خارج کردن آب از گوشی با پالس صوتی!

عصر کالا- شرکت اپل به فناوری جدیدی دست یافته که مشکل خیس شدن و آسیب دیدن گوشی ها به علت افتادن در آب را برطرف می کند.

خارج کردن آب از گوشی با پالس صوتی!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از خبرگزاری مهر، با استفاده از این فناوری جدید گوشی ها به طور کامل در برابر آب مقاوم می شوند و رطوبت نمی تواند به قطعات الکترونیکی حساس آنها آسیب برساند.

    اختراع اپل در این زمینه شامل دو بخش است. در بخش اول یک پوشش آبگریز بر روی پنجره مشبک بلندگو نصب می شود و این امر باعث می شود تا آب از روی بلندگوی گوشی کنار برود. بخش دوم کار بر عهده حسگرهایی است که در درون بخش اکوستیک بلندگو نصب شده اند و می توانند وجود هرگونه مایعی را در داخل گوشی تشخیص دهند.

    اگر این حسگرها تشخیص دهند که آب به هر علت از قاب گوشی رد شده و به داخل آن نفوذ کرده، بلندگوهای آن را فعال می کنند و این بلندگوها با به صدادرآوردن پالس هایی که گوش انسان قادر به شنیدنشان نیست آب را به خارج از محیط داخلی گوشی هدایت می کنند.

    البته اپل هنوز این اختراع خود را نهایی نکرده و مشخص نیست آیا در مدل جدید آیفون این قابلیت ضدآب در دسترس خواهد بود یا خیر. بعید به نظر می رسد اختراع مذکور در صورت فرورفتن گوشی در داخل آب برای مدت طولانی کارگر باشد.

    شرکت اپل این اختراع را در 18 ژانویه سال 2017 به ثبت رسانده است. پیش از این آیفون های 7 و 7 پلاس به گونه ای طراحی شده بودند که به مدت نیم ساعت در عمق نیم متری آب سالم باقی بمانند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر