چانه‌زنی سامسونگ برای کاهش مبلغ پرداخت جریمه به اپل

عصر کالا- سامسونگ هنوز درصدد است مبلغ جریمه نقض حق امتیاز و پتنت‌های اپل را کاهش دهد.

چانه‌زنی سامسونگ برای کاهش مبلغ پرداخت جریمه به اپل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, مدت‌هاست که سامسونگ و اپل بر سر سوءاستفاده پتنت و حق امتیازهای همدگیر دعوا و کشمکش‌های زیادی دارند اما چندی پیش، اپل توانست با برگزاری یک دادگاه، به این دعوا بر سر پتنت خاتمه دهد و رقیب کره‌ای خود، سامسونگ، را به پرداخت جریمه سنگین و هنگفتی وادار کند.

    طبق حکم دادگاه، سامسونگ باید به علت نقض حق پنج پتنت و حق امتیاز اپل برای نخستین آیفون باید مبلغی حدود 539 میلیون دلار به اپل پرداخت کند. اما حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ به فکر فرو رفته و متوجه شده است که این پتنت‌های اپل به این قمیت نمی‌ارزند. بنابراین بر این باور است که باید با تشکیل یک دادگاه عالی دیگر، درباره حکم دادگاه قبلی تجدیدنظر کرده و مبلغ جدید و بسیار کمتری را برای این جریمه در نظر بگیرند.

    وکلای سامسونگ در این باره می‌گویند: حکم دادگاه قبلی اصلا منصفانه نبوده بلکه کاملا افراط‌گرایانه بوده است، چراکه بر اساس شواهد موجود سامسونگ تنها باید 28 میلیون دلار به اپل پرداخت کند و این بسیار کمتر از مبلغ هنگفت و سرسام‌آوری است که دادگاه برای ما تعیین کرده است.

    سامسونگ بر این باور است که تنها در رابط کاربری و نحوه چینش آیکون‌های مربوطه حق پتنت آیفون توسط سامسونگ استفاده شده است و این هیچ ربطی به کل گوشی ندارد، بنابراین نباید خسارت و جریمه آنقدر بالا باشد.

    دعوای اپل و سامسونگ از سال 2011 آغاز شد، به گونه‌ای که این غول تکنولوژی آمریکایی به ایجاد یک روند قضایی برای نقض پتنت‌های به ثبت رسیده اپل توسط سامسونگ اقدام کرد. اپل در ماه اوت 2012 در این کشمکش برنده شد و قرار شد سامسونگ یک غرامت معادل 1.049 میلیارد دلاری به اپل بپردازد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر