رضایت مشتریان از سرفیس مایکروسافت بالاتر از آیپد اپل است

عصر کالا- آخرین گزارش J.D. Power نشان از این دارد که رضایت‌مندی کاربران از سرفیس مایکروسافت بیشتر از آیپد اپل است.

رضایت مشتریان از سرفیس مایکروسافت بالاتر از آیپد اپل است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از زومیت؛ تیم کوک در زمان سخن گفتن از آیپد‌ طی کنفرانس‌های ارائه‌ی گزارش مالی اپل، همواره به گزارش J.D. Power در مورد رضایتمندی کاربران از این تبلت در بالاترین حد ممکن اشاره کرده است تا با وجود کاهش فروش، حس خوبی به کاربرانش القا کند. اما به نظر می‌رسد تیم کوک باید این موضوع را در کنفرانس بعدی خود از یاد ببرد؛ چراکه برای اولین بار، سرفیس‌های مایکروسافت موفق شده‌اند رضایت طیف بیشتری از مخاطبان را برانگیزند و از این نظر در گزارش J.D. Power رتبه‌ی بالاتری در مقایسه با آیپد‌های اپل به خود اختصاص دهند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، کاربران اپل از 1000 امتیاز ممکن، نمره‌ی 855 را به سرفیس مایکروسافت اختصاص داده‌اند.

    از جمله‌ی فاکتور‌هایی که باعث شده است سرفیس امتیاز بالاتری در مقایسه با آیپد اپل کسب کند، باید به اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نصب‌شده، ارتباط اینترنت و همچنین موجود بودن پشتیبانی از محصولات جانبی اشاره کرد. کاربران همچنین گزینه‌های دیگر نظیر تنوع بالای محصولات جانبی و همچنین حافظه‌های داخلی برای سرفیس را از مواردی خوانده‌اند که باعث شده رضایت بیشتری از سرفیس مایکروسافت داشته باشند. سرفیس همچنین با بهره‌گیری از یک ظاهر زیبا توانسته است رضایت بالای کاربران را جلب کند. از جمله‌ی موارد دیگر قابل اشاره باید به سایز مناسب، کیفیت بالای لوازم مورد استفاده و همچنین محل قرار‌گیری کلید‌های فیزیکی اشاره کرد.

    جف کانکلین، قائم‌مقام J.D. Power در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

    پلتفرم سرفیس مایکروسافت دامنه‌ی قابلیت‌هایی را که یک تبلت می‌تواند انجام دهد، گسترش داده است. سرفیس‌های مایکروسافت به‌عنوان تبلت قادرند کارهایی انجام دهند که از عهده‌ی یک لپ‌تاپ برمی‌آید. پیش از آنکه مایکروسافت رتبه‌‌ی اول رضایت‌مندی کاربران را از آیپد اپل بگیرد، کاپرتینویی‌ها به این جایگاه تکیه زده بودند. البته باید به این نکته اشاره کرد که سامسونگ در سال 2013 یک‌بار موفق شد بالاتر از اپل قرار گیرد؛ البته اپل دوباره جایگاه اول را در سال 2014 از آن خود کرد. مایکروسافت سال گذشته نیز با فاصله‌ی اندکی به رتبه‌ی دوم از نظر رضایت‌مندی کاربران بسنده کرد.
    آیپد در سال 2010 رونمایی شد و استقبال از این محصول به‌اندازه‌ای افزایش یافت که فروش آیپد‌ اپل در سال 2013 از مک پیشی گرفت. سال 2013 اپل شاهد بیشترین میزان فروش آیپد‌ بود. ولی از پاییز 2014 تا پاییز 2016 اپل همواره با کاهش فروش آیپد‌ دست به گریبان بوده است، به‌طوری‌که فروش تبلت‌های اپل در فاصله‌ی این دو سال بیش از 50 درصد کاهش پیدا کرده است. همین موضوع باعث شده است اخیرا اپل تبلت جدید خود را با قیمت پایین‌تر و امکانات خوب راهی بازار کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر