آیفون٧ پرفروش‌ترین دستگاه دنیا

عصر کالا- مؤسسه تحقیقاتی Strategy Analytics گزارش خود را از میزان عرضه جهانی گوشی هوشمند در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ منتشر کرد.

آیفون٧ پرفروش‌ترین دستگاه دنیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از شرق، طبق این گزارش، آیفون7 پرفروش‌ترین گوشی در فصل اخیر لقب گرفت. گوشی هوشمند گلکسی اس8 نیز پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی در سه‌ماهه دوم بوده و این دستگاه به همراه  اس8 پلاس، در فصل اخیر، آمار عرضه 19 میلیون دستگاه را به نام خود ثبت کرده‌اند. نیل ماوستن مدیر اجرائی مؤسسه Strategy Analytics، ضمن اعلام عرضه 360.4 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سه‌ماهه دوم، به این نکته اشاره کرد که از هر شش گوشی هوشمندی که در فصل اخیر در جهان عرضه شده، یک گوشی هوشمند جزء پنج دستگاه اول در محبوب‌ترین گوشی‌ها قرار داشته است.
    یوها وینتر، تحلیلگر ارشد مؤسسه Strategy Analytics، عرضه آیفون7 در فصل اخیر را حدود 16.9 میلیون دستگاه برآورد کرده و این گوشی پنج درصد از کل بازار جهانی گوشی هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد. با این حساب، آیفون7 درحال‌حاضر محبوب‌ترین گوشی هوشمند دنیاست. یوها وینتر این موفقیت آیفون را به ترکیبی از عوامل مختلف از جمله طراحی کاربرپسند، اپلیکیشن‌های پشتیبان در مقیاسی گسترده و نهایتا حضور فراگیر این دستگاه در خرده‌فروشی‌ها نسبت می‌دهد. گفتنی است، عرضه آیفون7 پلاس – با نمایشگری بزرگ‌تر و قیمتی بالاتر – 15.1 میلیون دستگاه گزارش شده و با کسب سهم چهاردرصدی از بازار جهانی، رتبه دوم پرفروش‌ترین گوشی‌ها را از آن خود کرده است. پس هم‌اکنون دو مدل از پنج گوشی هوشمند پرفروش دنیا متعلق به اپل است. نیل ماوستن، آمار عرضه جهانی گلکسی اس8 در فصل اخیر را 10.2 میلیون دستگاه اعلام کرد و یادآور شد این گوشی سه درصد از کل بازار را تشکیل داده و پس از آیفون‌های 7 و 7 پلاس، سومین گوشی هوشمند پرفروش دنیا محسوب می‌شود. به شکل مشابهی، گلکسی اس8 پلاس نیز با عرضه 9میلیونی در فصل اخیر، دو درصد از بازار را به نام خود کرده و در این رتبه‌بندی در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد. به اعتقاد ماوستن، گلکسی اس8، به لطف طراحی جذاب و خمیده نمایشگر، مجموعه‌ای غنی از اپلیکیشن‌ها و توزیع مناسب در خرده‌فروشی‌های بسیاری از کشورها، به سرعت به محبوب‌ترین گوشی هوشمند اندرویدی مبدل شد.
    شاید برایتان جالب باشد که بدانید پنجمین گوشی هوشمند پرفروش دنیا در سه‌ماهه دوم 2017 متعلق به شرکت شائومی است. به گفته لیندا سویی (Linda Sui)، از مدیران Strategy Analytics، گوشی هوشمند Redmi 4A محصول شائومی، با آمار عرضه 5.5 میلیون دستگاه در فصل اخیر، دو درصد از سهم بازار گوشی هوشمند را به خود اختصاص داده و پنجمین دستگاه پرفروش دنیا لقب گرفته است. وی با اشاره به محبوبیت روزافزون برند شائومی در آسیا، افزود: «درحال‌حاضر شائومی چهارمین فروشنده بزرگ [گوشی هوشمند] در چین و دومین در هند است. شائومی حجم عمده‌ای از گوشی‌های هوشمندش را از طریق کانال‌های آنلاین به فروش می‌رساند و از جمله شرکای کلیدی آن در امر توزیع می‌توان به Flipkart و JD اشاره کرد».
    در پایان گفتنی است، مؤسسه تحقیقاتی Strategy Analytics با بسیاری از بازارهای خرده‌فروشی همکاری داشته که به این مؤسسه در برآورد تعداد دستگاه‌های عرضه‌شده و فروخته‌شده در یک دوره زمانی مشخص کمک می‌کنند. البته هیچ‌گاه نباید آمار این مؤسسات را صددرصد درست دانست، اما تقریبا می‌توان با استفاده از این آمار، درباره اینکه در هر دوره زمانی چه اتفاقاتی در صنعت گوشی هوشمند رخ می‌دهد، یک ایده کلی به دست آورد. کمپانی‌های سازنده، تنها در صورتی داده‌های فروش خود را فاش می‌کنند که فروش موفقی داشته و بخواهند در تیتر یک اخبار دیده شوند. با توجه به این موضوع، آمارهایی که از سوی مؤسساتی مثل Strategy Analytics تخمین زده می‌شوند، معتبرترین آماری است که می‌توان به آنها دست یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر