اپل با عرضه آپدیت iOS ۱۰.۳.۲ میلیون ها کاربر آیفون را عصبانی می کند

عصر کالا- اپل با عرضه نسخه ۱۰.۳.۱ سیستم عامل iOS یکی از پایدارترین به روز رسانی های خود را به دست کاربران رساند، اما متأسفانه آپدیت بعدی این کمپانی ناامیدی گسترده ای را برای میلیون ها کاربر آیفون به همراه خواهد داشت.

اپل با عرضه آپدیت iOS ۱۰.۳.۲ میلیون ها کاربر آیفون را عصبانی می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبریلعصرکالا» به نقل از آخرین خبر؛ به گفته منابع آگاه، اپل در iOS 10.3.2 برای نخستین بار پشتیبانی از دو مدل آیفون را قطع خواهد کرد. این کمپانی تا به امروز فقط در نسخه های اصلی چنین رویکردی را پیاده سازی می نمود. موبایل هایی که آپدیت بعدی اپل را دریافت نمی کنند، آیفون 5 و آیفون 5c هستند.

    نخستین بار است که اپل آپدیتی را به صورت انحصاری برای موبایل های 64 بیتی عرضه می کند

    دلیل اصلی این اقدام، معماری 32 بیتی دو دستگاه فوق است و iOS 10.3.2 برای نخستین بار پس از دو نسخه بتا، پشتیبانی از دیوایس های 32 بیتی را به پایان می رساند. تا به امروز هیچکدام از نسخه های iOS (بتا یا اصلی) به صورت انحصاری برای دستگاه های 64 بیتی عرضه نشده بودند، البته به جز آپدیت های جزئی برای رفع نقایص یک مدل خاص.

    با این حساب نسخه 10.3.2 سیستم عامل iOS برای تمامی دیوایس هایی که با iOS 10 سازگارند، یعنی آیپد مینی 2 و پس از آن، آیپاد تاچ نسل ششم و پس از آن، و آیفون 5S و پس از آن عرضه خواهد شد. اپل می گوید در این نسخه، مشکلات جزئی در رابطه با اپلیکیشن های VPN ثالث و فرامین خودرویی SiriKit رفع شده اند.

    برخی منابع می گویند حدود 44 میلیون نفر در جهان هنوز از آیفون 5 و آیفون 5c استفاده می کنند

    اگرچه اپل هیچگاه آمار فروش موبایل نسبتاً پرطرفدار آیفون 5c را فاش نکرد، اما می دانیم بیش از 90 میلیون دستگاه آیفون 5 به فروش رسیده. حتی با احتساب افرادی که طی سه سال گذشته به مدل های جدیدتر روی آورده اند، باز هم میلیون ها کاربر تحت تأثیر این تصمیم اهالی کوپرتینو قرار گرفته و مجبور می شوند موبایل تازه ای را خریداری کنند یا به همان نسخه قبلی iOS اکتفا کنند، حتی با وجود اینکه iOS 10 به روز رسانی های قابل توجهی را در بر دارد.

    نیمه پر لیوان هم این است که اپل در بین تولید کنندگان موبایل در جهان، طولانی ترین مدت زمان پشتیبانی از محصولاتش را در اختیار دارد. همان طور که می دانید حتی گوگل هم نهایتاً تا 2 سال از پیکسل هایش پشتیبانی می کند، در حالی که آیفون 5 و 5c در سال 2013 معرفی شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر