چالش/ جدال آیپدهای اپل در کنار یکدیگر

عصر کالا- اگر به یاد داشته باشید اوایل فروردین و طی رویداد بهاری اپل بود که آیپد ۲۰۱۷ (Apple iPad ۲۰۱۷) و آیپد پرو ۹.۷ اینچی (Apple iPad Pro ۹.۷) به صورت رسمی معرفی شدند. اگرچه تبلت های اپل از نظر ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، اما از سخت افزاری قوی‌تری در آنها استفاده شده است. به‌علاوه حالا آیپدهای قدیمی‌تر اپل بازنشست شده و تنها ۲ مدل از آنها به فروش می‌رسد

چالش/ جدال آیپدهای اپل در کنار یکدیگر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از آخرین خبر؛ به همین جهت بد نیست نگاهی به امکانات و ویژگی‌های این تبلت ها داشته باشیم. با ما و مقایسه آیپد 2017 با آیپد پرو 12.9 اینچی (Apple iPad Pro 12.9)، آیپد پرو 9.7 اینچی و آیپد مینی 4 (Apple iPad Mini 4) همراه باشید.

    مقایسه آیپد 2017 با آیپد پرو 12.9 اینچی و دیگر آیپدهای موجود در بازار

    اندازه

    اگر با دیدن این عکس فکر می‌کنید تبلت های 9.7 اینچی اپل کوچک هستند، سخت در اشتباهید؛ درواقع این آیپد پرو 12.9 اینچی است که اندازه بسیار بزرگی دارد! به عقیده ما اندازه 9.7 اینچ مناسب اکثر کاربران است؛ دقیقا همان‌گونه که چند سال پیش استیو جابز پیش‌بینی کرده بود.
    از طرفی این روزها محبوبیت آیپدهای سری مینی اپل به شکل چشم‌گیری کاهش پیدا کرده و احتمالا در آینده نیز فروش آنها متوقف شد. اواخر سال 2012 و زمانی‌که نسخه مینی تبلت اپل پیش روی کاربران قرار گرفت، همزمان اندازه نمایشگرهای گوشی موبایل نیز بزرگتر از قبل شد. امروزه هم شاهد معرفی گوشی های هوشمند کوچک با صفحه نمایش های بزرگ هستیم.
    از طرفی احتمالا نسخه 12.9 اینچی آیپد پرو که نوامبر سال 2015 معرفی شد، هنوز هم انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که قصد جایگزینی یک تبلت با لپ تاپ های خود را دارند.

    وزن

    مورد قابل توحه در این بخش، 7 درصد وزن کمتر آیپد پرو 9.7 اینچی نسبت به نسخه استاندارد است.

    ساخت

    استفاده از بدنه آلومینیومی علاوه بر مقاومت بالا، حس لوکس بودن محصول را نیز به کاربر القا می‌کند؛ موضوعی که اپل به‌خوبی از آن آگاه است.

    رنگ‌بندی

    اپل برنامه‌های زیادی برای نسخه 9.7 اینچی آیپد پرو دارد. به همین جهت تلاش کرده تا با عرضه آن در رنگ رز گلد، متمایز بودن تبلت جدید خود را نشان دهد.

    کیبورد اپل (Apple Keyboard)

    نسخه‌های «پرو» از تبلت های اپل با داشتن اتصالات هوشمند، امکان متصل کردن کیبورد هوشمند اپل را نیز فراهم می‌کنند. هرچند این کیبورد باید به صورت جداگانه خریداری شود. در حال حاضر کیبورد مخصوص نسخه‌های 9.7 و 12.9 اینچی، به‌ترتیب 150 و 170 دلار قیمت دارد.
    خوشبختانه کاربران امکان اتصال کیبوردهای بلوتوثی تولیدشده توسط شرکت‌ها دیگر را نیز خواهند داشت.

    قلم هوشمند اپل (Apple Pencil)

    علاوه بر کیبورد، فقط نسخه‌های پرو از آیپدهای اپل از فلم هوشمند این شرکت موسوم به “Apple Pencil” پشتیبانی می‌کنند.

    اندازه صفحه نمایش

    رزولوشن صفحه نمایش

    مورد قابل توجه در مقایسه آیپد 2017 با آیپد پرو 12.9 اینچی و دیگر آیپدهای اپل، تراکم پیکسلی بسیار بالاتر بالای آیپد مینی 4 است. درواقع اهالی کوپرتینو، دقت و کیفیت صفحه نمایش را فدای قیمت پایینتر نکرده و همانند نسخه‌های 9.7 اینچی، از نمایشگری با رزولوشن 1536×2048 در آیپد مینی 4 استفاده کرده‌اند.
    همچنین با وجود بزرگتر بودن اندازه صفحه نمایش آیپد پرو قدیمی، رزولوشن آن به 2048×2732 رسیده تا تراکم پیکسلی این تبلت با دیگر محصولات اپل یکسان باشد.

    صفحه نمایش ترو تون (True Tonne display)

    نسخه 9.7 اینچی آیپد پرو با بهره‌گیری از تکنولوژی “True Tone”، امکان تنظیم و تطبیق خودکار دامنه رنگ با محیطی که در آن قرار دارید را فراهم می‌کند. هرچند احتمالا این ویژگی به‌تنهایی کاربران را به خرید این نسخه ترغیب نخواهد کرد.

    صفحه نمایش ضد بازتاب

    مقایسه آیپد 2017 با آیپد پرو 12.9 اینچی و دیگر محصولات این شرکت نشان می‌دهد که در آیپد 2017 بر خلاف رقبای قدیمی‌اش خبری از صفحه نمایش ضد بازتاب نیست. این ویژگی اولین بار در سال 2014 و همراه با آیپد ایر 2 (Apple iPad Air 2) معرفی شد.

    تاچ آی دی (Touch ID)

    چیپست

    آیپد پروهای اپل با بهره‌گیری از چیپ قدرتمند “A9X”، از قوی‌ترین تبلت های موجود در بازار بوده و قدرت پردازشی بسیار بالایی دارند. آیپد 2017 نیز با مجهز شدن به نسخه ساده‌تر این چیپ یعنی A9، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

    حافظه رم

    حافظه داخلی

    تنها آیپدی که حق انتخاب برای کاربران را محدود می‌کند، آیپد مینی 4 است که تنها در یک نسخه 128 گیگابایتی به فروش می‌رسد. هرچند درابتدا این تبلت در دو نسخه 16 و 64 گیگابایتی روانه بازار شده بود، اما اپل با افزایش ظرفیت داخلی و حفظ قیمت قبلی، مشترین زیادی را برای خود دست و پا کرد.

    پشتیبانی از سیم کارت

    خوشبختانه تمام آیپدهای اپل در دو مدل مختلف با پشتیبانی از فناوری 4G-LTE به فروش می‌رسند. تنها موردی که لازم است بدانید، حق انتخاب محدودتر در خرید آیپد پرو 12.9 اینچی با حافظه‌های داخلی 128 و 256 گیگابایتی است.

    باتری

    مقایسه آیپد 2017 با آیپد پرو 12.9 اینچی ، آیپد پرو 9.7 اینچی و آیپد مینی 4 از نظر ظرفیت باتری کار سختی‌ست چراکه ظرفیت باتری هر کدام از این تبلت ها با دیگری تفاوت زیادی دارد. با این‌وجود اپل مدعی شده که از تمام محصولاتش با یک بار شارژ شدن می‌توان تا 10 ساعت برای وب‌گردی، پخش موسیقی یا تماشای ویدیوهای مختلف استفاده کرد.

    دوربین

    معمولا خریداران تبلت ها اهمیت چندانی برای دقت و کیفیت دوربین قائل نمی‌شوند. با این‌حال اپل با تجهیز آیپد پرو 9.7 اینچی به سنسورهای 12 و 5 مگاپیکسلی که پیشتر در آیفون 6 اس (Apple iPhone 6s) استفاده شده بود، توانایی تصویربرداری تبلت جدید و گران‌قیمت خود را به حداکثر رسانده است.

    فلاش دوربین

    اسپیکرها

    تبلت های حرفه‌ای تر سری پرو با داشتن یک جفت اسپیکر بیشتر، تجربه بهتری از محتوای صوتی را برای کاربران رقم خواهند زد.

    سیستم نرم افزاری

    زمان عرضه

    اگرچه هنوز یک ماه از معرفی آیپد پرو 9.7 اینچی نمی‌گذرد، اما شایعات از احتمال معرفی آیپد پروهای جدید با صفحه نمایشی تقریبا بدون حاشیه در سال جاری خبر دارند. لازم به ذکر است آیپد مینی 4 و آیپد پرو 12.9 اینچی در سال 2015 میلادی معرفی شده‌اند.

    قیمت پایه

    مقایسه آیپد 2017 با آیپد پرو 12.9 اینچی و آیپدهای دیگر از نظر قیمت احتمالا جذاب‌ترین بخش این بررسی باشد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید حالا قیمت پایه آیپد پرو 9.7 اینچی، 100 دلار بیشتر از تبلت قبلی نسل خود شده که احتمالا یکی از دلایل اصلی آن، استفاده از دوربین‌های قدرتمندتر آیفون 6 اس باشد. همچنین فراموش نکنید برای داشتن کیبورد یا قلم هوشمند اپل باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید.
    روی کاغذ، آیپد 2017 با قیمت پایه 329 دلار یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما خواهد بود. هرچند این تبلت فاقد برخی تکنولوژی ها است که شاید برای بسیاری از کاربران بی‌اهمیت باشد!

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر