وفاداری کاربران آیفون به گوشی موبایل خود چقدر است؟

عصر کالا- کاربران گوشی های موبایل اپل همواره علاقه زیاد خود به محصولات این شرکت را نشان داده‌اند. نرخ بالای وفاداری کاربران آیفون نشان می‌دهد این افراد قصد مهاجرت به اندروید را ندارند.

وفاداری کاربران آیفون به گوشی موبایل خود چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، به نظر می‌رسد کاربران دستگاه‌های اپل شدیدا به اکوسیستم آی او اس وفادار بوده و قصد مهاجرت به سیستم عامل اندروید را ندارند. بر اساس یک نظرسنجی که حدود یک ماه قبل توسط شرکت خدمات مالی مرگان استنلی (Morgan Stanley) انجام گرفت، 92 درصد از کاربران کنونی آیفون که تصمیم دارند طی دوازده ماه آینده گوشی موبایل خود را تعویض کنند، یک گوشی آیفون دیگر را انتخاب خواهند کرد. مطمئنا هدف از تعویض، بالا بردن سطح دستگاه است، به این معنی که کاربران کنونی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس مشتریان حتمی آیفون 8 خواهند بود.

    میزان وفاداری کاربران آیفون همواره صعودی نبوده و در سال‌های اخیر پستی و بلندی‌هایی را طی کرده است. در نظرسنجی که در سال گذشته توسط شرکت مرگان استنلی انجام گرفت، 86 درصد از کاربران آیفون هدف خود را خرید یک آیفون دیگر اعلام کردند. شش درصد بهبود در میزان رضایت کاربران از آیفون را باید مدیون عرضه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس دانست.
    اوج وفاداری کاربران آیفون به زمان معرفی آیفون 6 اس باز می‌گردد

    بیشترین میزان وفاداری کاربران آیفون و همچنین محبوبیت اپل به سال 2015 و زمان عرضه آیفون 6 اس باز می‌گردد، وقتی که 93 درصد کاربران گوشی های موبایل اپل هدف بعدی خود را مجددا خرید یک محصول ساخت همین شرکت عنوان کردند. کیتی هیوبرتی (Katy Huberty) به عنوان تحلیلگر شرکت مرگان استنلی اعداد و ارقام به دست آماده را به شیوه‌ای دیگر تحلیل کرد و درباره محبوبیت آیفون سخن گفت.

    به عقیده وی تکنولوژی‌هایی که اپل تصمیم دارد در آیفون 8 به کار ببرد سبب خواهند شد تا رشد میزان وفاداری کاربران آیفون به صورت سال به سال، به یک باره جهش فوق‌العاده‌ای داشته باشد. نکته جالب اینجاست که در تعقیب کاربران اپل شاهد افزایش میزان وفاداری کاربران سامسونگ هستیم که بعد از معرفی و عرضه گلکسی اس 8 اتفاق افتاد.
    بعد از نرخ 92 درصدی میزان وفاداری کاربران آیفون به این سری از گوشی های موبایل شاهد نرم 77 درصدی کاربران سامسونگ، 59 درصدی کاربران ال جی، 56 درصدی کاربران موتورولا و 52 درصدی کاربران نوکیا هستیم. یعنی این تعداد از کاربران هر یک از شرکت‌های گوشی‌ساز نام برده تصمیم دارند گوشی موبایل بعدی خود را نیز مجددا از همان شرکت خریداری کنند. همانطور که از نرخ 92 درصدی میزان وفاداری کاربران آیفون مشخص است، کاربران این گوشی موبایل را باید وفادارترین افراد به شرکت محبوب خود عنوان کرد. البته این تحلیلی نیست که تنها مرگان استنلی عنوان کرده باشد و تحلیلگران دیگری نیز معتقدند با عرضه آیفون 8 تعداد کاربران آیفون افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر