اپل در حال طراحی و تولید یک نمایشگر خمیده برای آیفون ۸ خود است

عصر کالا- با وجود این که رفته رفته به فصل تابستان و زمان رونمایی از یکی از مهم‌ترین گجت های هوشمند سال ۲۰۱۷، یعنی آیفون ۸ اپل (Apple iPhone ۸) نزدیک می‌شویم، اما هنوز هم اطلاعات تایید شده‌ی اندکی پیرامون این محصول وجود دارد. خمیده بودن نمایشگر یا طراحی صفحه تخت برای تاچ اسکرین، یکی از مهمترین نقاط ابهامی است که تایید یکی از این دو حالت می‌تواند بسیاری از معماهای مربوط به طراحی ظاهری پرچمدار بعدی اپل را حل کند.

اپل در حال طراحی و تولید یک نمایشگر خمیده برای آیفون ۸ خود است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از گجت نیوز؛ بر مبنای گزارشاتی که از سوی منابع تامین قطعات سخت افزاری اپل در کشورهای آسیایی منتشر شده است، گویا اهالی کوپرتینو سفارش عظیمی را برای تامین پنل‌های اولد خمیده جهت به‌کارگیری در تولید آیفون 8 به سامسونگ تحویل داده است. گزارش این زنجیره‌ی تامین، تایید می‌کند که حداقل یکی از مدل‌های آیفون 8 دارای نمایشگر خمیده خواهد بود.
    خبرگزاری The Nikkei در این باره صحبت می‌کند:
    یکی از منابع داخل زنجیره‌ی تامین قطعات سخت افزاری مطلع از طراحی آیفون، ابعاد این سفارش را برملا کرده است؛ ابعادی که با پیش‌بینی David Hsieh، سرپرست ارشد کمپانی تحقیقاتی IHS Markit، مطابقت داشته است. این اولین باری است که اپل از پنل‌های اولد خمیده برای تولید آیفون‌های خود استفاده می‌کند و همین موضوع می‌تواند تغییراتی گسترده را به همراه افزایش سطح انتظارات به دنبال داشته باشد.
    Hsieh پیش از این اعلام کرده بود که اپل سفارش تولید 70 میلیون پنل اولد خمیده را به سامسونگ داده است و این در حالی‌ست که سامسونگ در صورت افزایش تقاضای بازار و عبور آن از سطح پیش‌بینی شده، آمادگی فراهم کردن 95 میلیون پنل نمایشگر را برای اپل خواهد داشت.
    خبرگزاری تایوانی DigiTimes نیز که سابقه‌ای طولانی در بحث اخبار و شایعات مربوط به آیفون‌های اپل دارد، روز پنج‌شنبه گزارشی از اطلاعات به دست آمده از منابع آسیایی را پیرامون یک سفارش عظیم برای نمایشگر خمیده‌ی آیفون منتشر کرد که شما عزیزان گجت نیوزی می‌توانید بخشی از آن را در زیر مشاهده کنید:
    بر طبق گزارشات منتشر شده از سوی خبرگزاری‌های کره‌ای ET News، Chosun Biz و منابع دیگر، اپل یک قرارداد دو ساله با Samsung Display [بخش تولید نمایشگر در کمپانی سامسونگ] به ارزش 9 میلیارد دلار را برای تولید پنل‌های اولد خمیده با ابعاد کوچک امضا کرده است.
    بر طبق اطلاعات پیرامون این قرارداد در گزارش‌ها، Samsung Display بین 70 تا 92 میلیون پنل اولد در ابعاد کوچک را در سال 2017 برای اپل فراهم خواهد کرد. حالا با توجه به این که اپل به طور سالانه در حدود 200 میلیون واحد از آیفون‌های خود را به نقاط مختلف جهان ارسال می‌کند، این به معنای آن است که حدود 30 درصد از این آیفون‌ها در سال 2017 دارای پنل اولد خمیده خواهند بود.
    نوع طراحی آیفون 8 هنوز هم یک معمای بزرگ است

    اپل در حال طراحی و تولید یک نمایشگر خمیده برای آیفون 8 خود است
    البته با وجود تمام این گزارش‌ها و شایعات، هنوز مشخص نیست که آیا میزان این خمیدگی به اندازه‌ی خواهد بود که آیفون 8 نیز مشابه گلکسی‌های سری اج سامسونگ بتواند قابلیت‌های کاربردی جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار دهد و یا مشابه مدل‌های دیگر، این خمیدگی تنها به منظور افزایش زیبایی ظاهری این دیوایس خواهد بود. در حال حاضر آیفون 7 پلاس اپل دارای یک خمیدگی بسیار محدود در لبه‌های نمایشگر و در محل به هم پیوستن نمایشگر و بدنه است که البته هیچ کاربرد خاصی برای آنها پیش‌بینی نشده است.
    همچنین علیرغم این که بسیاری از منابع خبر این سفارش عظیم را تایید کرده‌اند و خبرگزاری وال استریت ژورنال در سال 2016 مدعی شده بود اپل به دنبال یک طراحی خمیده برای آیفون‌های بعدی خود است، اما اخیرا گزارش‌هایی نیز منتشر شده‌اند که خلاف این موضوع را نشان می‌دهند و معتقدند که اپل همچنان به همان طراحی صفحه تخت خود وفادار خواهد ماند.
    به هر ترتیب انتظار می‌رود که اپل از سه مدل از آیفون‌های خود در سال جاری و در کنفرانس سالانه‌ی ماه سپتامبر (اواخر شهریور ماه) خود رونمایی کند که یکی از آنها دارای طراحی کاملا متفاوتی با نسل‌های پیشین بوده و به مناسبت سالگرد ده سالگی رونمایی از آیفون، تحت عنوان آیفون 8، آیفون ایکس و یا آیفون ادیشن روانه‌ی بازار خواهد شد. دو مدل دیگر نیز مشابه سال‌های گذشته و با همان روند ارتقای سخت افزاری و تغییرات جزئی در ظاهر معرفی خواهند شد که احتمالا اپل دو نام آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس را برای آنها انتخاب خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر