تفاوتِ متوسط قیمت گوشی های سامسونگ و اپل چند دلار است؟!

عصر کالا- بر اساس گزارش‌های جدید، فاصله قیمت متوسط گوشی‌های سامسونگ و اپل به رکورد تازه‌ای رسیده است.

تفاوتِ متوسط قیمت گوشی های سامسونگ و اپل چند دلار است؟!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقلاز آخرین خبر , امروز مؤسسه‌ی تحقیقاتی Strategy Analytics گزارشی ارائه کرد که بر اساس آن، تفاوتِ متوسط قیمت گوشی‌‌های سامسونگ و اپل به 465 دلار رسیده است. این گزارش نشان می‌دهد سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2016، این فاصله‌ی قیمتی از 400 دلار عبور کرده است.

    در گزارش استراتژی آنالیتیکس، متوسط قیمت گوشی‌های اپل در فاصله‌ی زمانی ماه‌های اکتبر تا دسامبر 2016، 692 دلار و گوشی‌های سامسونگ 227 دلار اعلام شده است. این تحقیق زمانی انجام شد که غول کره‌ای با مشکلات گلکسی نوت 7 درگیر بود؛ از همین رو سامسونگ تمام تلاش خود را برای افزایش تولید گلکسی اس 7 و دیگر گوشی‌های میان‌رده به کار گرفته بود.

    به هر حال، اپل در فروش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس رکورد خوبی داشته است؛ چرا که هنوز زمان زیادی از معرفی پرچم‌داران جدید این کمپانی نمی‌گذرد. علاوه بر این، برخی از مشتریان قبلی سامسونگ تصمیم گرفتند بعد از فراخوان گلکسی نوت 7، گوشی خود را با یکی از آیفون‌های اپل جایگزین کنند.

    البته باید اشاره کنیم که آمار فروش گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس در این گزارش لحاظ نشده است.

    این مؤسسه‌ی تحقیقاتی معتقد است که فاصله‌ی قیمتی میان گوشی‌های فروخته‌شده توسط این دو کمپانی موضوعی موقتی نیست و حتی این اختلاف بیشتر خواهد شد. گوگل آنالیتیکس برای تأیید ادعای خود، اشاره کرده است که قیمت متوسط خرده‌فروشی گوشی‌های اپل از 600 دلار در سال 2012 به حدود 700 دلار رسیده، در حالی که برای سامسونگ این رقم از 438 به 200 دلار گزارش شده است.

    این گزارش، نشان از تفاوت‌ دیدگاه دو کمپانی بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند در دنیا دارد؛ اما باید اشاره کنیم که این دو برند محصولاتی کاملا متفاوت عرضه می‌کنند. اپل تنها دو پرچم‌دار در سال معرفی می‌کند و فقط سال گذشته آیفون اس‌ای را وارد بازار کرد که نسبت به دو آیفون دیگر قیمت پایین‌تری دارد؛ اما هنوز قیمت این گوشی از برخی محصولات میان‌رده‌ی اندروید بالاتر است. در مقابل سامسونگ، انواع گوشی‌های پایین، میان و بالارده را با قیمت‌های مختلف عرضه می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر