۱۰ تغییری که آیفون در زندگی بشر ایجاد کرد

عصر کالا- شکی نیست که گوشی‌های آیفون را باید پیشگام در تمامی نوآوری‌های جدید در زندگی و تکنولوژی دانست. این گوشی‌های هوشمند از ابتدای عرضه تا به امروز تغییرات زیادی را در زندگی بشر ایجاد کرده‌اند.

۱۰ تغییری که آیفون در زندگی بشر ایجاد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از وب‌سایت جی اس ام : 9 جوئن سال 2007. روزی که استیو جابز، مدیرعامل فقید اپل، از دستگاهی رونمایی کرد که قرار بود دنیا را تغییر دهد. گوشی که با 4 گیگابایت حافظه داخلی و قیمت 499 دلار عرضه می‌شد و همچنین از ویژگی‌های جدیدی بهره می‌برد که در هیچ گوشی در آن زمان وجود نداشت. در مراسم معرفی اولین آیفون، استیو جابز گفت: "آیفون یک محصول انقلابی و جادویی‌ست که 5 سال از هر گوشی دیگری جلوتر است." از آن روز تا به امروز، کمپانی اپل حدود 1.2 میلیارد آیفون به فروش رسانده و به پرسودترین کمپانی حال حاضر جهان تبدیل شده است.
     

    به عقیده بسیاری از کارشناسان، آیفون‌ها با پیشگامی خود در تمامی زمینه‌ها توانستند تغییرات بسیار زیادی را در زندگی بشر و همچنین دنیای تکنولوژی ایجاد کنند. اگر می‌خواهید با 10 تغییر مهمی که آیفون‌ها ایجاد کردند آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

    1. افزایش زمان آنلاین بودن افراد

    به جرئت می‌توان گفت که ورود آیفون توانست ارتباطات آنلاین از طریق تلفن‌های همراه را به کلی متحول کند. دارندگان آیفون می‌توانستند از طریق اینترنت وای‌فای و یا شبکه‌های تلفن‌همراه در هر مکان و زمانی به اینترنت دسترسی داشته باشند. اما ایجاد تغییری بنیادین در ارتباطات تلفن همراه تنها تحولی نبود که آیفون به همراه خود داشت؛ بلکه نحوه وبگردی و جستجوهای اینترنتی نیز با ورود آیفون تغییراتی جدی را به خود دیدند. استفاده از مرورگرهای اینترنتی، پیش از معرفی آیفون بسیار سخت و پیچیده بود اما آیفون توانست تغییراتی بسیار حیاتی و مهم را در این زمینه ایجاد کند.

    2. زمینه‌ساز ساخت دستگاه‌های جدید

    بعد از معرفی آیفون، دستگاه‌های دیگری نیز مانند آیپدها یا ساعت‌های هوشمند به عنوان مکمل آن ساخته شدند؛ آیپد که در واقع نسخه بزرگ شده آیفون است و اپل واچ هم که می‌تواند بهترین مکمل برای آیفون به حساب آید. اما بازار لوازم جانبی گوشی‌های همراه نیز از برکات ورود آیفون بی‌بهره نماند و بعد از معرفی گوشی‌های آیفون شاهد تحولی بزرگ در این بازارها نیز بودیم. قاب‌های محافظ موبایل، بلندگو‌های بلوتوث، هدفون‌ها و داک‌های شارژ از جمله لوازم جانبی هستند که بعد از معرفی هر آیفون جدید، فروش زیادی را تجربه می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که ارزش بازار جهانی لوازم جانبی تلفن همراه تا سال 2021 به 110 میلیارد دلار برسد.
     

    3. بنیان‌گذاری اپ استور

    شاید برایتان کمی عجیب باشد اما جالب است بدانید که در سال 2007 و زمانی که اولین آیفون معرفی شد، هیچ چیزی به نام "اپ‌استور" وجود نداشت! اولین نسخه اپ استور در جولای سال 2008 و همراها با iPhone 3G کار خود را آغاز کرد. اپ استور از جمله مواردی‌ست که لذت داشتن یک گوشی آیفون را دوچندان می‌کند. در حال حاضر بیش از 2 میلیون اپلیکیشن در اپ استور اپل موجود است و در واقع این فروشگاه مجازی را می‌توان موتور پول‌سازی اپل هم نامید. اپ استور توانست در دسامبر سال 2016 یک رکورد تاریخی را از خود بجا بگذارد و حدود 3 میلیارد دلار از پرداخت‌های درون برنامه‌ای درامد داشته باشد.

    4. تغییر معنای عکاسی

    در گوشی‌های پیش از آیفون نیز دوربین وجود داشت، اما باید گفت که آیفون توانست معنای عکسبرداری را برای همگان تغییر دهد و در واقع هرشخص را به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل کند. ترکیب دو عنصر دسترسی آسان و سریع به اینترنت و اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام توانست از هر شخص یک عکاس حرفه‌ای بسازد. گوشی‌های آیفون تا حدودی نیز توانسته‌اند تمایلات به سمت خرید دوربین‌های DSLR را کاهش دهند و در حال حاضر هم بسیاری از عکاسان حرفه‌ای از آیفون به عنوان وسیله تصویربرداری استفاده می‌کنند.

    5. زندگی در لحظه با آیفون

    داشتن یک گوشی هوشمند به معنای آن است که در هر مکان و زمانی می‌توانید به یک دوربین قابل حمل نیز دسترسی داشته باشید. با وجود این دوربین‌های قابل حمل می‌توانید از مناظر، دوستان و یا حتی ساختمان‌های در حال اشتعال عکس و فیلم بگیرید و بلافاصله برای همگان ارسال کنید. قابلیت Live Photos از جمله قابلیت‌های بسیاری کلیدی در دوربین آیفون‌هاست که از آیفون 6 اس به بعد شاهد حضور آن هستیم. لایو فوتوز 1.5 ثانیه قبل و 1.5 ثانیه بعد از عکس گرفتن را ثبت می‌کند و می‌تواند تجربه‌ای بهتر از عکاسی را برای کاربر رقم بزند.

    6. دیجیتال در دیجیتال

    استفاده از صفحات نمایش لمسی در ابتدا در بین کمپانی‌های سازنده گوشی‌های موبایل چندان مرسوم نبود. اما آیفون توانست تحولی اساسی را در این بخش رقم بزند و به مرور تمامی سازندگان تلفن‌های همراه را وادار کند که از صفحات نمایش لمسی در محصولات خود استفاده کنند.

    در مراسم اولین آیفون کمپانی اپل، استیو جابز اعلام کرد که آیفون می‌خواهد از انگشتان برای خلق انقلابی‌ترین رابط کاربری استفاده کند. پیش بینی استیو جابز فقید حالا به واقعیت مبدل شده و استفاده آیفون از صفحات لمسی و ترغیب دیگر کمپانی‌ها به استفاده از چنین صفحاتی حتی رقیب سرسختی مانند مایکروسافت را وادار کرد که سیستم‌‌عامل ویندوز را برای این نوع صفحات بهینه‌سازی  و حتی در محصولاتش نیز از صفحات لمسی استفاده کند.

    7. شما اینجا هستید!

    استفاده از نقشه‌های موجود روی گوشی‌های هوشمند به این معناست که دیگر در هیچ جایی گم نخواهید شد و نقشه‌های کاغذی دست و پاگیر را نیز در اطراف خود نمی‌بینید. Apple Maps از جمله نرم‌افزارهای کلیدی و بسیار پرطرفدار سیستم‌عامل IOS است که می‌تواند بهترین همراه شما در سفر باشد. در حال حاضر اپل مپس و Google Maps از جمله اپلیکیشن‌های پرطرفدار ای او اس هستند.

    8. ورود گیم به مرحله جدید

    اگر از هر گیمر حرفه‌ای بپرسید، قطعا به شما خواهد گفت که آیفون توانست صنعت گیم موبایل را به سطح جدیدی ارتقا دهد. سخت افزار قدرتمند و هماهنگی نرم‌افزاری خارق‌العاده‌ای که در گوشی‌های آیفون وجود دارد، این گوشی‌ها را به یکی از گزینه‌های اصلی خرید برای گیمرها تبدیل کرده است. براساس گفته‌های موسسه App Annie، در حال حاضر از ده اپلیکیشن پرطرفدار آیفون، هفت‌تای آنها را بازی‌ها تشکیل می‌دهند.

    9. تحول سیستم‌های پرداخت موبایلی

    قطعا اپل اولین کمپانی نبود که تصمیم گرفت در حوزه پرداخت‌های موبایلی نیز فعالیت کند؛ اما این کمپانی با معرفی سرویس Apple Pay توانست استاندارد جدیدی را برای پرداخت‌های موبایلی تعریف کند. با استفاده از Apple Pay می‌توانید تمامی هزینه‌های خرید را با آیفون خود پرداخت کنید. هرچند که استفاده از این سرویس هنوز چندان که باید فراگیر نشده و حتی برای کاربران ایرانی نیز Apple Pay یک سرویس کاملا بی‌کاربرد است، اما می‌توان آینده‌ای روشن را برای این خدمت متصور بود.

    10. انقلابی که انتها ندارد...

    در ابتدا گفتم که آیفون را باید پیشگام در تمامی نوآوری‌های جدید در زندگی و تکنولوژی دانست. بله! واقعا هم همینطور است. بسیاری از نوآوری‌های امروز دنیای تکنولوژی از آیفون و کمپانی اپل سرچشمه می‌گیرند. اپل اولین کمپانی بود که استفاده از Adobe Flash را بطور کامل کنار گذاشت و لذت وبگردی با گوشی را برای کاربرانش دوچندان کرد. پادکست و پست‌ صوتی نیز از جمله ویژگی‌هایی بودند که در ابتدا در گوشی‌های آیفون شاهد حضور آنها بودیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر