هشدار سامسونگ درباره استفاده از گوشی گلکسی نوت ۷

عصر کالا- سامسونگ نسبت به استفاده از تلفنهای هوشمند گلکسی نوت ۷ هشدار داد و از کاربران خواست گوشی خود را خاموش کنند.

هشدار سامسونگ درباره استفاده از گوشی گلکسی نوت ۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، سامسونگ الکترونیکس و کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی آمریکا با اشاره به گزارشهایی از آتش گرفتن باتری یون لیتیومی بعضی از گوشیهای گلکسی نوت 7 هشدار دادند کاربران نباید از این گوشیها استفاده کنند. این هشدار بدنبال فراخوان جهانی نوت 7 که هفته گذشته اعلام شد، صورت می گیرد.

    سامسونگ اعلام کرده کاربران باید نوت 7 را که یکی از جدیدترین مدلهای گوشی این شرکت است از طریق یک برنامه فراخوان، تعویض کنند. این شرکت کره ای اعلام کرد گوشیهای معیوب را شناسایی کرده و فروش این دستگاه‌ها را متوقف کرده است.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، فراخوان داوطلبانه سامسونگ یک مورد کم سابقه محسوب می‌شود که در آن این شرکت بدون درخواست دیده بان ایمنی آمریکا، محصولاتش را از بازار جمع آوری می کند.

    سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا پنج شنبه گذشته بدنبال نگرانی از موارد آتش سوزی گلکسی نوت 7، اعلام کرد این گوشی نباید در هواپیماها استفاده شود.

    بدنبال تصمیم این سازمان که باعث شد شرکتهای هواپیمایی به مسافران درباره استفاده از این گوشی در هواپیما یا گذاشتن آنها در قسمت بار هشدار دهند، سرمایه گذاران بیش از 10 میلیارد دلار از ارزش بازار سامسونگ کاستند.

    سامسونگ مانند بسیاری از سازندگان تلفن همراه از باتریهای یون لیتیومی استفاده می کنند که وزن سبک و شارژ طولانی‌تری دارند. این شرکت بزرگترین سازنده تلفن هوشمند جهان از نظر سهم بازار است و پس از آن اپل و هواوی قرار دارند.

    سازنده گوشیهای گلکسی نخستین سازنده تلفن هوشمند نیست که با چنین مشکلی روبرو می شود. اپل اوایل امسال برای آداپتورهای AC که در 12 سال گذشته در اروپا و سایر مناطق فروخته بود به دلیل خطر شوک الکتریکی، فراخوان داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر