛ حال آنکه جدیدترین خبر، نشان‌دهنده‌ی رونمایی از این محصول در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان این کمپانی است.

    بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط سانی دیکسون، اپل در حال آماده‌سازی نهایی بلندگوی هوشمند خود است. این بلندگوی هوشمند قرار است به‌عنوان رقیبی برای اکوی آمازون و هوم گوگل به بازار عرضه شود. آمازون با بهره‌گیری از بلندگوی اکوی خود که مبتنی بر دستیار صوتی هوشمند الکسا است، موفقیت خوبی در بازار کسب کرده است. حال آنکه اپل در پی نمایش هرچه بیشتر سیری است که تقریبا در تمام گجت‌های خود آن را در اختیار کاربران قرار داده است. بیتس به‌عنوان برندی که زیر پرچم اپل فعالیت می‌کند، وظیفه‌ی تولید تجهیزات صوتی این بلندگو را بر عهده دارد تا به بهترین شکل ممکن با سیستم عامل iOS همخوانی داشته باشد.

    از جمله‌ی اطلاعات ارائه‌شده‌ی دیگر در مورد بلندگوی هوشمند اپل باید به احتمال ایجاد دسترسی برای توسعه‌دهندگان به‌منظور تولید اپلیکیشن‌ برای این بلندگوی مبتنی بر iOS اشاره کرد. الکسا نیز برای افزایش کاربردهای بلندگوی هوشمندش اقدام به همین کار کرده و بلندگوی اکو را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است.

    دیکسون همچنین به این نکته اشاره کرده است که بلندگوی هوشمند اپل از پوشش خاصی بهره می‌برد که کاملا با سایر بلندگوهای هوشمند موجود در بازار تفاوت دارد. بالای این بلندگو مقعر است و کنترل‌های سخت‌افزاری روی آن قرار دارند. توسعه‌ی یک بلندگوی هوشمند مستلزم این است که اپل بتواند سیری را از یک دستیار صوتی هوشمند مبتنی بر گوشی هوشمند به مرکزی برای اینترنت اشیاء تبدیل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر