اپل موفق به جایگزینی سامسونگ شد

عصر کالا- به‌نظر می‌رسد اپل پس از ماه‌ها تلاش برای کاهش وابستگی به سامسونگ برای تامین پنل‌های اولد، بالاخره موفق شده است با شرکت ال جی به توافق برسد.

اپل موفق به جایگزینی سامسونگ شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, سامسونگ دیسپلی وظیفه تولید پنل   اولددر گوشی‌های جدید و پرچمدار آیفون 10 را برعهده داشت اما چند ماهی است شرکت آمریکایی اپل قصد دارد از وابستگی مطلق به رقیب سرسخت خود یعنی  سامسونگ رهانیده شود. به همین دلیل با شرکت‌های دیگری همچون ال جی، شارپ و ژاپن دیسپلی وارد مذاکره شده بود تا بتواند پنل و نمایشگرهای با کیفیت از نوع اولد را با کمک آن‌ها تولید کند و بدین ترتیب از زیر سلطه سامسونگ خارج شده و موجب کاهش قدرت و درآمد بزرگترین رقیب خود در جهان شود.

    حالا منابع آگاه گزارش داده‌اند که احتمالا اپل پس از مدت‌ها مذاکره و گفت‌وگو با شرکت هموطن سامسونگ یعنی ال جی بر سر تولید و تامین پنل‌های اولد به توافق رسیده است. این توافق به طور قطع می‌تواند گام بزرگی در جهت کاهش وابستگی به سامسونگ و افزایش درامد و قدرت این غول تکنولوژی آمریکایی شود. 

    بر اساس همین گزارش‌ها، ال جی قرار است در ابتدا تنها 2 الی 4 میلیون پنل اولد به اپل تحویل دهد تا در صورت رضایت و تایید، تعداد موردنیاز اپل را تامین کند. سامسونگ دیسپلی در سال 2017 بزرگترین تامین کننده و تولیدکننده پنل‌های اولد گوشی‌های آیفون و محصولات اپل به شمار می‌رفت و ال جی دیسپلی هم سهم اندکی در تامین این پنل‌ها و سایر قطعات محصولات اپل داشت.

    اما گزارش‌های پیاپی نشان داد که شرکت‌های دیگری قرار است به رقابت تنگاتنگ میان سامسونگ و ال جی دیسپلی بپیوندند که می‌توان به شرکت‌های ژاپنی شارپ و ژاپن دیسپلی (JDI) اشاره کرد. به نظر می‌رسد اپل قصد دارد شرکت‌های دیگری را جایگزین سامسونگ دیسپلی کند که از رقبای بزرگ اپل به شمار می‌رود و سهم قابل توجهی از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد. 

    یکی از مهم‌ترین دلایل جایگزینی سامسونگ با سایر شرکت‌های تولیدکننده پنل‌های اولد، میزان قیمت بالایی بود که سامسونگ در ازای تامین این نمایشگرهای با کیفیت و جدید از اپل درخواست و دریافت می‌کرد.

    هزینه پنل‌های اولد همان عامل افزایش قیمت گوشی آیفون 10 بود که موجب شد درنهایت میزان فروش این پرچمدار به میزان قابل توجهی کاهش یابد. بنابراین اپل احتمالا برای سه مدل جدید آیفون که در ماه سپتامبر سال جاری 2018 میلادی معرفی می‌کند، قصد دارد یکی از آن‌ها را با نمایشگر ال سی دی بسازد تا مقرون به صرفه شود و از آن طرف نیز، قیمت پنل‌های اولد بکار رفته در آیفون‌های دیگر را با قیمت نهایی کمتری تولید کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر