دارایی نقدی اپل به ۲۵۰ میلیارد دلار رسید

عصر کالا- اپل فردا (سه شنبه) گزارش عملکرد سه ماهه دوم سال مالی خود را منتشر می کند که یکی از برجسته ترین نکات موارد آن، دارایی نقدی ۲۵۰ میلیارد دلاری آنها خواهد بود. اگر فکر می کنید این رقم خیلی زیاد است، حق با شماست. به گزارش MarketWatch اگر ذخایر ارزی انگلستان و کانادا را با یکدیگر جمع کنیم، باز هم به این رقم نمی رسیم.

دارایی نقدی اپل به ۲۵۰ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ دو برابر کردن سرمایه نقدی برای اپل فقط چهار و نیم سال طول کشید. طی سه ماهه نخست سال مالی 2017، در هر ساعت به طور میانگین 3.6 میلیون دلار پول نقد به حساب اپل واریز می شد و در پایان این فصل یعنی انتهای ماه دسامبر، اپل به 246.09 میلیارد دلار سرمایه نقدی رسید. جالب است بدانید 90 درصد این مبلغ در بانک های خارج از ایالات متحده نگهداری می شوند.

    سهامداران اپل می توانند افزایش سود سهام را درخواست کنند
    جالب است بدانید در حال حاضر هر شرکتی که بخواهد دارایی نقدی خود را از کشورهای دیگر به ایالات متحده وارد کند، باید 35 درصد از آن را به دولت آمریکا بپردازد. با این حال دونالد ترامپ قصد دارد فقط برای یک بار، این رقم را به 10 درصد کاهش دهد تا کمپانی های متمول این کشور به تزریق سرمایه ترغیب شوند. «تیم کوک» مدیرعامل اپل نیز از این اقدام ترامپ استقبال کرده است.

    البته با توجه به حجم بالای پول نقد خارج از کشور، سهامداران اپل می توانند از این شرکت بخواهند سود سهام سه ماهه را که در حال حاضر 57 سنت به ازای هر سهم است، افزایش دهد. اهالی کوپرتینو هم می توانند سود سهام ویژه ای را برای این فصل در نظر بگیرند، یا اینکه دارایی نقدی را به خرید های سرمایه ای اختصاص دهند. خرید کسب و کار چیپ های حافظه توشیبا می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی اپل باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر