رمزگشایی آیفون ظرف چند دقیقه

عصر کالا- یک شرکت بین المللی، دستگاهی ساخته که می تواند ظرف چند دقیقه کلمه رمز(Passcode) آیفون را رمزگشایی کند. در همین راستا کارشناسان به کاربران اپل هشدار داده اند تا رمز های خود را عوض کنند.

رمزگشایی آیفون ظرف چند دقیقه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایران آنلاین، شرکت خصوصی به نام Grayshift در آتلانتا این فناوری را ابداع کرده است. این شرکت توسط پیمانکاران قدیمی سازمان جاسوسی آمریکا همراه یکی از مهندسان سابق اپل در سال 2016 میلادی تاسیس شد. این شرکت کمتر از 50 کارمند داشته و دستگاه قابل حملی به نامGray Key ساخته است که رمز آیفون را ظرف چند دقیقه هک کند.

    Grayshift هم اکنون مشغول بازاریابی این محصول برای کارآگاهان خصوصی است. دستگاه مذکور با دو طرح بازاریابی می شود: نسخه آنلاین با قابلیت 300 بار استفاده که 15 هزار دلار هزینه دارد و نسخه آفلاین  بدون محدودیت استفاده که 30 هزار دلار قیمت دارد.

    البته هنوز مشخص نیست Gray Key برای دسترسی به موبایل روی چه ضعف هایی تمرکز می کند. اما کارشناسان معتقدند از روش آزمون و خطا برای رمزگشایی اطلاعات استفاده می کنند.  Gray Key یک جعبه خاکستری کوچک است که دو کابل از آن خارج می شود.

    همزمان می توان دو آیفون را به مدت 2 دقیقه به دستگاه متصل کرد. کمی بعد نمایشگر موبایل به رنگ سیاه درمی آید و رمز و اطلاعات دیگر روی آن نمایش داده می شود.

    رمزگشایی آیفون طی سه روز یا بیشتر انجام می شود. پس از آن تمام محتویات موبایل در دستگاه Gray Key دانلود می شود و به طور آنلاین قابل دسترسی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر