۶ دلیل مهم برای خریدن آیفون SE به جای آیفون X

عصر کالا- اپل آیفون جدیدی در راه دارد که بسیار زیبا است، از همیشه سریع‌تر است و البته از همیشه گران‌تر هم خواهد بود.

۶ دلیل مهم برای خریدن آیفون SE به جای آیفون X
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایران جیب، ولی خبر خوب این است که همین الان می‌توانید یک آیفون بسیار بهتر را با قیمتی بسیار کمتر از نصف قیمت آیفون X بخرید. منظور ما آیفون SE است که یکی از بهترین گوشی‌های اپل محسوب می‌شود.


    1. قیمت آیفون SE بسیار مناسب است

    احتمالا در سراسر دنیا تعداد زیادی از افراد برای خریدن آیفون X صف خواهند کشید. آیفون X چیزی بیشتر از یک گوشی است. آیفون X مانند یک نماد است؛ چیزی شبیه به یک ماشین فراری. ولی برای بسیاری از افرادی یک هوندا سیویک هم کفایت می‌کند. بسیاری از افراد دنبال یک گوشی مقرون‌به‌صرفه، به اندازه‌ی کافی قدرتمند و بادوام هستند و قصد ندارند دیگران را تحت تاثیر قرار دهند یا به‌روزترین تکنولوژی‌ها را امتحان کنند. برای این دسته از افراد آیفون SE به عنوان ارزان‌ترین آیفون موجود، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

    2. آیفون SE فوق‌العاده قدرتمند است

    تراشه‌ای که در آیفون SE به کار رفته، همان تراشه‌ای است که اپل از آن در آیفون 6s و یکی از جدیدترین آیپدها هم استفاده می‌کند. این تراشه A9 نام دارد و بسیار قوی‌تر از چیزی است که در یک گوشی هوشمند به آن نیاز دارید. به همین دلیل است که اپل به این گوشی لقب قدرتمندترین گوشی 4 اینچی تاریخ را داده است.

    تراشه‌ی A9 علاوه بر این که باعث می‌شود آیفون SE عملکرد بسیار روان و سریعی داشته باشد، قابلیت‌هایی نظیر فیلم‌برداری 4K و اجرای بازی‌های سنگین را ممکن می‌کند و اجازه می‌دهد تقریبا هر کار دیگری را که از یک گوشی هوشمند انتظار دارید انجام دهید. مهم‌تر از همه، تراشه‌ی A9 باعث می‌شود این گوشی در کاربرد روزانه حس یک گوشی قوی و مدرن را داشته باشد.


    3. آیفون SE دوربین بسیار خوبی دارد

    دوربین آیفون SE مانند مدل‌های جدیدتر به لرزشگیر اپتیکال یا فضای رنگ گسترده مجهز نیست. بنابراین این دوربین در نور کم به خوبی آیفون‌های جدید عکس نمی‌گیرد و ویدیوهای آن هم به نرمی مدل‌های جدید نیست. ولی نگران نباشید؛ تمام قابلیت‌های مهم از فیلم‌برداری 4K‌گرفته تا عکاسی HDR در دوربین آن وجود دارد. با این مدل حتی می‌تواند از قابلیت Live Photos هم استفاده کنید. مهم‌تر از همه این که با دوربین 12 مگاپیکسلی پشت آیفون SE می‌توانید عکس‌هایی شفاف و زیبا بگیرید. درست همانند تراشه، دوربین آیفون SE هم دقیقا همان دوربینی است که در آیفون 6s به کار رفته بود.


    4. آیفون SE با صفحه‌نمایش 4 اینچ یک گوشی خوش‌دست است

    آیفون X در نوع خود گوشی بزرگی است. این گوشی در حدود 14 سانتی‌متر ارتفاع و 7 سانتی‌متر عرض دارد. آیفون SE در مقایسه با آن به نظر خیلی کوچک می‌رسد ولی در واقع آن قدر هم کوچک نیست. این گوشی به این دلیل در مقایسه کوچک به نظر می‌رسد که همه‌ی ما به بزرگ‌تر شدن هر ساله‌ی گوشی‌ها عادت کرده‌ایم. شاید این روند برای خیلی از افراد خوشایند باشد ولی افرادی هم هستند که به گوشی‌های بزرگ علاقه‌ای ندارند. اگر شما هم جزو این افراد باشید احتمالا آیفون SE همان چیزی است که می‌پسندید.


    5. آیفون SE جک هدفون دارد

    از سال 2016 به بعد تمام آیفون‌های جدید از جمله آیفون X دیگر به جک 3٫5 میلی‌متری صدا مجهز نیستند. اگر از هدفون‌های بلوتوث استفاده می‌کنید یا حاضرید برای خریدن هدفون‌های بی‌سیم AirPods اپل هزینه کنید شاید این موضوع مشکل بزرگی نباشد. شاید هم اساسا هیچ‌گاه از هدفون استفاده نمی‌کنید. ولی افرادی که زمان زیادی را در مترو و شهر در حال رفت‌و‌آمد هستند احتمالا از گوشی خود برای گوش دادن به موسیقی استفاده می‌کنند. قطعا اصلا خوشایند نیست درست زمانی که قصد گوش دادن به موسیقی را دارید متوجه شوید که شارژ هدفون بی‌سیم‌تان تمام شده است. خوشبختانه با هدفون‌های باسیم این اتفاق هیچ وقت نمی‌افتد.


    6. آیفون SE از همان سیستم‌عامل عالی آیفون X استفاده می‌کند

    اپل همواره این گونه نشان می‌دهد که برای داشتن بهترین تجربه باید جدیدترین مدل آیفون را داشته باشید. ولی حقیقت این است که تمام آیفون‌های چند سال اخیر از همان نسخه‌ای از iOS استفاده می‌کنند که روی جدیدترین آیفون قرار خواهد داشت. روی آیفون SE هم به تمام همان محصولات و سرویس‌های اپل (مانند اپ استور، اپل موزیک و به‌روزرسانی‌های امنیتی) دسترسی خواهید داشت که روی آیفون X عرضه می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر