دادگاه فدرال استرالیا اپل را جریمه کرد

عصر کالا- دادگاه فدرال استرالیا اپل را تحت تاثیر عدم خدمت‌رسانی و اطلاع‌رسانی درست درباره تعمیر آیفون‌های معیوب و بروز Error ۵۳ در این محصولات، به پرداخت ۷.۶ میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

دادگاه فدرال استرالیا اپل را جریمه کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, دادگاه فدرال استرالیا به منظور حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان در این کشور، شرکت آمریکایی اپل را به دلیل عدم اطلاع رسانی درست و به‌موقع در زمان تعمیر دستگاه‌های معیوب و مشکل‌دار آن‌ها، 6.7 میلیون دلار جریمه کرد.

    مقامات قضایی در این دادگاه بر این باورند که کوتاهی و سهل‌انگاری اپل درباره تعمیر دستگاه‌های آیفون و آی‌پد موجب بروز اختلال « Error 53» شده است و بدین ترتیب، حقوق مصرف کنندگان استرالیایی از سوی اپل نقض شده است.

    این اختلال برای نخستین بار در اوایل سال 2015 میلادی در برخی از گوشی‌های آیفون 6 رویت شد و اوایل سال 2016 که خسارات بسیار زیاد و جبران‌ناپذیری را برای کاربران محصولات اپل در این کشور ایجاد کرد، موضوع نقض حق مصرف‌کنندگان رسانه‌ای شد و دادگاه فدرال استرالیا ظرف مدت دو سال، فهرستی از تمام محصولات مذکور تهیه کرد.

    این خطا و اختلال کاملا گوشی‌های هوشمند آیفون و آی‌پد را از لحاظ سخت‌افزاری از کار می‌اندازد، به گونه‌ای که برخی از کاربران گفته بودند، در صورت تعمیر دکمه اصلی یا هوم گوشی، این خطا ظاهر می‌شود و گوشی عملا از دسترس خارج شده و از بین رفته است. 

    اپل در واکنش به این مساله، ضمن تائید مشکل مذکور، آن را مربوط به سیستم امنیتی تشخیص هویت و شناسایی چهره دستگاه عنوان کرد.

    کمیسیون ACCC استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس قوانین و مقررات مربوط به حقوق مصرف کننده در استرالیا، در صورت مشکل پیدا کردن محصولات، شرکت سازنده موظف است محصولات مذکور را تعمیر کند و در صورت خراب شدن یا عدم تعمیر آن‌ها، به پرداخت جریمه محکوم می‌شود.

    البته این نخستین باری نیست که این کمیسیون استرالیایی با اپل آمریکا درگیر شده است، بلکه در سال گذشته 2017 میلادی بود که این کمیسیون مجوز لازم به بزرگترین بانک‌های این کشور را برای همکاری با اپل درباره ایجاد پلت‌فرم پرداخت آنلاین و اینترنتی صادر نکرد.

    همچنین این کمیسیون پنج سال پیش بود که به خاطر  گمراه کردن مشتریان در حوزه‌ بازاریابی اپل برای شبکه‌های 4G، این شرکت را 2.3 میلیون دلار جریمه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر