نتایج بنچمارک آی مک جدید اپل منتشر شد

عصر کالا- نتایج بنچمارک Geekbench حکایت از افزایش ۸۰ درصدی قدرت پردازش گرافیکی آی‌مک‌ جدید ۲۷ اینچی اپل نسبت به نسل قبل دارند.

نتایج بنچمارک آی مک جدید اپل منتشر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ؛ اپل ماه گذشته در جریان کنفرانس WWDC 2017، مدل‌­های جدید iMac را معرفی کرد. این کامپیوترهای آل‌این‌وان از پردازنده‌­های نسل هفتم اینتل موسوم به کبی ‌لیک و کارت‌­های گرافیک بهبودیافته‌­ی AMD Radeon Pro بهره می‌­برند.

    نتایج اولیه‌­ی بنچمارک‌­های مربوط به آی‌­مک‌­های جدید هم‌­اکنون در وب‌سایت Geekbench قرار گرفته‌اند و حاکی از افزایش 15 درصدی کارایی مدل‌­های جدید 27 اینچی در پردازش­‌های چند­هسته‌­ای، نسبت به نسل قبل هستند. بالارده‌ترین آی­‌مک‌ جدید در حالت پایه و با بهره‌­گیری از پردازنده‌­های چهارهسته‌­ای Core i5 با سرعت کلاک 3.8 گیگاهرتز، به‌طور میانگین امتیاز 14886 را در بخش پردازش چندهسته­‌ای کسب کرده‌ است. برای مقایسه، مدل‌­های معادل سال 2015 در همین بنچمارک امتیازی برابر با 12953 به ثبت رسانده‌­اند.

    آی‌مک 27اینچ 2017/ iMac 27inch benchmarkبه گفته جان پول، از سازندگان Geekbench، مدل‌­های جدید 27 اینچی آی‌­مک همچنین در وظایف گرافیکی (مانند پردازش تصاویر) تا 80 درصد عملکرد بهتری نسبت به مدل 2015 به نمایش می‌گذارند. قابلیت جدید نرم‌­افزار گیک‌­بنچ با نام GPU Compute Benchmark، قدرت پردازشی کارت گرافیک را که تا پیش از این به‌طور مرسوم بر مبنای رندرینگ تعیین می‌­شد، بر اساس پردازش تصاویر، بینایی کامپیوتری و شبیه­‌سازی‌ فیزیکی اندازه می‌­گیرد.


    به گفته‌ی پول با توجه به استفاده‌ی روزافزون نرم­‌افزارهایی مثل فتوشاپ از قدرت GPU، اهمیت قدرت پردازشی گرافیکی دستگاه‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است. بر اساس نتایج Geekbench، آی­‌مک‌­های سفارشی اپل با پردازنده‌­­ی چهارهسته‌­ای Core i7 و فرکانس کاری 4.2 گیگاهرتزی، سریع‌ترین آی‌­مک‌­های تولیدشده ازلحاظ پردازش‌ تک هسته تا به امروز هستند؛ هرچند عنوان سریع‌ترین عملکرد در پردازش‌­های چندهسته‌ای Geekbench همچنان در اختیار مک پروهای سال 2013 باقی می‌­ماند.

    البته با عرضه‌­ی آی‌مک پرو در دی‌ماه سال جاری، این عنوان بار دیگر جابه‌جا خواهد شد. آی‌مک پرو با استفاده از پردازنده‌­های 18 هسته‌ای زئون اینتل، پردازنده‌­ی گرافیکی بالارده‌ی Radeon Pro Vega تا 4 ترابایت حافظه‌ی SSD و 128 گیگابایت حافظه رم ECC، قیمت پایه‌ای برابر با 5000 دلار خواهد داشت.

    آی­‌مک‌های جدید 27 و 21.5 اینچی به ترتیب با قیمت 1800 و 1100 دلار از همین حالا برای خرید در دسترس هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر