اگر رمز عبور آیفون را بارها اشتباه تایپ کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

عصر کالا- همانند رمزعبورهایی که در وب ‌سایت ‌های اینترنتی استفاده می‌کنید، رمزعبور آیفون هم از دسترسی افراد غیرمجاز به تلفن همراه شما جلوگیری خواهد کرد.

اگر رمز عبور آیفون را بارها اشتباه تایپ کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان،همانند رمزعبورهایی که در وب ‌سایت ‌های اینترنتی استفاده می‌کنید، رمزعبور آیفون هم از دسترسی افراد غیرمجاز به تلفن همراه شما جلوگیری خواهد کرد. البته اگر خود شما هم رمزعبور را فراموش کنید دیگر امکان استفاده از آیفون را نخواهید داشت. اگر رمز عبور را مکررا اشتباه تایپ کنید آیفون به صورت خودکار برای مدت زمانی کوتاه قفل خواهد شد. اگر همچنان به تایپ رمزعبورهای اشتباه ادامه دهید، تلفن تا زمان اتصال به نرم افزار آی تیونز خود را غیرفعال خواهد کرد و البته در صورتی که قبلا تنظیمات آن را دستکاری کرده باشید، ممکن است اقدام به حذف تمام داده ها کند.

    غیرفعال شدن آیفون

    بعد از شش تلاش ناموفق در وارد کردن رمزعبور با پیام iPhone is disblaed مواجه خواهید شد. با غیرفعال شدن آیفون امکان استفاده از امکانات آن یا دسترسی به داده ‌ها دیگر وجود ندارد. در قسمت انتهایی پیام مدت زمان قفل شدن آیفون و زمان‌سنجی که مدت زمان باقیمانده تا امکان امتحان یک رمزعبور دیگر، نشان داده می‌ شود. اگر موفق به تایپ رمزعبور صحیح نشوید نهایتا باید دستگاه را به نرم افزار آی تیونز مرتبط کنید.

    حذف خودکار داده ها

    در تنظیمات قفل رمزعبور (Passcode Lock) آیفون گزینه ای وجود دارد که در آن بعد از 10 بار تایپ اشتباه رمزعبور تمام داده‌ ها حذف خواهند شد. این گزینه به صورت پیش فرض غیر فعال است. اگر چه این گزینه قابلیت امنیتی بسیار خوبی محسوب شده و از دسترسی احتمالی سایرین به داده ها جلوگیری می کند اما از سوی دیگر حتی اگر خودتان رمزعبور را فراموش کنید هم داده ها را از دست خواهید داد. تصور کنید فرزند کوچک تان بدون اطلاع شما مشغول بازی کردن با آیفون تان شود و ناخواسته با تایپ اشتباه رمزعبور همه اطلاعات را پاک کند. برای فعال کردن این ویژگی بعد از ورود به قسمت تنظیمات، به بخش General رفته و بعد از باز کردن قسمت Passcode Lock، گزینه Erase Data را فعال کنید.

    بازیابی از طریق آی‌ تیونز

    بعد از تلاش‌ های ناموفق برای تایپ رمزعبور صحیح پیامی را مشاهده خواهید کرد که به شما خواهد گفت آیفون را به آی تیونز متصل کنید. اگر قبلا از آی تیونز برای همگام سازی داده ها استفاده کرده اید، آیفون را به کامپیوتر وصل کنید و نرم افزار مذکور را باز نمایید. در محیط آی تیونز در بخش لیست دستگاه های متصل شده روی آیفون مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Backup را انتخاب کنید. زمانی که پروسه پشتیبان گیری کامل شد گزینه Restore را انتخاب نمایید. اگر تا به حال آیفون را با آی تیونز همگام نکرده اید، ابتدا تلفن را خاموش و سپس کابل USB را به کامپیوتر متصل و نرم افزار آی تیونز را اجرا کنید. کلید Home آیفون را فشار داده و نگه دارید؛ در همین حال آیفون را به کابل USB متصل و همچنان دکمه Home را نگه دارید تا زمانی که عبارت Connect to iTunes نمایش داده شود؛ حال در آی تیونز گزینه OK و سپس Restore را انتخاب کنید.

    ویژگی Find My iPhone

    اگر شما از اپلیکیشن Find My iPhone و نه آی تیونز استفاده می کنید می توانید با استفاده از وب سایت آی کلاود آیفون را بازیابی کنید. بعد از ورود (لاگین) به حساب کاربری تان در آی کلاود در قسمت Devices آیفون مورد نظر را انتخاب و دکمه Erase iPhone را بزنید. رمزعبور اپل آی دی خودتان را تایپ و گزینه Erase را بزنید. دفعه بعد که آیفون به اینترنت متصل شود عملیات پاکسازی آغاز خواهد شد. عملیات پاکسازی موجب برگشتن آیفون به تنظیمات کارخانه خواهد شده و رمزعبور تعریف شده هم از بین خواهد رفت. در این روش تمام داده های شخصی، مخاطبان، اپلیکیشن ها و سایر محتواها حذف خواهند شد.

    پشتیبان گیری از داده ها

    اگر موفق به یادآوری رمزعبور نشوید همه راه‌ ها به پاک سازی کامل ابزار ختم خواهند شد. بهتر است همواره از طریق آی تیونز یا آی کلاود از داده ها پشتیبان تهیه کنید تا در زمان حذف اطلاعات آیفون امکان بازیابی آسان مواردی مثل اپلیکیشن ها، فایل های چند رسانه ای و سایر داده های تلفن میسر باشد. البته اگر مجبور به ری ست آیفون هستید و هیچ فایل پشتیبانی هم در اختیار ندارید نگران نباشید چون همچنان امکان دسترسی به اپلیکیشن های خریداری شده، از طریق آی تیونز که به جای تلفن همراه به حساب کاربری تان متصل است، وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر