از نمایشگر ال ای دی تا بدنه تمام شیشه ای

عصر کالا- آیفون هفت، پرچمدار کنونی اپل فقط شش ماه است که وارد بازار شده، با این حال شایعات زیادی در مورد آیفون هشت در حال حاضر در اینترنت پخش شده است.

از نمایشگر ال ای دی تا بدنه تمام شیشه ای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از سای‌تک، از آنجایی که تلفن‌های همراه آیفون هفت و آیفون هفت پلاس تنها کمی با نسخه‌های قبلی خود تفاوت دارند، برخی طرفداران این شرکت ترجیح داده‌اند که منتظر بهبود واقعی آیفون در نسخه جدید باشند.

در حال حاضر 10 نسخه اولیه آیفون هشت بطور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته و تشخیص جزئیات نسخه نهایی بسیار مشکل است. همچنین شایعات زیادی در مورد این تلفن همراه وجود دارد که تشخیص واقعی بودن آن‌ها بسیار دشوار است.

در اینجا به نمونه‌ای از این شایعات اشاره شده است.

نمایشگر منحنی اُ ال‌ای‌دی

تمام مدل‌های آیفون منتشر شده تاکنون دارای نمایشگرهای ال‌سی‌دی بوده‌اند و ممکن است آیفون هشت نقطه عطفی برای شرکت اپل از نظر نمایشگر باشد. مدتهاست که شایعات زیادی در مورد نمایشگرهای اُ ال‌ای‌دی برای گوشی آینده آیفون وجود دارد و اگر به حقیقت بپیوندد، می‌تواند ارتقایی باشد که طرفداران اپل مدتهاست منتظر آن هستند. دلیل این امر آن است که نمایشگرهای اُ ال‌ای‌دی به ارائه رنگ‌های عمیق‌تر و تضادهای بهتر پرداخته و همچنین کارایی باتری بهتری دارند.

علاوه بر آن گفته می‌شود که آیفون هشت دارای نمایشگر کامل خواهد بود. نمایشگر احتمالا از هر دو سمت خمیده می‌شود.

تراشه A11 سریع‌تر

به نظر می‌رسد که شرکت اپل به لحاظ قدرت قصد دارد بخش‌های داخلی آیفون هشت را با یک تراشه اختصاصی 10 نانومتری A11 ارتقا دهد که سرعت و کارایی بیشتر از نسخه‌های قبلی دارد. طراحی اولیه این تراشه توسط شرکت TSMC به پایان رسیده و احتمالا در سال 2017 در آیفون هشت استفاده خواهد شد.

طراحی تمام شیشه‌ای برای شارژ بی‌سیم سریع‌تر

اپل احتمالا از یک طراحی تمام شیشه‌ای برای آیفون هشت استفاده خواهد کرد. در حال حاضر بدنه آیفون از فلز ساخته شده‌اند. تغییر به سمت شیشه‌ای کردن قابها به آیفون هشت اجازه خواهد داد تا فرآیند شارژ سریع‌تری را تجربه کند.

این شارژرهای بی‌سیم توسط شرکت تایوانی پگاترون ساخته خواهند شد. اگر شارژ بی‌سیم برای این گوشی به واقعیت بپوندد، باید منتظر ماند و دید که آیا این شارژرها بصورت جداگانه یا همراه با دستگاه ارائه خواهند شد.

دوربین دولنز سه بعدی

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که اپل در کار با شرکت ال‌جی برای استفاده از یک دوربین دولنز سه بعدی است. گفته می‌شود همکاری این شرکت‌ها برای ساخت دوربینی با قابلیت تصویربرداری سه‌بعدی انجام می‌شود. با توجه به اینکه آیفون هفت پلاس در حال حاضر از دوربین دوتایی برخوردار است، احتمال سه‌بعدی شدن دوربین در گوشی آینده این شرکت وجود دارد.

سه مدل

از جمله شایعات در مورد گوشی جدید اپل می‌توان به ارائه سه مدل از آیفون هشت اشاره کرد که تنها یکی از آن‌ها دارای نمایشگر اُ ال‌ای‌دی خواهد بود. اگر این شایعه واقعیت داشته باشد، اپل احتمالا دو نسخه 4.7 و 5.5 اینچی با نمایشگر ال‌سی‌دی و یک نسخه با نمایشگر ال‌ای‌دی ارائه خواهد کرد که اندازه آن هنوز مشخص نیست.

از دیگر شایعات در مورد جدیدترین گوشی شرکت اپل می‌توان به وجود ویژگی‌های بیومتری پیشرفته از جمله فناوری تشخیص چهره و اسکن عنبیه اشاره کرد.

تلفن همراه آیفون هشت همچنین به یک موتور ضربه‌ای پیشرفته مجهز خواهد بود. علاوه بر آن شرکت اپل در حال کار بر روی یک موتور با عملکرد بالا با قابلیت اجرای ارتعاشات لمسی پیچیده‌تر است. چنین موتوری برای آیفون هشت مناسب خواهد بود بویژه اگر اپل قصد داشته باشد که دکمه معروف خانه را از روی دستگاه جدیدش حذف کند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر