تصاویر جدید حاوی اطلاعات تازه ای از آیفون ۸ است

عصر کالا- تصاویر جدیدی از پنل جلویی آیفون ۸ فاش شده که طراحی بدون حاشیه‌ی نمایشگر و نیز دوربین تشخیص چهره این محصول را تایید می‌کند.

تصاویر جدید حاوی اطلاعات تازه ای از آیفون ۸ است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، اپل همچنان سعی دارد تا اطلاعاتی از آیفون 8 فاش نشود، اما با نزدیک‌تر شدن به تاریخ معرفی رسمی این محصول که برای فصل پاییز برنامه‌ریزی شده، رفته‌رفته جزئیات و خبرهای بیشتری در دسترس قرار می‌گیرد. بر اساس آنچه در بیشتر خبرها و شایعات مربوط به آیفون‌ بعدی اپل اعلام شده، به‌نظر می‌رسد این محصول از نظر طراحی نسبت به نسل کنونی آیفون تغییرات بزرگی خواهد داشت.

    حساب کاربری @VenyaGeskin1 در توییتر که سابقه‌ی خوبی در ارائه‌ی خبرهای مربوط به آیفون دارد، این بار به یکسری از محافظ‌های صفحه‌نمایش آیفون 8 دسترسی پیدا کرده است. با نگاه به این تصاویر می‌توان یک دید اولیه از سبک طراحی جدید اپل برای آیفون‌ 8 به‌دست آورد.
    اپل می‌تواند با طراحی بدون حاشیه‌ی آیفون 8 یک نمایشگر بزرگ‌تر را در بدنه‌ای به ابعاد 4.7 اینچی قرار دهد.

    یکی از نکات جذابی که عکس‌های فاش شده از این محافظ‌های صفحه‌نمایش به ما یادآور می‌شوند تایید این موضوع است که نمایشگر آیفون بعدی اپل بدون حاشیه خواهد بود. استفاده از نمایشگرهای بدون حاشیه توسط اپل دقیقا همانند روشی است که سامسونگ در تولید گوشی‌ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به‌کار گرفته است. البته پیش‌بینی شده که نوت 8 نیز از طراحی بدون حاشیه بهره خواهد برد.

    با باریک شدن حاشیه‌ها اپل می‌تواند یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر را در بدنه‌ای به ابعاد آیفون 4.7 اینچی کنونی خود قرار دهد. بنابراین آیفون 8 یک گوشی‌هوشمند کوچک‌ است که نمایشگر بزرگی دارد. این ویژگی برای افرادی که به ابعاد آیفون استاندارد اپل عادت دارند یک مزیت بسیار مهم است.

    سیستم تشخیص چهره

    افزون بر آنچه گفته شد با نگاه به تصاویر مربوط به محافظ‌های صفحه‌نمایش آیفون 8، می‌توان نوار بالای نمایشگر این گوشی را به‌خوبی مشاهده کرد. این بخش در واقع جایگاهی برای قرارگیری دوربین‌های جدید آیفون است. گفته می‌شود آیفون 8 علاوه بر دوربین فیس‌تایم و دوربین سلفی، به دوربین‌های جدید دیگری هم مجهز خواهد شد. این دوربین‌های جدید به منظور شناسایی چهره و نیز تشخیص عنبیه‌ی چشم مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

    اپل نیز می‌خواهد همانند رقیب بزرگ خود یعنی سامسونگ، از روش‌های بیومتریک برای احراز هویت بهره ببرد. دوربین‌های جدید مورد بحث در آیفون 8 امنیت کاربران را در پرداخت‌های موبایلی افزایش خواهند داد. البته وجود این سنسورهای جدید به معنی حذف سنسور تاچ‌ آی‌دی نیست. دیدگاه بسیاری از متخصصان و تحلیل‌گران این است که آیفون 8 از سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر بهره خواهد برد اما تا‌کنون هیچ مدرک کاملا معتبری برای تایید این موضوع ارائه نشده است.

    این روشی است که اپل با استفاده از آن با یک تیر دو نشان خواهد زد؛ اول اینکه با حذف تاچ‌ آی‌دی امکان تولید آیفونی با نمایشگر بدون حاشیه فراهم خواهد شد و مورد دوم اینکه این شرکت می‌تواند با قرار دادن سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر، در واقع اولین شرکتی باشد که چنین فناوری پیشرفته‌ای را در یک محصول مصرفی به‌کار گرفته و این در شرایطی رخ خواهد داد که بیشتر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی، سنسور اثر انگشت محصولات خود را در بدنه‌ی پشتی قرار می‌دهند.

    حال باید دید این اطلاعات واقعیت دارند یا خیر. اکنون نمی‌توان وجود این ویژگی‌ها را در آیفون 8 به‌طور کامل تایید یا رد کرد. با نزدیک شدن به ماه سپتامبر و زمان معرفی رسمی گوشی‌ آیفون، مسلما می‌توانیم با قاطعیت بیشتری در مورد ویژگی‌های این دستگاه صحبت کنیم.

    نظر شما در این مورد چیست؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر